در حال بارگذاری ...
سی و یکمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی برگزار شد

«یکی شبیه تو» و «تولد می چرخد و مرگ می رقصد»، برگزیدگان جشنواره سی و یکم

سی و یکمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی از ۲۷ لغایت ۳۰ آبان ماه در تبریز برگزار شد.

به گزارش آذربایجان شرقی - مهرداد خردمند؛  سی و یکمین دوره این جشنواره  در شرایطی برگزار شد که قطعی اینترنت و تعطیلی سالن ها و پلاتو های مجموعه تاریخی تئاتر شهر تبریز تاثیر فراوانی در اطلاع رسانی، برگزاری و کیفیت اجراهای نمایش های این دوره از جشنواره داشت. با این حال انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی درصدد برگزاری هرچه بهتر سی و یکمین دوره جشنواره بر آمد و با به کار گیری پلاتو های حوزه هنری، هنرستان میرک و پلاتو های موسسه بین المللی الف، جشنواره را با امکانات سخت افزاری کم به صورت مطلوب برگزار کرد. نقطه حائز اهمیت سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی حضور چشمگیر و قدرتمند گروه های شهرستانی بود که به دلیل برگزاری جشنواره مناطق چهارگانه، آثاری که به جشنواره استانی راه یافته بودند دارای کیفیت بالایی بودند. کیفیت اجرایی گروه های شهرستانی در حوزه نمایشنامه نویسی، کارگردانی، طراحی های صحنه، لباس و گریم، بازیگری به حدی مشهود بود که در اکثر بخش ها این گروه ها دارای کاندیدای دریافت جایزه بودند.

عصر روز 27 آبان محمود اخی، پیشکسوت تئاتر آذربایجان به همراه نسیم ادبی زنگ افتتاح سی و یکمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی را به صدا در آوردند تا این جشنواره به صورت رسمی کار خود را آغاز کند.

سی و یکمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی، طی روزهای 27، 28، 29 آبان برگزار شد و 30 آبان با معرفی برگزیدگان در بخش های مختلف به کار خود پایان داد.

نسیم ادبی، علی سرابی و یعقوب صدیق جمالی هیئت داوران سی و یکمین جشنواره تئاتر آذربایجان شرقی را تشکیل می دادند. علی سرابی در مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره به نمایندگی از هیئت داوران به قرائت بیانیه هیئت داوران پرداخت و نسیم ادبی نیز آرای هیئت داوران را قرائت کرد که در زیر میخوانید.

 

آرا هیئت داوران سی و یکمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی

آبان 1398 – تبریز

 

طراحی پوستر و بروشور:

کاندیدا ها:

امیر مجیدپور برای نمایش «طرب نامه مرد دستفروش»، سید شاهین علوی برای نمایش «کالبد شکافی یک واقعه معمول»، میلاد زاد باقر برای نمایش «تولد می چرخد و مرگ می رقصد»

رتبه برگزیده:

هیئت داوران با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ هشت میلیون ریال (8.000.000) از طراح پوستر و بروشور نمایش «کالبد شکافی یک واقعه معمول» آقای سید شاهین علوی تقدیر به عمل می آورد.

طراحی نور:

کاندیدا ها:

امیر پور حکمت برای نمایش «تئوری میس کال»، یونس ولی پور برای نمایش «تولد می چرخد و مرگ می رقصد»، میر میلاد مهدی زاده برای نمایش «یکی شبیه تو»

رتبه برگزیده:

هیئت داوران با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ هشت میلیون ریال (8.000.000) از طراح نور نمایش «یکی شبیه تو» آقای میر میلاد مهدی زاده تقدیر به عمل می آورد.

طراحی گریم:

خانم مهسا موید برای نمایش «تولد میچرخد و مرگ می رقصد»، خانم مینا پناهی برای نمایش «کالبد شکافی یک واقعه معمول»، خانم صنم سغندلی برای نمایش «اتحادیه ابلهان»

رتبه برگزیده:

هیئت داوران با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ هشت میلیون ریال (8.000.000) از طراح گریم نمایش «اتحادیه ابلهان» خانم صنم سغندلی تقدیر به عمل می آورد.​

کاندیدا ها:

مسعود محمدیان برای نمایش «طرب نامه مرد دستفروش»، مینا خدایی برای نمایش «دل سفید»، رعنا زارع پور برای نمایش «ترانه های تلخ تارا»، پویا فاقدی برای نمایش «تولد می چرخد و مرگ می رقصد»

هیئت داوران با اهدا لوح تقدیر از آهنگساز نمایش «تولد می چرخد و مرگ می رقصد» آقای پویا فاقدی تقدیر به عمل می آورد

رتبه برگزیده:

هیئت داوران با اهدا لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ ده میلیون ریال (10.000.000) از آهنگساز نمایش «ترانه های تلخ تارا» خانم رعنا زارع پور تقدیر به عمل می آورد.

طراحی لباس:

محمد راضا فلاحیان برای نمایش«ترانه های تلخ تارا» و «کا»، معین جعفری برای نمایش «اتحادیه ابلهان»، یونس ولی پور برای نمایش «تولد می چرخد و مرگ می رقصد»، نرگس پسیانیان برای نمایش «کالبد شکافی یک واقعه معمول»

هیئت داوران با اهدا لوح تقدیر از طراح لباس نمایش های «کا» و «ترانه های تلخ تارا» آقای محمد رضا فلاحیانتقدیر به عمل می آورد.

رتبه برگزیده:

هیئت داوران با اهدا لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ هشت میلیون ریال (8.000.000) از طراح لباس نمایش «تولد می چرخد و مرگ می رقصد» آقای یونس ولیپور تقدیر به عمل می آورد.

طراحی صحنه:

کاندیدا ها:

رضا انتظاری برای نمایش «اتحادیه ابلهان»، هاله ذرخورد برای نمایش «کا»، هومن بیگ نژاد برای نمایش«کالبد شکافی یک واقعه معمول»، یونس ولیپور برای نمایش«تولد می چرخد و مرگ می رقصد»، میر میلاد مهدی زاده، برای نمایش «یکی شبیه تو»، رامین ریاضی برای نمایش «تئوری میس کال»

هیئت داوران با اهدا لوح تقدیر از طراح صحنه نمایش «کالبد شکافی یک واقعه معمول»، آقای هومن بیگ نژاد تقدیر به عمل می آورد.

رتبه برگزیده:

هیئت داوران با اهدا لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ ده میلیون ریال (10.000.000)، به طور مشترک از آقایان میر میلاد مهدی زاده برای نمایش «یکی شبیه تو» و یونس ولی پور برای نمایش «تولد می چرخد و مرگ می رقصد» تقدیر به عمل می آورد.​

تقدیر ویژه:

هیئت داوران به خاطر قابلیت های بدنی، بیانی، و هماهنگی اجرا با اهدا لوح تقدیر از گروه بازیگران نمایش زیر تقدیر به عمل می آورد.

گروه بازیگران نمایش «اتحادیه ابلهان» آقایان امین رجب پور، میثم رسولیان، مهرداد احمدی، رضا انتظاری و رضا بیگلری

گروه بازیگران نمایش «تولد می چرخد و مرگ می رقصد» خانم ها مهسا موید، سوین میرزایی و آقای رضا باقرپور

بازیگری مرد:

یوسف اکبرزاده، فرزاد علی بابایی، بهزاد معصومی، فرید ادهمی، محمدرضا قنبری، حامد منافی، جمال ساقی نژاد، فرید احدی، هادی افتخارزاده.

تقدیر: هیئت داوران با اهدا لوح تقدیر ازآقای فرزاد علی بابایی برای نمایش «اتحادیه ابلهان» تقدیر به عمل می آورد.

رتبه سوم:

هیئت داوران با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ هشت میلیون ریال (8.000.000) از هر یک از بازیگران زیر تقدیر به عمل می آورد.

حامد منافی برای نمایش «تئوری میس کال»

محمد رضا قنبری برای نمایش «طرب نامه مرد دستفروش»

رتبه دوم:

هیئت داوران با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ده میلیون ریال (10.000.000) از بازیگران زیر تقدیر به عمل می آورد.

بهزاد معصومی برای نمایش «یکی شبیه تو»

هادی افتخارزاده برای نمایش «دن کامیلو»

رتبه اول:

هیئت داوران با اهدا جایزه این بخش شامل لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ پانزده میلیون ریال (15.000.000) از آقای جمال ساقی نژاد برای بازی در نمایش های «کا» و «کالبد شکافی یک واقعه معمول» تقدیر به عمل می آورد.

بازیگری زن:

کاندیدا ها:

سمانه بابازاده، شکوفه نظری، زحل زاد حیدر، غزاله قربانی، سئودا برمایه، فهیمه جهانی، سنا پور سعیدی، سئودا رضایی

هیئت داوران با اهدا لوح تقدیر از بازیگران زیر تقدیر به عمل می آورد.

سمانه بابازاده برای نمایش «کالبد شکافی یک واقعه معمول»

فهیمه جهانی برای نمایش «ترانه های تلخ تارا»

رتبه سوم:

هیئت داوران با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ هشت میلیون ریال (8.000.000) از بازیگران زیر تقدیر به عمل می آورد.

غزاله قربانی برای نمایش «من آنجا نیستم»

سئودا رضایی برای نمایش های «کا» و «کالبد شکافی یک واقعه معمول»

رتبه دوم:

هیئت داوران با اهدا لوح تقدیرو جایزه نقدی به مبلغ ده میلیون ریال (10.000.000) از زحل زاد حیدر، بازیگر نمایش «گلزخم» تقدیر به عمل می آورد.

رتبه اول:

هیئت داوران با اهدا لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ پانزده میلیون ریال (15.000.000) از سئودا برمایه، بازیگر نمایش «ترانه های تلخ تارا» تقدیر به عمل می آورد.​

کاندیدا ها:

معین جعفری برای نمایش «اتحادیه ابلهان»، میر میلاد مهدی زاده برای نمایش «یکی از شبیه تو»، علی فتوحی برای نمایش «طرب نامه مرد دستفروش» رامین ریاضی برای نمایش «تئوری میس کال»، دل آرام حبیب پیران برای نمایش «کالبد شکافی یک واقعه معمول»، یونس ولی پور برای نمایش «تولد می چرخد و مرگ می رقصد»، شهرام احمدی برای نمایش «ترانه های تلخ تارا»

هیئت داوران با اهدا لوح تقدیر از کارگردانان زیر تقدیر به عمل می آورد.

معین جعفری برای نمایش «اتحادیه ابلهان»

شهرام احمدی برای نمایش «ترانه های تلخ تارا»

رتبه سوم:

هیئت داوران با اهدا لوح تقدیر و مبلغ ده میلیون ریال (10.000.000) از کارگردان نمایش «کالبد شکافی یک واقعه معمول»، خانم دل آرام حبیب پیران تقدیر به عمل می آورد.

رتبه دوم:

هیئت داوران با اهدا لوح تقدیر و مبلغ پانزده میلیون ریال (15.000.000) از کارگردان نمایش «تولد می چرخد و مرگ می رقصد»، آقای یونس ولی پور تقدیر به عمل می آورد.

رتبه اول:

هیئت داوران با اهدا لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ بیست میلیون ریال (20.000.000) از میر میلاد مهدی زاده، کارگردان نمایش «یکی شبیه تو» تقدیر به عمل می آورد.​

هیئت داوران با اهدا لوح تقدیر و مبلغ ده میلیون ریال (10.000.000) از آقای اکبر شریعت، نویسنده نمایش «کالبد شکافی یک واقعه معمول» تقدیر به عمل می آورد.

رتبه برگزیده:

هیئت داوران با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ پانزده میلیون ریال (15.000.000) از نویسندگان زیر تقدیر به عمل می آورد.

میر میلاد مهدی زاده، برای نمایش «یکی شبیه تو»

فریدون ولایی برای نمایش « ترانه های تلخ تارا»

نمایش های برگزیده:

هیئت داوران با بررسی دقیق نمایش های اجرا شده و دقت در امتیازات کسب شده، دو نمایش زیر را به ترتیب اولویت به عنوان نمایش های برگزیده سی و یکمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی انتخاب می نماید.

نملیش «یکی شبیه تو» به کارگردانی میر میلاد مهدی زاده

نمایش «تولد می چرخد و مرگ می رقصد» به کارگردانی یونس ولی پور

هیئت داوران سی و یکمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی

نسیم ادبی

علی سرابی

یعقوب صدیق جمالی




مطالب مرتبط

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

نظرات کاربران