در حال بارگذاری ...
نویت به تجربه معینی رسید

«تدفین کنت اورگاز» به روی صحنه رفت

به گزارش آذربایجان شرقی - مهرداد خردمند؛ این روزها در فضای مجازی تبلیغات اجرای نمایش «تدفین کنت اورگاز»  توجه اهالی و علاقه‌مندان تئاتر را به خود جلب کرده‌است.رشاد معینی که پیش از این بیشتر با بازیگری تئاتر نزد مخاطب شناخته شده‌بود، این بار با طراحی و کارگردانی نمایشی تجربه‌گرا برای پایان‌نامه‌ی مقطع کارشناسی ارشد خود میزبان مخاطبان خواهد بود. 

 

به گزارش آذربایجان شرقی - مهرداد خردمند؛ این روزها در فضای مجازی تبلیغات اجرای نمایش «تدفین کنت اورگاز»  توجه اهالی و علاقه‌مندان تئاتر را به خود جلب کرده‌است.رشاد معینی که پیش از این بیشتر با بازیگری تئاتر نزد مخاطب شناخته شده‌بود، این بار با طراحی و کارگردانی نمایشی تجربه‌گرا برای پایان‌نامه‌ی مقطع کارشناسی ارشد خود میزبان مخاطبان خواهد بود. 
رشاد معینی در خصوص شکل‌گیری ایده‌ی اجرای خود می‌گوید: از مدتی پیش دغدغه‌ای داشتم مبنی بر اینکه یک بازیگر در موقعیتی خاص باید چه برخوردی داشته‌باشد که درست و باورپذیر باشد. یعنی هم خود بازیگر به درک درستی از شخصیت مورد نظر داشته باشد و هم شخصیت را برای مخاطب قابل درک کند. اینکه چطور می‌شود در بسیاری موارد نابازیگرها درست‌ترین بازی‌ها را ارائه می‌دهند. همین دغدغه باعث شد تا من موضوع «بررسی رابطه‌ی موقعیت با بازیگر بر اساس نظریه بافت‌شناختی ادراکی کوروش صفوی» را انتخاب کنم.
وی می‌افزاید: البته نظریه کوروش صفوی بیشتر در خصوص این درک بر اساس متن بود که من این ویژگی را بر روی نمایشنامه پیاده کردم و اجرامحور پیش رفتم.
معینی تاکید می‌کند: در بخش عملی پایان‌نامه من یک قدم از تئوری پیشتر رفتم و به تجربه‌ی تازه‌ای رسیدم. مکان مشخصی داشتم که کافه یا رستوران بود و حالا برای بستن چارچوب نیازمند یک تم دراماتیک برای اجرا به تم خشونت رسیدم.

این بازیگر و کارگردان تئاتر ادامه‌می‌دهد: عوامل رسیدن به خشونت را بررسی کردم، از تجربه‌های اعضای گروه در این زمینه کمک گرفتم و تمام این‌ها دست‌مایه‌ی ساخت کاراکتر شدند. چهار نویسنده داشتیم که در طول تمربن‌ها کاراکترها را شکل دادند و از کاراکترها به ایجاد موقعیت‌ها رسیدیم.بابک فرمند، میرمیلاد مهدی‌زاده، مهدی علیپور اصل و محمدرضا زالیان نویسندگانی بودند که به مرور زمان روایت‌ها و شخصیت‌ها را شکل دادند.
معینی می‌گوید: در این اجرا مکان برای من مهم نیست و نمی‌خواهم مخاطب به سالن تئاتر بیاید و نمایش ببیند گرچه هر لحظه باید بداند که برای دیدن تئاتر آمده‌است.
رشاد معینی در پایان تاکید می‌کند: سعی کردم نگاه تازه‌ای به موضوع تئاتر داشته‌باشم و این لزوما به این معنا نیست که کار ما خوب و درست است،فقط تازه است شاید هم اشتباه باشد چون کار به شکل کارگاهی، آزمایشگاهی بسته شده‌است.
این کارگردان جوان در پایان از همکاری و یاری معاونت فرهنگی هنری اداره ارشاد، هیئت بازبینی و مدیران تئاتری تشکر کرد که در زمینه اختصاص مکان اجرا به جوانان تازه نفس مساعدت می‌کنند.
گفتنی است «تدفین کنت اورگاز» کاری از گروه دست راست قرمز است که از ۲۸ مهر تا ۴ آبان، از ساعت ۲۰:۴۵ در سالن استاد فاسونکی واقع در مجتمع سینمایی ۲۲ بهمن به اجرا در آمده است.
«تدفین کنت اورگاز» 

گروه نویسندگان: بابک فرمند، میرمیلاد مهدی‌زاده، مهدی علیپور اصل و محمدرضا زالیان، حامی مالی: دکتر هادی چاوشی، کارگردان: رشاد معینی، بازیگران این نمایش عبارتند از: آزاده ستوده ، بهزاد قادری ، حمید خورشیدی، سهند ملیحی، نگار مرزوقی، سارا جاویدان،مونا چاوشی،عسل تبریزی،حسام پور محمدی ، میثم عقلمندی، رویا خداداد،شمیم فیروز، مهدیه روانخواه، رها محمد زاده ، علی حاجی لو ، امیر احمدی ،عرفان زردهی، پندار روحانی و محمدرضا مشعوفی، دستیاران کارگردان : عرفان زردهی و عرفان جوادزادگان ، منشی صحنه : صدف رحیمی، تولید : میلاد بصیر معادن و امیر نادری،نور : سامان ارمی، صدا : مازیار سارمه، دکوراتور : یاسین عباسعلی نژاد، لباس : نگار مرزوقى، طراح ویدئو : عرفان زردهی ، طرح پوستر : حامد سالک،  تایپو گرافی : مینا نسلیانی، لوگو : شاهین علوی، موشن گرافیک : استودیو ۳، عکس و فیلم پشت صحنه : مهدی علیزاده.




مطالب مرتبط

پس از هشت ماه؛

داستان خرس های پاندا در تبریز روی صحنه رفت
پس از هشت ماه؛

داستان خرس های پاندا در تبریز روی صحنه رفت

نمایش "داستان خرس های پاندا" به نویسندگی "ماتئی ویسنی یک" و کارگردانی "سیامک افسایی" از اول آبان ماه هر روز ساعت نوزده در مجتمع فرهنگی و هنری بیست و نه بهمن تبریز موسسه بین المللی الف پلاتو استاد حمیدی بر روی صحنه می رود.

|

نظرات کاربران