در حال بارگذاری ...
با حضور 8 نمایش از 5 شهرستان

نخستین همایشی تئاتر خیابانی با موضوع دفاع مقدس برگزار شد

نخستین همایش استانی تئاتر خیابانی «دفاع مقدس» از سوی دفتر تئاتر خیابانی انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان شرقی برگزار شد. به گزارش آذربایجان شرقی – مهرداد خردمند؛ این همایش توسط دفتر تئاتر خیابانی انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی و با همکاری معاونت فرهنگی و و اجتماعی وگردشگری منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس برگزار شد.

نخستین همایش استانی تئاتر خیابانی «دفاع مقدس» از سوی دفتر تئاتر خیابانی انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش آذربایجان شرقی – مهرداد خردمند؛ این همایش توسط دفتر تئاتر خیابانی انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی و با همکاری معاونت فرهنگی و و اجتماعی وگردشگری منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس برگزار شد.

همایش تئاتر خیابانی دفاع مقدس درطول سه روز و در شهرهای تبریز، جلفا و خداآفرین برگزار شد. در این همایش هشت نمایش از پنج شهرستان در طول سه روز از سوم تا پنجم مهرماه ٩٨ به اجرا در آمدند و در خاتمه طی مراسمی در سالن اجلاس سایت اداری سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس مورد تقدیر قرار گرفتند. کارگردانان و هنرمندان گروه ها با دریافت لوح تقدیر، تندیس یاد بود و بسته فرهنگی  مورد تقدیر برگزار کنندگان این همایش قرار گرفتند.  این همایش بمناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با هدف سیاستگذاری در راستای حمایت از اجرای عموم تئاتر های خیابانی، گردهمایی و همدلی فعالان تئاتر خیابانی در آذربایجان شرقی برگزار شد. همچنین یرگزار کنندگان این همایش سعی بر آن داشتند تا در فاصله 6 ماه مانده به جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس، دور خیز مناسبی برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره ارس داشته باشند.

اسامی این آثار حاضر در همایش تئاتر خیابانی دفاع مقدس عبارتند از

نقل خاطرات به کارگردانی معصومه عباسی از تبریز

حسین به روایتی دیگر به کارگردانی علی مجیدپور از تبریز

همسایه به کارگردانی نسیم عموزاده از اهر

عتیقه به کارگردانی غفار انوشا از سردرود

برادرم عباس به کارگردانی علیرضا قاسمی از بناب

 قرار ملاقات به کارگردانی نقی یحیایی از مرند

به وقت شام به کارگردانی جهانگیر چالاکی از بناب

گلوله بس است به کارگردانی امیرمهروند از سردرود




مطالب مرتبط

با معرفی نفرات برگزیده

اولین جشنواره تئاتر دانش‌آموزی ارس به کار خود پایان داد
با معرفی نفرات برگزیده

اولین جشنواره تئاتر دانش‌آموزی ارس به کار خود پایان داد

اولین جشنواره تئاتر نوجوانان ارس به همت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس، با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان جلفا و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی در شهرستان جلفا برگزار شد‌.

|

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

نظرات کاربران