در حال بارگذاری ...
با حضور گروه های نمایشی از سراسر کشور

سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران آغاز شد

مراسم افتتاح سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران، شامگاه جمعه ۲۵ مردادماه در بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری در شهرستان اهر برگزار شد.

به گزارش تئاتر آذربایجان شرقی،  مردادماه برای آذربایجان و شهرستان اهر تداعی‌گر خاطرات حزن‌انگیز سال 91 است. خبر کوتاه ولی غم‌انگیز بود. زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 4/6 ریشتر در ساعت 16:53 دقیقه ظهر 21 مرداد مناطقی از ارسباران را لرزاند. بعد از این اتفاق ناگوار و تلخ جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران برای تلطیف غمی که مدت‌ها ارسباران را در خود گرفته بود دوباره جان گرفت. این بار جشنواره در مقیاس سراسری و از تمام ایران میزبان همه آن‌هایی بود که برای رونق هنر نمایش و زدودن دیو غم از این منطقه همت کرده بودند.

در همین راستا، شامگاه جمعه 25 مردادماه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری با استقبال مخاطبان و هنردوستان اهری برگزار شد.

در این جشنواره میثم صادق‌زاده رئیس انجمن هنرهای نمایشی شهرستان اهر و عباس خلیفه‌لو دبیر جشنواره سیزدهم ارسباران به بیان برخی گزارش‌ها در خصوص این دوره از جشنواره پرداختند.

این جشنواره در سه بخش صحنه‌ای، خیابانی و آیینی سنتی با اجرای 28 نمایش از 13 استان ایران از روزهای 26 الی 29 مرداد در اهر برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

نظرات کاربران