در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در اختتامیه جشنواره سراسری تئاتر رضوی:

جشنواره چهاردهم؛ نماد همدلی در تئاتر آذربایجان شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی گفت: این جشنواره که در طی چند ماه تبریز را به طراوت نام رضوی معطر کرد، صحنه‌ای برای همدلی، نظم و انضباط در حوزه تئاتر استان بود.

به گزارش آذربایجان شرقی، به نقل از روابط عمومی چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره اظهار داشت: بسیار خوشحال هستیم که توانستیم به نام امام رئوف و امام مهربانی‌ها رویداد بسیار ارزشمندی را به‌واسطه تلاش هنرمندان و هنردوستان عزیزمان در این مقطع از سال رقم بزنیم.

وی افزود: از همه مهمانان عزیز که به نوعی میزبان ما هستند قدردانی می‌کنم. در واقع همه عزیزان و بزرگواران میزبان هستند و در حضور ارجمند همه شما عزیزان از خطه زرخیز آذربایجان، سرزمین دلاوری‌ها و دلاورمردان، عاشقانه و صمیمانه به بارگاه ملکوتی رضوی سلام می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی ادامه داد: سپاسگزار درگاه خداوند متعال هستیم که این توفیق را به ما داد تا از نگاه هنر و تئاتر کشور و استان به یک مضمون الهی و انسانی دست پیدا کنیم. از خداوند سبحان عاجزانه خواستاریم که این حرکت و خدمت ما را در پیشگاه امام مهربانی‌ها بپذیرد و در صفحات دفتر اعمالمان ثبت کند.

محمد پور با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای برگزاری هر چه بهتر چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی گفت: جا دارد از همه مهمانان و بزرگوارانی که تلاش زیادی برای برگزاری این جشنواره داشته و این مراسم باشکوه را ترتیب دادند تشکر کنم. امیدوارم شرکت‌کنندگان و تمام مهمانان عزیز با خاطره‌ای خوب تبریز را ترک کنند. این جشنواره که در طی چند ماه تبریز را به طراوت نام رضوی معطر کرد، صحنه‌ای شد برای همدلی، نظم و انضباط در حوزه تئاتر استان و قطعاً این موضوع به عنوان اتفاقی قابل توجه در صفحات تاریخی تئاتر آذربایجان شرقی ثبت خواهد شد.

وی ادامه داد: شخصاً از دیدن عرصه‌ای که نماد همدلی در تئاتر استان بود، بسیار خرسند شدم. تلاش‌های شبانهروزی، هماهنگی‌های بسیار خوب و یکی از آرزوهای ما در حوزه فرهنگ و هنر، عبور از نگاه «هنر باید در چارچوب نخبگانی بماند» است. آرزوی ما این است که هنر در عرصه عمومی و زندگی مردم ورود کند. این جشنواره با برنامههای متعدد این آرزو و نگاه را محقق کرد. یکی از برکات جشنواره، همین بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: امروز به متون ارزشمند، مخصوصاً در حوزه‌های معنوی و ارزشی نیاز داریم. با تعداد نمایشنامههایی که از سراسر کشور در موضوع زندگی امام رضا (ع) به وجود آمده و در جشنواره رضوی گرد هم جمع شده است، امیدواریم در جشنواره‌های بعدی، با کثرت این متن‌ها و نمایشنامه‌ها مواجه شویم. جشنواره تئاتر رضوی ما را تا حدودی به این هدف رساند و ارسال 93 اثر در حوزه نمایش‌نامه نویسی اتفاق خوبی بود که رخ داد.

محمدپور با اشاره به استقبال از جشنواره چهاردهم ادامه داد: در حوزه نمایش‌های صحنهای 83 اثر از استان‌های متعدد، از کیفیت بسیار قابل توجهی برخوردار بودند. بالاتر از این‌ها، حضور علاقه مندانه، جدی، صمیمانه و پرشور هنرمندان در خلق آثار و همدلی‌شان در طول مسیر بود که اتفاق مبارکی به حساب میآید. از انجمن هنرهای نمایشی استان، دبیر تخصصی جشنواره و همه عزیزانی که از انجمن هنرهای نمایشی کشور در تبریز حضور یافتند نیز تشکر می‌کنم.

وی در پایان گفت: امیدوارم همین همت و اراده مستحکم بتواند یاری‌گر ما باشد تا بتوانیم به حرکت‌های بعدی سوق پیدا کنیم. من شخصاً قدردان زحمات تک‌تک عزیزان زحمت‌کش در برگزاری جشنواره تئاتر رضوی هستم.

گفتنی است، چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی از 6 تا 9 مردادماه به میزبانی تبریز برگزار شد.




مطالب مرتبط

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

نظرات کاربران