در حال بارگذاری ...
کارگردان نمایش «دوئت تنهایی»:

بنیه تئاتر تبریز شناخته‌شده است

کارگردان نمایش «دوئت تنهایی» گفت: می‌توانم بگویم که یکی از بهترین اجراهای ما در طول این ۲ سال بود که روی صحنه بردیم.

به گزارش آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی، «میثم ملازینل» کارگردان نمایش «دوئت تنهایی» پس از اجرای این نمایش در روز سوم جشنواره چهاردهم اظهار داشت: برای سومین دوره است که در جشنواره سراسری تئاتر رضوی شرکت می‌کنیم. دو دوره قبلی این جشنواره به میزبانی خراسان شمالی و بجنورد برگزار شد.

وی افزود: در دوره چهاردهم این جشنواره ما به دلایل خاص خودمان حس و حال خوبی داشتیم چرا که دبیرخانه این جشنواره به تبریز منتقل شد و این موضوع هم از نظر بعد مسافتی به نفع ما بود و هم بنیه تئاتر، تبریز شناخته‌شده و زبانزد است. در کنار این موضوع بحث سخت‌افزاری نیز در اجرای تئاتر و برگزاری جشنواره اهمیت دارد که این موضوع در تبریز فراهم است.

«ملازینل» در رابطه با میزبانی تبریز از برگزاری این دوره از جشنواره سراسری تئاتر رضوی گفت: فکر نمی‌کنم که هیچ‌وقت بتوانیم جشنواره را طبق دغدغه‌های ذهنی‌مان اجرا کنیم. اما در کل جشنواره تئاتر رضوی به میزبانی تبریز با نظم و ترتیب مثل زدنی برگزار شد. نقدهایی هم وجود دارد اما تأثیر آن‌چنانی در کیفیت جشنواره ندارد. در شرایط اقتصادی امروز برگزاری جشنواره‌ای ملی با این گستردگی، خواستار همت جمعی است.

وی افزود: یکی از نقدهایی که به این دوره از جشنواره وارد است به وزارت فرهنگ و ارشاد و سیاست‌گذاری‌های جشنواره مربوط می‌شود. چون فکر می‌کنم تا حدودی دست دبیرخانه و تیم برگزارکننده از نظر مالی بسته بود اما آن‌ها تمام توان و تلاششان را به کار گرفتند.

کارگردان نمایش «دوئت تنهایی» در رابطه با تجربیات جدیدش در جشنواره چهاردهم گفت: امسال در جمع جدیدی قرار گرفتیم و دوستان جدیدی پیدا کردیم. یکی از نکات مثبت جشنواره‌ها ارتباط و آشنایی بیشتر بچه‌های دغدغه‌مند با یکدیگر است تا بتوانیم از تجربه همدیگر استفاده کنیم.

وی در رابطه با ایده اولیه این نمایش گفت: دو سال است که نمایش «دوئت تنهایی» را اجرا می‌کنیم. ایده اولیه این نمایش در سال 96 به ذهن من و میثم گودرزی که بازیگر این نمایش است رسید. شروع کردیم طرحی 2-3 صفحه‌ای از آن را نوشتیم و سپس با نویسنده خوش‌فکر و خوش‌ذوقمان خانم سارا الهیان حدود 5-6 ماه تبادل‌نظر داشتیم تا در نهایت «دوئت تنهایی» با شکل و شمایلی که امروز اجرا کردیم، متولد شد.

«ملازینل» ادامه داد: ما اجراهای عمومی بسیار خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم. این نمایش در چند جشنواره معتبر ملی نیز حضور داشته، درخشیده و مخاطبان خاص خود را پیدا کرده است. امسال نیز این افتخار را داشتیم تا در خدمت دوستان خوب تبریزی باشیم.

وی در رابطه با میزان رضایت خود از اجرای این نمایش در چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی گفت: می‌توانم بگویم که یکی از بهترین اجراهای ما در طول این 2 سال بود که روی صحنه بردیم. بالاخره 2 سال است که بچه‌های این گروه کنار همدیگر هستند و دغدغه‌های مشترک خود را دنبال می‌کنند. ما پیشنهادهایی برای اجرای دوئت تنهایی در سایر شهرها داشته‌ایم و روی این موضوع کار می‌کنیم.




مطالب مرتبط

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

نظرات کاربران