در حال بارگذاری ...
همزمان با اجراها

برگزاری سه نشست‌ تخصصی جشنواره تئاتر رضوی در تبریز

نشست‌های تخصصی جشنواره تئاتر رضوی طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه برگزار خواهد شد.

به گزارش ایران تئاتر و به نقل از  روابط عمومی چهاردهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی، نشست‌های تخصصی این جشنواره طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه برگزار خواهد شد.

بر این اساس، نشست روز یکشنبه با محوریت «هرمونوتیک در تئاتر و چالش‌های پیش‌رو» با تدریس حسین اصل عبداللهی، کارگردان و مدرس دانشگاه برگزار خواهد شد.

دومین نشستی که در قالب نشست های تخصصی جشنواره تئاتر رضوی برگزار می‌شود، با حضور علی پوریان، بازیگر، کارگردان و مدرس دانشگاه همراه است. «مواجه بازیگر با نقش در ژانرهای مختلف نمایشی» موضوع این نشست تخصصی است که روز یکشنبه برگزار می‌شود. 

سومین نشست، نشست «تئاتر؛ از نظریه تا عمل» است. این نشست نیز روز سه‌شنبه با تدریس فرزاد تقی‌لر، پژوهشگر و مدرس دانشگاه برگزار می‌شود. 

چهارمین نشست از این جلسات نیز با موضوع: « راهبردها و کارکردهای رسانه در توسعه تئاتر استان ها » توسط علی اکبر عبدالعلی زاده، سردبیر سایت ایران تئاتر برگزار خواهد شد که زمان دقیق این نشست در سایت ایران تئاتر منتظر خواهد شد.

گفتنی‌ است، چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی ۶ لغایت ۹ مردادماه به میزبانی تبریز برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

به کارگردانی حسین اصل عبداللهی

اجرای نمایش «مستاجر جدید» در تئاتر شهر تبریز تمدید شد
به کارگردانی حسین اصل عبداللهی

اجرای نمایش «مستاجر جدید» در تئاتر شهر تبریز تمدید شد

نمایش «مستاجر جدید» به نویسندگی اوژن یونسکو و کارگردانی حسین اصل عبداللهی که از اول بهمن ماه در سالن استاد صادقی تئاتر شهر تبریز به اجرا درآمد، به دلیل استقبال مخاطبان تا پایان بهمن ماه تمدید شد.

|

گفت‌وگو با حسین اصل عبداللهی، مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر

برای شناخت بهتر، انسان را در پرانتز قرار دادم
گفت‌وگو با حسین اصل عبداللهی، مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر

برای شناخت بهتر، انسان را در پرانتز قرار دادم

حسین عبداللهی، مدرس و کارگردان تئاتر با نقل این جمله هوسرل که «برای شناخت هر پدیده‌ای، باید آن را در پرانتز قرار بدهیم»، می‌گوید برای شناخت و گذاشتن ذات انسانی در بوته آزمایش، در نمایش «پرانتز باز انسان پرانتز بسته»، وجود و ماهیت انسان را در پرانتز قرار داده است.

|

نظرات کاربران