در حال بارگذاری ...
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی عنوان کرد

هنر و تئاتر بهترین قابلیت را برای پرداخت به سیره رضوی دارند

محمدپور ادامه داد؛ تصور من از برگزاری این جشنواره در آذربایجان شرقی این است که یک رویداد خوب و با کیفیت در عرصه تئاتر استان  و کشور برگزار خواهد شد، با توجه به اینکه بحث اجرا و نمایشنامه نویسی در این جشنواره مطرح است انتظار آن می‌رود که یک رویکرد و رویداد خوبی برای تئاتر تبریز باشد،

به گزارش راوبط عمومی چهاردهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی محمد محمدپور مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی ضمن اشاره به پتانسیل ها و قابلیت های تئاتر در آذربایجان شرقی در خصوص چگونگی برگزاری چهاردهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی در این استان گفت: به پیشنهاد بنیاد فرهنگی هنری رضوی و با توجه به قابلیت های آذربایجان شرقی درحوزه تئاتر، برگزاری این جشنواره به آذربایجان شرقی پیشنهاد شد که ما هم با توجه به رغبت مدیران و فعالان تئاتری استان میزبانی این اتفاق هنری را عهده دار شدیم

محمدپور ادامه داد؛ تصور من از برگزاری این جشنواره در آذربایجان شرقی این است که یک رویداد خوب و با کیفیت در عرصه تئاتر استان  و کشور برگزار خواهد شد، با توجه به اینکه بحث اجرا و نمایشنامه نویسی در این جشنواره مطرح است انتظار آن می‌رود که یک رویکرد و رویداد خوبی برای تئاتر تبریز باشد، به طوری که تولید تعداد کثیری از متون نمایشی و نمایش های صحنه ای آورده این جشنواره باشد

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد؛ آذربایجان شرقی در چند سال اخیر در رابطه با میزان تماشاگر و تولید آثار نمایشی نشان داده است تئاتر آذربایجان شرقی از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و آمار و ارقام اینگونه نشان می‌دهدکه استقبال مخاطبان از آثاری که شاخصه های فرهنگی و بومی دارند بیشتر بوده است.

وی در ادامه در خصوص جایگاه تئاتر در میان مردم آذربایجان شرقی گفت؛ رویدادهای نمایشی متعددی درحوزه تئاتر در استان برگزار شده است که این ها با استقبال بسیار خوب مردم و اهالی تئاتر و هنر همراه بوده است به طوری که در سال ۹۷ بر اساس آمار ۳۷۰ هزار نفر از اجراهای برگزار شده در این استان دیدن کرده اند که این تعداد مخاطب بسیار قابل توجه است و نشان از ظرفیت بالای تئاتر در این استان و نگاه مردم هنر دوست این خطه به تئاتر است. این میزان استقبال ظرفیت بالای این استان برای تولید نمایش را هم به رخ می کشد.

محمدپور در خصوص جشنواره رضوی بیان کرد: جشنواره تئاتر رضوی جشنواره ای موضوعی است و باید در عرصه تربیتی و مذهبی تاثیرگذار باشد و تصمیمی که در شورای سیاست گذاری این جشنواره گرفته شده است این است که این اجرا ها محصور و محدود به سالن ها و پلاتو ها در تبریز نشود و در قالب اجراهای خیابانی به میان مردم  و جامعه کشیده شود.

وی در مورد بخش نمایشنامه این جشنواره ضمن بیان اهمیت نمایشنامه ها بیان کرد: تولید آثار و متون برای ما اهمیت بسیاری دارد و امیدواریم شاهد تولید آثار و متن های فاخر و ارزشمند در حوزه متن و نمایشنامه این جشنواره باشیم. تولیدات متنی این جشنواره باید به حدی دارای کیفیت باشند که در جشنواره های آتی از آن ها برای تولید نمایش ها استفاده کرد.

محمدپور بیان داشت: تئاتر برای این که رابطه مستقیمی با مخاطب دارد نقش مهمی در تاثیرگذاری بر جامعه ایفا می کند و ظرفیت تولید تئاتر در استان و توانایی فنی کارگردانان و بازیگران استان قابل توجه و تامل است. تلفیق توانمندی‌های فنی و استقبال مردم و پرداختن به موضوعات و مضامین ارزشی، انتقال موضوعات تربیتی به نسل جوان و جامعه می تواند تئاتر را بیش از پیش در حوزه فرهنگ سازی جامعه و خانواده پر اهمیت جلوه کند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی درپایان گفت: امیدوارم بعد از پایان جشنواره تئاتر رضوی در حوزه معرفی سبک زندگی مد نظر امام رضا علیه السلام موفق بوده باشیم؛ به اعتقاد بنده تکیه بر زندگی رضوی حل کننده بسیاری از مشکلات ما در جامعه خواهد بود.




مطالب مرتبط

پیشکسوت تئاتر تبریز مطرح کرد

ابراهیم عباسعلیزاده: روند برگزاری اولین روز جشنواره سهند مطلوب بود
پیشکسوت تئاتر تبریز مطرح کرد

ابراهیم عباسعلیزاده: روند برگزاری اولین روز جشنواره سهند مطلوب بود

پیشکسوت عرصه تئاتر تبریز روند اجرای نخستین روز از برگزاری جشنواره تئاتر مناطقه‌ای سهند در تبریز را مطلوب دانست و با ابراز امیدواری درباره توسعه امکانات در تئاتر استان‌ها گفت امید که شاهد موفقیت‌های بیش از پیش باشیم.

|

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

پیام استاندار آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام استاندار آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

استاندار آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، این رویداد را محلی برای نمایش تنوع و تعدد نگرش‌ها و ‌اندیشه‌ها دانست که فضایی مناسب را فراهم می‌کند تا اصحاب هنر در کنار هم قرار بگیرند.

|

گفت‌وگو با حسین اصل عبداللهی، مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر

برای شناخت بهتر، انسان را در پرانتز قرار دادم
گفت‌وگو با حسین اصل عبداللهی، مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر

برای شناخت بهتر، انسان را در پرانتز قرار دادم

حسین عبداللهی، مدرس و کارگردان تئاتر با نقل این جمله هوسرل که «برای شناخت هر پدیده‌ای، باید آن را در پرانتز قرار بدهیم»، می‌گوید برای شناخت و گذاشتن ذات انسانی در بوته آزمایش، در نمایش «پرانتز باز انسان پرانتز بسته»، وجود و ماهیت انسان را در پرانتز قرار داده است.

|

نظرات کاربران