در حال بارگذاری ...
سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز عنوان کرد

با حمایت هنر بومی از آثار خارجی بی نیاز خواهیم بود

حجت الاسلام و المسلمین حسین قدوسی نیا برگزاری نخستین دوره جشنواره میرزا آقا تبریزی را در دیار اولین ها اتفاقی مبارک و شایسته دانست و افزود: علت اصلی عدم برگزاری این رویداد کمبود آثار نوشتاری در حوزه هنرهای نمایشی بوده است.

به گزارش آذربایجان شرقی – مهرداد خردمند؛ حجت الاسلام و المسلمین حسین قدوسی نیا برگزاری نخستین دوره جشنواره میرزا آقا تبریزی را در دیار اولین ها اتفاقی مبارک و شایسته دانست و افزود: علت اصلی عدم برگزاری این رویداد کمبود آثار نوشتاری در حوزه هنرهای نمایشی بوده است.

 

وی ادامه داد: طی سال های گذشته به عنوان یکی از فعالان این حوزه هر زمانی دنبال یک نویسنده بودیم همواره با کاستی هایی مواجه شدیم به طوریکه تبدیل سوژه هایمان به زبان نمایشنامه همواره مشکلاتی را به همراه داشت و علت تمامی این کاستی ها کم توجهی متولیان و مسئولیان امر بوده است.

 

حجت الاسلام قدوسی با اشاره به کمبود آثار نمایشی در تبریز اظهار کرد: ما در حوزه هنرهای نمایشی از جمله فیلم و تئاتر آثاری به زبان ترکی نداریم، برخی از گروه های بومی که فعالیت رونق بخشی در این حیطه دارند هم با طنز جایگاه خود را حفظ کرده و به موفقیت دست یافته اند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: تبریز در ادوار گذشته مهد تمدن و فرهنگ بوده که امید است مسئولین با حمایت از استعداد و توانمندی هنرمندان همواره هنر این دیار را برای آیندگان حفظ کنند

 

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز درخصوص مردمی شدن جشنواره ها اذعان داشت: به نظر اگر کارهای فرهنگی از حیطه یک ارگان خارج شود و به صورت مردمی و توسط هنرمندان و هنردوستان برگزار شود ماندگارتر خواهد شد.

 

وی ادامه داد: مردم اگر وارد گود شوند این کارها به نحو احسن پیش می رود و نهایتا ما به عنوان ریل گذاران این وادی خواهیم شد.

 

حجت الاسلام قدوسی در بخشی دیگری از سخنانش ابراز کرد: اوایل انقلاب ما در مساجد گروه های سرود و تئاتر راه انداختیم، که این رویداد به یک کار فرهنگی تبدیل شده بود ولی بعدها این حرکت تداوم نیافت.

 

حجت الاسلام قدوسی در پایان خاطر نشان کرد: وظیفه ما حمایت از هنرمندان است تا با توسعه و بسط این فرهنگ بتوانیم از آثار خارجی بی نیاز شویم.




مطالب مرتبط

پیشکسوت تئاتر تبریز مطرح کرد

ابراهیم عباسعلیزاده: روند برگزاری اولین روز جشنواره سهند مطلوب بود
پیشکسوت تئاتر تبریز مطرح کرد

ابراهیم عباسعلیزاده: روند برگزاری اولین روز جشنواره سهند مطلوب بود

پیشکسوت عرصه تئاتر تبریز روند اجرای نخستین روز از برگزاری جشنواره تئاتر مناطقه‌ای سهند در تبریز را مطلوب دانست و با ابراز امیدواری درباره توسعه امکانات در تئاتر استان‌ها گفت امید که شاهد موفقیت‌های بیش از پیش باشیم.

|

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

پیام استاندار آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام استاندار آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

استاندار آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، این رویداد را محلی برای نمایش تنوع و تعدد نگرش‌ها و ‌اندیشه‌ها دانست که فضایی مناسب را فراهم می‌کند تا اصحاب هنر در کنار هم قرار بگیرند.

|

گفت‌وگو با حسین اصل عبداللهی، مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر

برای شناخت بهتر، انسان را در پرانتز قرار دادم
گفت‌وگو با حسین اصل عبداللهی، مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر

برای شناخت بهتر، انسان را در پرانتز قرار دادم

حسین عبداللهی، مدرس و کارگردان تئاتر با نقل این جمله هوسرل که «برای شناخت هر پدیده‌ای، باید آن را در پرانتز قرار بدهیم»، می‌گوید برای شناخت و گذاشتن ذات انسانی در بوته آزمایش، در نمایش «پرانتز باز انسان پرانتز بسته»، وجود و ماهیت انسان را در پرانتز قرار داده است.

|

نظرات کاربران