در حال بارگذاری ...
کارگردان جوان تبریزی مطرح کرد:

گردهمایی کارگردانان سراسر ایران یعنی دانش افزایی

کاظمی وند در مورد نمایش اخیر خود "پرسه های موازی" ضمن اشاره به اینکه ۵ ماه قبل از جشنواره استانی تصمیم گرفتم این کار را روی صحنه ببرم گفت: متن "پرسه های موازی" به قلم پیام لاریان نوشته شده است. در چند دور از تمرینات تصمیم گرفته شد تا برخی تغییرات در سبک اجرایی اعمال کنیم و در نهایت با توجه به دلایل زیادی که احساس کردیم به زیبایی کار کمک خواهد کرد، این نمایش را به شیوه پست مدرن و با استفاده از مدیا تئاتر پیش بردیم.

به گزارش آذربایجان شرقی، علی کاظمی وند کارگردان جوان تبریزی است که فعالیت حرفه ای او از سال 91 آغاز شد. کارگردان نمایش پرسه های موازی که با همین نمایش منتخب آذربایجان شرقی برای شرکت در جشنواره بین المللی فجر شد، دانشجوی ترم آخر رشته نمایش در دانشگاه نبی اکرم تبریز است. کاظمی وند قبل از پرسه های موازی کارگردانی نمایش هایی چون: اعترافات درباره زنان، غول کفسول، مرثیه ایی برای یک سبک وزن، خرده جنایت های زنا شوهری، نوزاد ، مصاحبه و خواب در فنجان خالی را برعهده داشته است.

او که سابقه حضور در 4 دوره از جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی را دارد امسال و در آستانه آغاز جشنواره بین المللی تئاتر فجر به همراه کارگردانان برگزیده سراسر ایران، مهمان سومین گردهمایی بزرگ کارگردانان تئاتر ایران است که به میزبانی دبیرخانه جشنواره و در قسمت های متفاوتی انجام می گیرد.

 کاظمی وند در مورد نمایش اخیر خود "پرسه های موازی" ضمن اشاره به اینکه 5 ماه قبل از جشنواره استانی تصمیم گرفتم این کار را روی صحنه ببرم گفت: متن "پرسه های موازی" به قلم پیام لاریان نوشته شده است. در چند دور از تمرینات تصمیم گرفته شد تا برخی تغییرات در سبک اجرایی اعمال کنیم و در نهایت با توجه به دلایل زیادی که احساس کردیم به زیبایی کار کمک خواهد کرد، این نمایش را به شیوه پست مدرن و با استفاده از مدیا تئاتر پیش بردیم. همچنین در کست بازیگری سعی کردیم بهترین های استان و تبریز را  انتخاب کنیم و حرف های نهفته در دل متن را از پنجره دید خودمان نمایان کنیم. در نتیجه، آورده اولیه کار برای گروه جایزه نخست بازیگری مرد ، جایزه نخست بازیگری زن و همچنین تقدیر بازیگری مرد شد. در بخش کارگردانی نیز، جایزه دوم کارگردانی به من رسید و توانستیم همراه یک نمایش دیگر به عنوان نمایش منتخب جشنواره استانی آذربایجان شرقی به جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شویم.

وی در ادامه و با توجه به حضور کارگردانان مطرح تئاتر ایران در فستیوال فجر، جوان و با مستعد بودن عوامل نمایش را بزرگترین امتیازی دانست که می تواند باعث شود پرسه های موازی برای حضور در بخش اصلی جشنواره انتخاب شود. کاظمی وند  ادامه داد: با توجه به نوآوری های صورت گرفته در اثر و حرف های نهفته در دل این نمایش و در نهایت با توجه به قدرت بازیگری فرید ادهمی، محدثه حیرت، حمید صلاحی و هادی افتخار زاده، شانس پرسه های موازی را در مقایسه با دیگر آثار کم نمی بینم.

کارگردان جوان تبریزی با اشاره به بازبینی های حضوری توسط داوران ثابت در این دوره از جشنواره تصریح کرد: اینکه بازبینی ها در اکثر استان ها به صورت حضوری انجام شد اتفاق بسیار خوبی بود که می توان محاسن این کار را از معایب آن بیشتر دانست. اما به دلیل نبود پلاتو خالی در تبریز و برگزاری دو جشنواره با فاصله کم از هم، ما نتوانستیم از حضور داوران برای بازبینی اثر خود استفاده ببریم و در نهایت فیلم اجرا را به دبیرخانه ارسال کردیم و امیدواریم تفاوتی در نظر داوران ایجاد نکند.

علی کاظمی وند در پایان، ضمن قدردانی از دبیرخانه جشنواره فجر به دلیل تصمیم بر گردهمایی کارگردانان سراسر ایران و برگزاری کارگاه های آموزشی در خلال این گردهمایی خاطرنشان کرد: اتفاق خوب و فرخنده ی است این گردهمایی و فرصتی است تا کارگردانان سراسر کشور دور هم جمع شوند و چند روزی را به دور از دغدغه به دانش افزایی طی کنند. به همین دلیل از دبیرخانه جشنواره و این اقدام ارزشمند و مفید انجام گرفته تشکر و قدردانی می‌کنم.

 

 




مطالب مرتبط

پس از حضور در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» در تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت
پس از حضور در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» در تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت

نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» به نویسندگی محمد چرمشیر، بهمن عباسپور، شهرام گیل‌ آبادی و تهیه کنندگی عباس خلیفه‌لو و کارگردانی نسیم عمو‌زاده کاری از گروه نمایش سارای، با استقبال پر شور تماشاگران در تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت.

|

نظرات کاربران