در حال بارگذاری ...
سعید پور در نشست خبری نمایش «بیماری خانواده میم»:

بهترین های تبریز به من اعتماد کردند

نشست خبری نمایش  «بیماری خانواده میم» عصر روز سه شنبه  در کافه مجتمع فرهنگی ۲۹ بهمن تبریز برگزار شد.

به گزارش آذربایجان شرقی، مهرداد خردمند: به گزارش  روابط  عمومی نمایش «بیماری خانواده میم» نشست خبری این نمایش  عصر روز سه شنبه  در کافه مجتمع فرهنگی ۲۹ بهمن تبریز برگزار شد.

 

امید سعیدپور کارگردان نمایش در ابتدای  نشست خبری با اشاره به اینکه انتخاب این متن از سال گذشته انجام شده است  گفت :  با توجه به رایزنی هایی که با مترجم این اثر در مورد دلایل انتخاب این متن برای اجرا  در تبریز داشتیم ، تصمیم گرفتیم با این کادر و نفرات کار را روی صحنه ببریم. تمرینات این نمایش در حدود هفت ماه زمان برده است . بزرگترین افتخار برای من  اینست که  بهترین بازیگران شهر تبریز به بنده اعتماد کردند  و در این اثر افتخار همراهی با آنان را داشتم  و بنده نیز سعی کردم  تا حد امکان پاسخگوی تمام  نیازهای  بازیگران  چه از لحاظ کیفی ،چه از لحاظ طراحی صحنه و تحلیل متن به صورت کامل   و پروسه تمرین به شکل مدرن باشم . موضوع متن درباره یک خانواده از هم گسیخته است که این از هم گسیختگی بیشتر به خاطر عدم درک  ارتباط زبانی است. خود نویسنده به خوبی با زبان  ویگتن اشتاین آشنایی دارد که توانسته روابط بین آنها را بشکند و بنده احساس کردم این مسئله در شهر ما بیشتر مهم است، به نظر من بیشترین مشکل ما خود هست  و اگر بتوانیم مشکلمان را با خودمان حل خواهیم توانست مشکلمان با جامعه را حل نماییم.

 

علی سلیمانی تهیه کننده نمایش "بیماری خانواده میم "  نیز در ادامه نشست خبری با بیان این  نکته که  آشنایی بنده با امید سعیدپور به نمایش "باغ آلبالو"  به کارگردانی "علی فتوحی"  بر می گردد  که ایشان بعنوان بازیگر در آن نمایش  ایفای نقش می کردند  و ایده و طرح خود را برای این کار ارائه نمودند، در حالیکه بنده به دلیل  پاره ای اتفاقات قصد کناره گیری از عرصه تئاتر را داشتم ،چون نگاهی که به تهیه کننده وجود دارد این نیست  که از صفر تا صد کار را پیش برد و تنها نگاهی  بعنوان سرمایه گذار کار در نظر می گیرند و این دیدگاه بیشتر مرا اذیت می کرد.

به همین دلیل خواستم با حمایت از امید سعیدپور نشان دهم که تهیه کننده تنها کسی نیست که برای دریافت سود  سرمایه گذاری می کند آنهم در عرصه تئاتر که نمی توان نگاه تجاری به آن داشت و بیشتر به جنبه هنری اثر توجه کرده ام تا سهمی در پیشبرد این هنر داشته باشم  ، به همین منظور با آقای سعیدپور دست به دست هم دادیم تا کار را به نحو احسن پیش ببریم.

 

در ادامه این نشست خبری سنا پورسعیدی  بعنوان یکی از بازیگران نمایش  "بیماری خانواده میم " گفت: این نمایشنامه را بنده و آقای سعیدپور به اتفاق انتخاب کرده بودیم  و در ابتدا  بعنوان دستیار کارگردان در این  نمایش  بودم و نقش ها را با مشورت همدیگر انتخاب کردیم. در مورد نقش  ماریا  که بنده بر عهده دارم شخصیتی  است که فاقد قدرت تصمیم گیری و فردی لاابالی است که شرایط مناسبی نداشته و با هیچ یک از اعضای  خانواده ارتباطی ندارد که در  روند تمرین تصمیم گرفتم که این نقش را خود ایفا نمایم.هر چند در ابتدای تمرینات  کارگردان نمایش  پیشنهاد این نقش را به بنده داده بودند ،اما قصد بازی در این نمایش را نداشتم ولی با  توجه به عوامل و بازیگران احساس کردم  می توانم از عهده این نقش بر آیم .

 

امید سعیدپور کارگردان نمایش "بیماری خانواده میم "  در ادامه به پاسخگویی به سوالات اصحاب رسانه پرداخته و گفت:  با تجربیات که از جامعه امروز به دست آورده ایم فکر می کنم ،مشکلات از عدم درک متقابل یکدیگر آغاز می گردد، باید فضای گفتمان در جامعه حاکم شود بطوریکه صدای  یکدیگر را بصورت

متقابل بشنویم و وقتی این اتفاق به وجود نیاید سوتفاهمات شکل می گیرد  که موجب می شود خیلی از کارها را نتوانیم انجام دهیم، به همین خاطر بنده احساس کردم بهترین متن برای اجرا همین  نمایشنامه است تا مشکل را ابتدا در وجود خود بیابیم.

 

وی در مورد رزومه کاری افزود بنده چون در تهران تحصیلات خود را گذرانده ام ،تجربه چند کار کارگاهی را دارم ولی بصورت حرفه ای نمایش " بیماری خانواده میم " اولین تجربه کاری بنده است.

 

سعید پور در مورد انتخاب بازیگران نیز بیان نمود: در مورد بازیگران آنچه مشخص است  این نکته می باشد که این بازیگران از بازیگران مشهور تبریز بوده و دارای تحصیلات آکادمیک هستند و برای همین باید با این طیف از بازیگران به زبان آکادمیک سخن گفت تا بپذیرند که انتخاب آنان با معیارهای درست بوده است .بنابراین اولین مسئله ای که برای بازیگران مهم است  متن نمایشنامه  بود   و نکته  دیگر ایده و روش نوین کارگردانی بود که این عزیزان با آغوش باز  کار را پذیرفتند.

 

شایان ذکر است نمایش "بیماری خانواده میم"  به نویسندگی  فائوستو پاراویدینو، به کارگردانی امید سعیدپور، تهیه کنندگی علی سلیمانی و با بازی  رضا رجائی،مینا پناهی،سنا پورسعیدی، علی پوریان ،مهرداد سعادت  ، سیامک افسائی و وحید مبصری هر روز ساعت ۱۸:۳۰ در پلاتوی تئاتر مستقل مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز  به روی صحنه می رود.

 

                               

 




مطالب مرتبط

پیشکسوت تئاتر تبریز مطرح کرد

ابراهیم عباسعلیزاده: روند برگزاری اولین روز جشنواره سهند مطلوب بود
پیشکسوت تئاتر تبریز مطرح کرد

ابراهیم عباسعلیزاده: روند برگزاری اولین روز جشنواره سهند مطلوب بود

پیشکسوت عرصه تئاتر تبریز روند اجرای نخستین روز از برگزاری جشنواره تئاتر مناطقه‌ای سهند در تبریز را مطلوب دانست و با ابراز امیدواری درباره توسعه امکانات در تئاتر استان‌ها گفت امید که شاهد موفقیت‌های بیش از پیش باشیم.

|

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

پس از حضور در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» در تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت
پس از حضور در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» در تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت

نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» به نویسندگی محمد چرمشیر، بهمن عباسپور، شهرام گیل‌ آبادی و تهیه کنندگی عباس خلیفه‌لو و کارگردانی نسیم عمو‌زاده کاری از گروه نمایش سارای، با استقبال پر شور تماشاگران در تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت.

|

نظرات کاربران