در حال بارگذاری ...
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان عنوان کرد:

تلاش برای گسترش تئاتر در شهرستان‌های آذربایجان شرقی/ تئاتر را از انحصار خارج می کنیم

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی با تشریح سیاست های هیئت مدیره جدید این تشکل عنوان کرد: با توجه به ماهیت هیئت مدیره جدید، تلاش می کنیم تئاتر تمام شهرستان‌های استان ارتقا یابد.

به گزارش روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی، بابک نهرین در آئین تودیع و معارفه مدیر تئاتر شهر تبریز افزود: با توجه به حضور نمایندگان اغلب شهرهای فعال تئاتر استان در ترکیب هیئت مدیره جدید انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی، این تشکل به معنای واقعی نماینده اهالی تئاتر تمام استان خواهد بود.

به گفته وی، در ترکیب 6 نفره هیئت مدیره جدید این انجمن، دو نماینده از تبریز، دو نماینده از اهر، یک نفر از شهرهای بناب و آذرشهر حضور دارند؛ ضمن اینکه نماینده آذرشهر به عنوان اولین بانوی عضو هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی به شمار می آید.

نهرین با اشاره به اینکه ترکیب هیئت مدیره این انجمن از سه نفر به شش نفر افزایش یافته است گفت: طی دو سال گذشته تعداد گروه های تئاتری ثبت شده آذربایجان شرقی از 15 به 37 گروه ارتقا یافته و به همین دلیل تعداد اعضای هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی در دوره جدید افزایش یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ورود انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی به موضوع مدیریت سالن های تئاتر خبر داد و افزود: با توجه به واگذاری سالن های نمایشی استان به بخش خصوصی، این تشکل به عنوان بخش خصوصی، مدیریت سالن های آذرشهر، اهر و میانه را در اختیار گرفته و قصد دارد سالن های مرند و مراغه و بناب را هم در اختیار بگیرد.

نهرین با اشاره به اینکه تئاتر شهر تبریز تنها پایگاه رسمی و خانه اهالی هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی محسوب می شود اظهار داشت: این مجموعه نیز دیر یا زود به بخش خصوصی واگذار می شود لذا برای اداره این مجموعه نیز تمام قد خواهیم ایستاد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی ضمن تشریح سیاست های جدید این تشکل تاکید کرد: عزم هیئت مدیره جید بر این است که تئاتر استان از حالت تک قطبی خارج شود.

وی با انتقاد شدید از جریانی که می خواهد تئاتر آذربایجان شرقی در اختیار یک قشر و گروه باشد ادامه داد: عده ای از هیچ تلاشی برای کارشکنی در جریان تئاتر دریغ نمی کنند اما از همان ابتدا هم بنا بر این داشتیم که مقابل یکجانبه گرایی و انحصار تئاتر بایستیم.

نهرین، مقابله با برگزاری جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران را یکی از جدیدترین کارشکنی های صورت گرفته اعلام کرد و افزود: امسال همین محافل با سنگ اندازی خود قصد داشتند مانع از برگزاری این جشنواره شوند که با تلاش های بچه های اهر، تلاش های آنها بی نتیجه مانده و جشنواره طبق روال سالیان اخیر از روز چهارشنبه 31 مردادماه آغاز خواهد شد.

وی در ادامه، ضمن گلایه از اهالی رسانه آذربایجان شرقی برای عدم پوشش خبری جشنواره سراسری تئاتر ارسباران گفت: درحالیکه یک شهرستان آذربایجان شرقی به پایلوت جشنواره سراسری تئاتر کوتاه در کشور تبدیل شده هیچ انعکاسی در رسانه های استان دیده نمی شود.

نهرین با تاکید بر اینکه اهالی فرهنگ و هنر با حمایت یکدیگر می توانند بر مشکلات پیروز شوند افزود: علاوه بر افزایش ارتباط رسانه های استان، قصد داریم سطح تعاملات هنرهای نمایشی با هنرهای مرتبط همچون موسیقی، سینما، ادبیات و ...  را ارتقا دهیم.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی با اشاره به درپیش بودن جشنواره استانی تئاتر از 11 تا 14 شهریورماه از رسانه های استان خواست در زمینه اطلاع رسانی این رویداد هنری همراه اهالی تئاتر باشند.

وی همچنین از عزم انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی برای برچیدن مافیای تئاتر در استان تاکید کرد و افزود: تئاتر باید از انحصار عده ای خاص خارج شده و تمام افراد و گروه های نمایشی در فضایی عادلانه فعالیت کنند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی با گلایه از عدم همکاری مسئولان فرهنگی با هنرمندان، در پاسخ به سئوالی نسبت به حمایت ارگان های مسئول گفت: دستگاه های مسئول برای هنرمندان سنگ اندازی نکنند؛ حمایتشان را نخواستیم!

بابک نهرین در ادامه، ضمن اشاره به انتصاب فرزین ریحانی راد به عنوان مدیر جدید تئاتر شهر تبریز گفت: از میان کاندیداهای این مسئولیت، برنامه های ایشان به عنوان یکی از جوانان با انگیزه و تحصیلکرده تئاتر استان، مورد تائید هیئت مدیره قرار گرفت و به این مسئولیت منصوب شدند.

گفتنی است در پایان این مراسم، از زحمات رامین راستی مدیر سابق تئاتر شهر تبریز قدردانی و فرزین ریحانی راد به عنوان مدیر جدید این مجموعه معرفی شد.




مطالب مرتبط

پیشکسوت تئاتر تبریز مطرح کرد

ابراهیم عباسعلیزاده: روند برگزاری اولین روز جشنواره سهند مطلوب بود
پیشکسوت تئاتر تبریز مطرح کرد

ابراهیم عباسعلیزاده: روند برگزاری اولین روز جشنواره سهند مطلوب بود

پیشکسوت عرصه تئاتر تبریز روند اجرای نخستین روز از برگزاری جشنواره تئاتر مناطقه‌ای سهند در تبریز را مطلوب دانست و با ابراز امیدواری درباره توسعه امکانات در تئاتر استان‌ها گفت امید که شاهد موفقیت‌های بیش از پیش باشیم.

|

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

پیام استاندار آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام استاندار آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

استاندار آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، این رویداد را محلی برای نمایش تنوع و تعدد نگرش‌ها و ‌اندیشه‌ها دانست که فضایی مناسب را فراهم می‌کند تا اصحاب هنر در کنار هم قرار بگیرند.

|

گفت‌وگو با حسین اصل عبداللهی، مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر

برای شناخت بهتر، انسان را در پرانتز قرار دادم
گفت‌وگو با حسین اصل عبداللهی، مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر

برای شناخت بهتر، انسان را در پرانتز قرار دادم

حسین عبداللهی، مدرس و کارگردان تئاتر با نقل این جمله هوسرل که «برای شناخت هر پدیده‌ای، باید آن را در پرانتز قرار بدهیم»، می‌گوید برای شناخت و گذاشتن ذات انسانی در بوته آزمایش، در نمایش «پرانتز باز انسان پرانتز بسته»، وجود و ماهیت انسان را در پرانتز قرار داده است.

|

نظرات کاربران