در حال بارگذاری ...
مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

جشنواره تبریزیم، با پشتوانه همدلی و همت جمعی شکل گرفته‌است

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: جشنواره تئاتر خیابانی تبریزیم، با پشتوانه یک همت جمعی، شکل گرفته و بانی این همدلی و همگرایی نیز شهرداری تبریز بوده‌است.

به گزارش تئاتر آذربایجان شرقی، شهرام کرمی، در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های خیابانی و فضای باز تبریز، با بیان این مطلب اظهار داشت: جای خوشحالی است که در جریان جشنواره بین‌المللی تبریزیم، شاهد همت مشترک و همگرایی سایر دستگاه‌ها و نهادهای خدمت‌رسان نیز  هستیم و مجموعه شهرداری، بانی این اتفاق خوب شده است.

 وی با اشاره به این‌که تبریز معروف به اولین‌ها و مدخل هنرهای مختلف از جمله تئاتر است، افزود:  تئاتر ایران، مدیون حضور هنرمندان تبریزی است و با این پیشینه و این تلاش و همت، می‌توان برای روزهای آینده بسیار امیدوار بود و با یک چشم‌انداز خوب، منتظر اتفاقات بزرگ‌تر در عرصه تئاتر بود.

کرمی خاطرنشان کرد: این جشنواره، با سختی‌های زیاد شکل گرفته و  وظیفه دارم که از تک‌تک هنرمندانی که در شکل‌گیری این رویداد خجسته، نقش داشتند، قدردانی کنم.

وی متذکر شد: هنرمندان این توانایی و ظرفیت را دارند که قانع باشند و تلاش کنند تحت سخت‌ترین شرایط، به ایده‌آل‌های خود نزدیک شوند؛ سختی‌ها، وقتی شیرین می‌شوند که بدانیم موثریم و می‌توانیم در رشد و توسعه هنر، اتفاقات مهم شکل داشته باشیم.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد:  در یک ماه اخیر، در دو رویداد مهم نمایش در این شهر حضور داشته ام؛ این‌که مجموعه مسئولان این شهر، برای پیشرفت این هنر تلاش می‌کنند، شکی نیست و ما نیز در بخش دولتی، همین تلاش را پیش گرفته‌ایم.

کرمی متذکر شد: جدا از مدیران شهری و استانی، انتخاب یک ژانر ویژه در این جشنواره، می‌تواند به تئاتر در فضای بیرونی کمک کند؛ تئاتر فضای باز، به مخاطب مردمی نزدیک‌تر است؛ این ژانر نمایشی، از سالن‌ها فاصله گرفته و در دل‌ها می‌نشیند.

وی با اشاره به این‌که تلاش جمعی این جشنواره، نشان از درک و اشراف مسئولان فرهنگی این شهر دارد، اظهار امیدواری کرد این رویداد ارزشمند، همچنان تداوم داشته باشد.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: تا وقتی که هنرمندان، عاملان اصلی اتفاقات هنری باشند و مسئولان دلسوز نیز توجه داشته باشند، می‌توانیم شاهد اتفاقات خجسته در عرصه تئاتر باشیم.

 




مطالب مرتبط

ابراهیم عادل‌نیا کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای محل محک و شکوفایی هنرمندان است
ابراهیم عادل‌نیا کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای محل محک و شکوفایی هنرمندان است

ابراهیم عادل‌نیا کارگردان نمایش «اخته» می‌گوید جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای مانند یک دورهمی می‌مانند، مبادله افکار و نوآوری‌های تئاتری بین اهالی تئاتر و محلی برای محک و شکوفایی‌شان است.

|

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

در نشست خبری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح شد

حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند از هشت استان کشور در آذربایجان شرقی
در نشست خبری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح شد

حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند از هشت استان کشور در آذربایجان شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، در نشستی خبری، از حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند از هشت استان کشور در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند به میزبانی تبریز خبر داد.

|

نظرات کاربران