در حال بارگذاری ...

فراخوان جشنواره بین المللى نمایش هاى خیابانى «تبریزیم» منتشر شد

فراخوان پنجمین جشنواره بین المللى نمایش هاى خیابانى و فضاى باز تبریزیم منتشر شد.

به گزارش تئاتر آذربایجان شرقی، این فراخوان در 24 محور پیشنهادی جشنواره و هشت محور در حوزه سلامت منتشر شده و شامل بخش های مختلفی چون مسابقه، کار اولی ها، خادمین شهر و بین الملل است

بر اساس فراخوان منتشر شده، آخرین مهلت ارسال طرح ها 25 دیماه بوده و اعلام نتایج بازخوانی هم پایان همین ماه خواهد بود.

این فراخوان تاریخ بازبینی آثار را 15 تا 20 اسفند مشخص کرده و در روز 21 اسفند ماه 96 نیز نتایج بازبینی آثار به اطلاع شرکت کنندگان خواهد رسید.

از تمام شرکت کنندگان درخواست شده طرح های خود را تا تاریخ مقرر به آدرس: تبریز – بلوار استاد شهریار(چایکنار)، جنب اداره بهزیستی، پارک مسافر، مجتمع جواهر، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز ارسال فرمایند.

افزایش میزان جوایز نقدی جشنواره تئاتر خیابانی تبریزیم

در همین حال، دبیر پنجمین جشنواره بین المللى نمایش هاى خیابانى و فضاى باز تبریزیم از افزایش رقم جایزه ی نقدی این جشنواره خبر داد.

یعقوب صدیق جمالی افزود: با هدف ایجاد انگیزه مضاعف در میان گروه هاى نمایشى و به مناسبت برگزارى آئین هاى نکوداشت تبریز ٢٠١٨ ، دبیرخانه پنجمین جشنواره نمایش هاى خیابانى و فضاى باز تبریزیم ، میزان جایزه نمایش برتر بخش مسابقه را با افزایش دو برابرى، به مبلغ چهل میلیون ریال تغییر داد.

وی یادآور شد: افتتاح جشنواره بین المللی نمایش های خیابانی تبریزیم همزمان با راه اندازی کاروانال فرهنگی هنری از 20 دیماه جاری در سطح شهر تبریز آغاز و اردیبهشت ماه سال آینده با معرفی آثار برتر به پایان خواهد رسید.

صدیق جمالی اظهار داشت: با ۱۰ کشور از جمله فرانسه، آلمان، آذربایجان، عراق، گرجستان، ارمنستان، روسیه، اوکراین و بلاروس رایزنی کرده‌ایم که هر کدام از این کشورها یک تا دو نمایش در تبریز اجرا می کنند.

دبیر پنجمین جشنواره بین المللى نمایش هاى خیابانى و فضاى باز تبریزیم ۱۶ فروردین ماه را آغاز اجرای عمومی و مسابقه‌ای جشنواره اعلام کرد و افزود: برنامه‌ها در پارک‌ها، مجتمع‌های عمومی و مسکونی برگزار خواهد شد.

دبیر پنجمین جشنواره بین المللی تبریزیم با دعوت از کارگردانان جوان و تازه کار برای شرکت در این جشنواره، از اختصاص بخش کار اولی ها در جشنواره خبر داد و گفت: دهم اردیبهشت ماه سال آینده جشنواره با معرفی آثار و نفرات برگزیده به کار خود پایان می دهد.

 

 

 




مطالب مرتبط

پس از اجرای 127 اثر از ۳۵ شهر و ۱۷ استان

اختتامیه جشنواره سراسری تئاتر خیابانی تبریزیم برگزار شد
پس از اجرای 127 اثر از ۳۵ شهر و ۱۷ استان

اختتامیه جشنواره سراسری تئاتر خیابانی تبریزیم برگزار شد

پس از دو روز هنرنمایی هنرمندان 17 استان کشور در جشنواره سراسری تئاتر خیابانی تبریزیم، این رویداد روز یکشنبه هفتم آبان با معرفی نفرات و گروه‌های برتر، به کار خود پایان داد.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در جشنواره تبریزیم

مجتبی خلیلی: «آهویی با روپوش قرمز» روایتی از زندگی یک محیط‌‌‌‌‌بان شهید است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در جشنواره تبریزیم

مجتبی خلیلی: «آهویی با روپوش قرمز» روایتی از زندگی یک محیط‌‌‌‌‌بان شهید است

مجتبی خلیلی معتقد است آن‌ گونه که شایسته است به محیط‌بانان شهید پرداخته نشده و از این رو در نمایش «آهویی با روپوش قرمز» زندگی یک محیط‌بان را که در دفاع از میهن به شهادت رسیده است، روایت می‌کند.

|

نظرات کاربران