در حال بارگذاری ...
آغاز همکاری انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی و انجمن دانش آموختگان تئاتر تبریز

لزوم ارتقا سطح کمی و کیفی تئاتر استان

نشست همفکری اعضای هیئت رئیسه انجمن هنر های نمایشی آذربایجان شرقی و  هیئت مدیره انجمن دانش آموختگان تئاتر تبریز، عصر روز شنبه در مجموعه تئاتر شهر تبریز برگزار شد.

به گزارش آذربایجان شرقی – مهرداد خردمند؛ به نقل از روابط عمومی انجمن هنر های نمایشی آذربایجان شرقی، نشست همفکری اعضای هیئت رئیسه انجمن هنر های نمایشی آذربایجان شرقی و  هیئت مدیره انجمن دانش آموختگان تئاتر تبریز، عصر روز شنبه در مجموعه تئاتر شهر تبریز برگزار شد.

در این جلسه رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان، احمد رجب پور ضمن ابراز خرسندی از این نشست، همفکری دو انجمن را اولین گام ایجاد گفتمان تئاتر استان دانست و افزود: امسال سال درخشش گروه ها و هنرمندان استان در جشنواره فجر است. رجب پور ضمن اشاره به راه یابی نمایش « پرسه های موازی » به بخش اصلی جشنواره سی و هفتم فجر، راه یابی نمایش های « ماشین زمان » و« سو گلین » به بخش خیابانی جشنواره و همچنین راه یابی نمایشنامه « عاشقانه های لجنی » به جمع هفت اثر نهایی بخش نمایشنامه نویسی فجر 97 گفت: پرونده انتخاب آثار منتخب آذربایجان شرقی در فجر هنوز بسته نشده است و این استان توانایی داشتن نماینده در بخش های دیگر را هم دارد. رجب پور در ادامه خاطر نشان کرد: بزرگترین نتیجه تعامل انجمن هنرهای نمایشی و انجمن دانش آموختگان تئاتر تبریز رشد و ترقی تئاتر استان در تمامی زمینه ها و همچنین برگزاری با کیفیت جشنواره های داخلی در آینده نزدیک خواهد بود.

 

در ادامه این جلسه علی فتوحی، رئیس هیئت مدیره انجمن دانش آموختگان تئاتر تبریز، با تقدیر از اعضای هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان، برگزاری این جلسه را لازمه تعامل بین اعضای هر دو انجمن دانست و خاطر نشان کرد: باعث خوشحالی است که آذربایجان شرقی در جشنواره سی و هفتم فجر در اکثر بخش ها نماینده خواهد داشت و شاکریم که انجمن دانش آموختگان تبریز نیز در بین منتخبین استان دارای نماینده است. وی همچنین ضمن اشاره به جشنواره نمایشنامه نویسی میرزا آقا تبریزی، برگزاری هر چه بهتر این جشنواره را ملزم به حضور انجمن هنرهای نمایشی استان دانست و گفت: خوشبختانه مراحل قانونی  و اداری جشنواره میرزا آقا تبریزی در حال تکمیل است و امیدواریم با برگزاری با کیفیت این جشنواره شاهد تاثیرات آن در بدنه تئاتر استان باشیم.

 

پس از صحبت های علی فتوحی، رضا فتحی پور دیگر عضو هیئت رئیسه انجمن دانش آموختگان تئاتر تبریز، با مثبت خواندن برگزاری چنین جلساتی، مدون بودن و قابلیت عملیاتی داشتن برنامه ها و اهداف خروجی این جلسات را اصل اول و راهبردی این نشست دانست. فتحی پور اظهار داشت: انجمن هنرهای نمایشی پتانسیل و توان تامین و برگزاری جلسات و کارگاه های آموزشی را در شهرستان ها و تبریز دارد و باید از این توان در پیشبرد آموزش سطوح مختلف تئاتر، در همه زمینه ها استفاده کرد. این استاد دانشگاه در ادامه افزود: انجمن هنر های نمایشی با شناسایی و معرفی مباحثی که به ترقی تئاتر در استان کمک می کند با بهره مندی از توان انجمن دانش آموختگان می تواند تاثیر خود را در تئاتر به عینه ببیند.

 

فرزین ریحانی عضو هیئت مدیره انجمن دانش آموختگان تئاتر تبریز و رئیس تئاتر شهر تبریز در ادامه این نشست، برگزاری چنین جلساتی را به نفع همه خانواده تئاتر استان دانست و افزود: اولین همکاری این دو انجمن در دو جلسه نقدی که به همت روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی برای نمایش های « خ.میم » و « بیماری خانواده میم » برگزار شد، اتفاق افتاد. ریحانی ضمن ارزنده دانستن این اتفاق خاطر نشان کرد: جمع بندی جلسات نقد می تواند منجر به چاپ آن ها در پایان هر فصل یا هر سال شود و در اختیار علاقه مندان قرار گیرد. این استاد دانشگاه در ادامه گفت: جای خالی یک فصلنامه تخصصی برای تئاتر آذربایجان شرقی بسیار مشهود است که امیدواریم خروجی چنین جلسات و نشست هایی کمک نماید تا یک فصلنامه تخصصی  برای تئاتر استان و در شان تئاتر استان راه اندازی شود. وی همچنین گسترش آموزش به شهرستان ها را از الویت های تئاتر استان دانست.

 

در ادامه فرناز فتح راضی، نائب رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی آغاز همکاری دو انجمن را که با جلسات نقد آثار انجام شده است را شروعی خوب و عملگرایانه برای این همکاری دانست و گفت: امیدواریم همکاری که بین دو انجمن و با جلسات نقد آغاز شده است تبدیل به یک روال شود و این همکاری کمکی به شناسایی و رفع خلاء های موجود در بدنه تئاتر استان شود. فتح راضی در ادامه صحبت های خود ارتقای سطح علمی و تجربی هنر جویان تئاتر استان را از اصلی ترین برنامه های خود در کسوت این همکاری دانست.

 

عباس خلیفه لو دیگر نماینده هیئت رئیسه انجمن هنر های نمایشی استان همکاری این دو انجمن را بسیار کار آمد توصیف کرد و گفت: پیش بینی می کنم شاهد تاثیرات این همکاری در کوتاه مدت و بلند مدت باشیم و بتوانیم در بعد آموزش چه در تبریز و چه در شهرستان ها باشیم. وی افزود: همکاری این دو انجمن می تواند به صادرات نمایش های با کیفیت برگزار شده در تبریز به شهرستان های دیگر آذربایجان شرقی شود.

 

در پایان این جلسه تاریخ و دستور جلسه بعدی نیز مشخص شد.

 

 




مطالب مرتبط

پس از حضور در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» در تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت
پس از حضور در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» در تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت

نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» به نویسندگی محمد چرمشیر، بهمن عباسپور، شهرام گیل‌ آبادی و تهیه کنندگی عباس خلیفه‌لو و کارگردانی نسیم عمو‌زاده کاری از گروه نمایش سارای، با استقبال پر شور تماشاگران در تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت.

|

به کارگردانی حسین اصل عبداللهی

اجرای نمایش «مستاجر جدید» در تئاتر شهر تبریز تمدید شد
به کارگردانی حسین اصل عبداللهی

اجرای نمایش «مستاجر جدید» در تئاتر شهر تبریز تمدید شد

نمایش «مستاجر جدید» به نویسندگی اوژن یونسکو و کارگردانی حسین اصل عبداللهی که از اول بهمن ماه در سالن استاد صادقی تئاتر شهر تبریز به اجرا درآمد، به دلیل استقبال مخاطبان تا پایان بهمن ماه تمدید شد.

|

پیشکسوت تئاتر تبریز مطرح کرد

ابراهیم عباسعلیزاده: روند برگزاری اولین روز جشنواره سهند مطلوب بود
پیشکسوت تئاتر تبریز مطرح کرد

ابراهیم عباسعلیزاده: روند برگزاری اولین روز جشنواره سهند مطلوب بود

پیشکسوت عرصه تئاتر تبریز روند اجرای نخستین روز از برگزاری جشنواره تئاتر مناطقه‌ای سهند در تبریز را مطلوب دانست و با ابراز امیدواری درباره توسعه امکانات در تئاتر استان‌ها گفت امید که شاهد موفقیت‌های بیش از پیش باشیم.

|

نظرات کاربران