در حال بارگذاری ...

نبی اکرم جزو 3 دانشگاه برتر حوزه تئاتر کشور است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه نبی‌اکرم (ص) تبریز گفت: این دانشگاه جزو ۳ دانشگاه برتر حوزه تئاتر کشور بوده و توانسته در این راستا به خوبی ایفای نقش کند.

به گزارش روابط عمومی تئاتر شهر تبریز، محمدحسین دانشور، در آئین اختتامیه بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی گفت: دانسگاه نبی اکرم به عنوان یکی از مؤثرترین دانشگاه های سطح کشور در حوزه هنر 300 نفر هنرمند به عرصه هنر وارد کرده است.

وی گفت: در طی سال های گذشته 300 نفر  در 2 دوره کارشناسی و 2 دوره کارشناسی ارشد در این دانشگاه تحصیل کرده و به صورت کارشناس یا آکادمیک وارد عرصه هنر شده اند.

دانشور با تشریح فعالیت های دانشگاه نبی اکرم در عرصه هنر و تئاتر گفت: این دانشگاه در سال 1382 به دلیل کمبود های حوزه تئاتر در استان تصمیم به بنیانگذاری رشته های بازیگری و کارگردانی در این دانشگاه نمود.

وی تشریح کرد: در این دانشگاه رشته های تصویرسازی، انیمیشن، طراحی صنعتی و معماری، گرافیک در سطوح کاردانی و کارشناسی ارشد تدریس گردیده و توانسته است تا از لحاظ علمی تا حدودی کمک یار تئاتر استان باشد.

گفتنی است، دانشگاه نبی اکرم با حمایت از بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی با واگذاری پلاتو برای برگزاری کارگاه نقد و بررسی و اجرای نمایش در برگزاری بخش تجربه های نو همکاری بالایی انجام داد.




نظرات کاربران