در حال بارگذاری ...

احیای فرهنگ وظیفه همه مردم است / کار فرهنگی مختص یک نفر نیست

مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز گفت: امروزه علاوه بر مرگ دریاچه ارومیه شاهد مرگ تدریجی فرهنگمان نیز هستیم که همه مردم باید برای احیای آن دست بکار شوند.

به گزارش روابط عمومی تئاتر شهر تبریز، حسین آذرنیا در مراسم اختتامیه بیست و نهمین جشنواره تئاتراستانی آذربایجان شرقی اظهار کرد: برخود واجب می دانم که از حضور و حمایت گرم همه عزیزان تشکر کنم به یمن حضور شما هنرمندان و پیشکسوتان عزیز آسمان شهر تبریز نورانی شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز ادامه داد: ازهمه عوامل برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی تشکر می کنم حتی آن دسته از دوستان که در سال های اخیر از این خاک مهاجرت کرده اند، به پاس زحمات فرهنگی شان برای این سرزمین از آنان نیز قدردانی می کنم.

وی با تاکید براینکه کار فرهنگی تنها متعلق به یک نفریا یک گروه نیست، افزود: برگزاری این جشنواره و کارهای فرهنگی تنها مختص و متعلق به یک نفر یا یک گروه نیست و همین امر بر ضرورت وظیفه همه افراد تاکید می کند چرا که امروزه علاوه بر مرگ دریاچه ارومیه شاهد مرگ تدریجی فرهنگمان نیز هستیم که همه باید برای احیای آن دست بکار شویم.

آذرنیا ادامه داد: این فاجعه که شاهد هستیم مراکز فرهنگی شهرمان تبدیل به مراکز تجاری می شوند تاسف بار است و نشان از مرگ فرهنگی است که برای احیا و جلوگیری از آن هم مسئولان و هم مردم باید دست به کار شوند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری در ادامه تاکید کرد: تکلیف واجب برای همه ما این است که مراکز فرهنگی را تنها نگذاشته و سالن های نمایش را از حضور گرم خود پر کنیم.

وی درمورد اهمیت تولید آثار بومی و در رابطه با قدمت و مفاخر شهر تبریز اشاره کرد:ا ینکه هر فصل شاهد آثاری در رابطه با مفاخر شهر تبریز هستیم لذت بخش و به تصویر کشیدن تاریخ و قدمت سرزمینمان که وظیفه هنرمندان است از اهمیت بالایی برخورداراست.




نظرات کاربران