در حال بارگذاری ...
عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز:

ورود تئاتر به معرفی شخصیت های ملی قابل تقدیر است

سعید نیکو خصلت عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز ضمن تحسین نمایش هایی مانند اتابک پارکنین تراژدیسی و پاشا در جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی گفت: ورود تئاتر به معرفی شخصیت های ملی قابل تقدیر است.

به گزارش روابط عمومی بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی، سعید نیکوخصلت اظهار داشت: امروز جوانان ما افسانه ی رابین هود را می شناسند اما با حقایقی مانند قهرمانان مشروطه و ستارخان و زینب پاشا بیگانه اند!

وی ادامه داد: امروز هنرهایی مانند تئاتر و سینما می توانند با ورود به این عرصه، در معرفی بزرگان تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم، بار بسیاری از کاستی های موجود در جامعه را به دوش کشند.

رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای شهر تبریز ضمن اظهار تاسف از فضای محدود و فرسوده تئاتر شهر تبریز گفت: روزگاری نه چندان دور تالار اصلی این شهر را تخریب کردند و همین عامل باعث شده امروز برای اجراهای مختلف هنرمندان شهر، با مشکل سالن های تخصصی و شایسته مواجه باشیم.

نیکوخصلت که برای دیدن نمایش پاشا در تئاتر شهر حضور یافته بود گفت: نمایش بسیار زیبا بود و تماشاگران را علیرغم شرایط نامناسب، هوای گرم، ظرفیت محدود سالن بر صندلی خود میخکوب کرد بطوریکه گذر زمان را حس نکردیم.

وی اظهار داشت: پاشا به معنای واقعی هنر بود و من این کار را در سطح آثار نمایشی بین المللی تبریز می دانم.

نیکوخصلت در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه برای توسعه تبریز باید باهم بودن را تمرین کنیم گفت: باید در چنین محلهایی کنار هم جمع شویم و برای توسعه فرهنگ میهمن خویش و معرفی داشته های مردم خود تلاش کنیم.

این عضو شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه اهالی هنر لایق بهترین امکانات و تسهیلات و حمایتها هستند گفت: با ساماندهی مالی و جلوگیری از هزینه های بیهوده می توان بر اولویتها تمرکز کنیم.

وی ادامه داد: اگر مفهوم کارهای فرهنگی را از بنر چسباندن و... به نیازهای واقعی شهر سوق دهیم خواهیم توانست پیش مردم و هنرمندانمان سربلند باشیم.

نیکوخصلت یادآور شد: خطه ی ما ظلمها، حماسه های، روزهای تلخ و شیرین زیادی دیده است، تاریخ ما از حماسه ها پر است اما هنوز نتوانسته ایم این افتخارات را به درستی در جهان مطرح و معرفی کنیم.

وی گفت: ما حتی نتوانسته ایم داشته هایمان را به کشورهای همسایه و شهرهای مختلف ایران معرفی کنیم با اینحال ادعای جهانی شدن می کنیم!

وی با اشاره به استقبال پرشور علاقمندان به تئاتر در سالن های شهر تبریز گفت: حضور تماشاگران صبور و مشتاق در این سالن نوید خوشی است برای ما که می توانیم در کنار هم، پا به پای هم برای معرفی و پیشرفت شهرمان تلاش کنیم.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران