در حال بارگذاری ...
کارگردان تبریزی گفت:

جشنواره تئاتر استانی زمینه ساز معرفی استعدادهای جوان تئاتر آذربایجان شرقی

نویسنده و کارگردان نمایش «تب مالاریا» گفت: بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی، زمینه ساز معرفی استعدادها و هنرمندان جوان استان خواهد بود.

به گزارش انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی، رضا باقری اظهار داشت: این دومین تجربه حضور من در جشنواره تئاتر استانی بود که امسال در بخش تجربه های نو شرکت کرده ام.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری بخش تجربه های نو ادامه داد: این جشنواره نسبت به دوره های قبل پر بار بوده است اما مهمترین تفاوت جشنواره بیست و نهم با سالهای قبل دو بخشی کردن جشنواره است که در زمینه شناختن استعدادهای جوان امتیاز بزرگی محسوب می شود.

این کارگردان جوان تئاتر تبریز، گفت: اهالی هنر همیشه بخاطر مناسب نبودن سالنهای اجرا مورد اذیت قرار گرفته اند، نبود فضای مناسب برای اجرا و کمبود ظرفیت سالن برای مخاطبان در طول سالهای متمادی مشکل ساز بوده اما این مساله از توان مسئولان برگزار کننده جشنواره خارج بوده و باید مسئولان و ارگانهای ذیربط فرهنگی فکری در این زمینه بکنند .

باقرپور با اشاره استقبال بالای مخاطبان از تئاتر گفت: با وجود اینکه نمایش «آیینه» اولین اجرا در روز دوم بود اما با استقبال خوبی از طرف مخاطبان مواجه شدیم که خواستار اجرای دو سکانسه بودند ولی بخاطر اجرای سنگین نتوانستیم به خواسته مخاطبان پاسخ دهیم .

رضا باقرپور اظهار کرد: امسال داوری آثار نیز در دو بخش انجام می شود، داوران بخش تجربه های نو هنرمندان بنام تبریزی هستند، تمام اعضای گروه هرچه در توان داشتند به اجرا گذاشتند، که امیدوارم مورد پسند داوران و تماشاگران عزیز قرار بگیرد.

وی د خصوص نتایج حضور جوانان در کنار پیشکسوتان افزود: خیلی حس خوب و امتیاز بزرگی محسوب می شود که جوانان در حضور اساتیدشان در جشنواره شرکت و کارهای خود را به اجرا گذاشته اند.

کارگردان نمایش تب مالاریا خاطرنشان کرد: این اثر، بصورت تئاتر فیزیکال و با پیام نوع دوستی، صلح و محبت کمی متفاوت تر از سایر نمایش ها اجرا شد .

گفتنی است بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی با اجرای نمایش تب مالاریا در تئاتر شهر تبریز آغاز شد.




نظرات کاربران