در حال بارگذاری ...
میلانی:

تبریز 2018 در بستر فرهنگ نمود می یابد

رثیس دانشگاه نبی اکرم، گفت: تبریز ۲۰۱۸ با شعار و کارهای عمرانی به نتیجه نخواهد رسید، بلکه در بستر فرهنگ و هنر نمود می یابد.

به گزارش روابط عمومی تئاتر شهر تبریز، محمدرضا میلانی در آیین رونمایی از بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی با بیان اینکه با هتل و خیابان و آبنما نمی توان فرهنگ شهر را ارتقا داد، گفت: ما در ایران نهادهای متولی فرهنگ بیشماری داریم ولی مردم ما از دیگران تاثیر می گیرند.

وی اظهار امیدواری کرد وضعیت تولید آثار فرهنگی و هنری در کشور به جایی ارتقا یابد که نه تنها مردم کشور بلکه شهروندان کشورهای دیگر هم برای دیدن آنها اشتیاق به خرج دهند.

میلانی با اشاره به این نقل قول از اقبال لاهوری که دموکراسی ایرادهای بزرگی دارد، گفت: در نظام دموکراسی آدمها را می شمارند ولی وزنشان نمی کنند، در اینصورت هنرمندان وزین ترین بودند.

وی با تاکید بر اینکه کار هنرمند این است که تربیت کند و اثرگذار شود، افزود: ۱۲۰ سال پیشینه تثاتر تبریز است و طی این مدت پستی بلندیها به خود دیده است.

میلانی ادامه داد: تبریز ۲۰۱۸ را پایتخت کشورهای اسلامی می نامند ولی باید به فرهنگ و هنر اهمیت دهند اما از دعوت نمایندگان این کشورهای اسلامی در رخدادهای مهم شهر تبریز دریغ می شود.

وی با بیان اینکه مردم تمام دنیا با هنر حرفش را می زند ولی ما در ایران چه می کنیم، گفت: هنر ترجمان فرهنگ و تمدن جامعه است.

رثیس دانشگاه نبی اکرم، خاظرنشان کرد: تثاتر هنر وارداتی است اما در جامعه ایرانی نهادینه شده و جهان از آن استفاده ها می کند.

وی با تاکید بر اینکه پیوند آموزش آکادمیک و غیر آکادمیک در جامعه هنری تبریز جای تقدیر دارد، گفت: مدیریت تئاتر شهر تبریز این پیوند را محکمتر کرده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران