در حال بارگذاری ...
نیکوخصلت:

لزوم افزایش جشنواره های فرهنگی و هنری در کلانشهر تبریز

رئیس کمیسیون توسعه پایدار و عضو کمیسیون فرهنگی شورای کلانشهر تبریز، با تاکید بر لزوم افزایش جشنواره های فرهنگی و هنری در آستانه تبریز ۲۰۱۸ یادآور شد که مشکلات مالی نباید هنرمندان را برای ادامه فعالیت دلسرد کند.

به گزارش روابط عمومی تئاتر شهر تبریز، سعید نیکوخصلت در آیین رونمایی از بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی اظهار داشت: برندسازی تبریز ۲۰۱۸ با فرهنگ و هنر محقق می شود.

وی با اشاره به مشکلات مالی و خزانه ی خالی بسیار از دستگاه های دولتی و عمومی گفت: گرچه خزانه خالی شده ولی اگر دلها خالی نشود می توان کارهای بزرگی انجام داد.

نیکوخصلت با بیان اینکه این مشکلات طی قرنها وجود داشته ولی باید دست به دست هم دهیم و ضعفها را جبران کنیم، گفت: هنر جایگاهی است که می تواند به قلبها نور ببخشد.

نیکوخصلت، با اشاره به محدودیت های حوزه فرهنگ و هنر در ایران گفت: باید از هنرمندانی که در چنین جامعه ای فعالیت کرده اند تقدیر کرد.

وی تصریح کرد: در کشوری که اولویت فرهنگ و هنر نیست، فعالیت در این حوزه چله نگه داشتن محسوب می شود.

این عضو شورای شهر تبریز، تصریح کرد: باید به برگزاری فستیوالها و جشنواره ها توجه بیشتری شود، باید فضا را برای رفت و آمد هموطنان و توریستها مهیا کنیم.

سعید نیکوخصلت با بیان اینکه باید به سمت ترجمان فرهنگ، اذعان داشت: با این راه به توسعه اقتصاد شهر هم کمک می شود.

وی گفت: نباید توجه کنیم که نمایشها به مهدکودک ها، مدارس، دانشگاهها ورود کند، مشکلات جامعه مانند محیط زیست و ترافیک و احترام متقابل از طریق هنر رفع می شود.

نیکوخصلت با تاکید بر اینکه مشکلات هست ولی نباید توقف کنیم، گفت: باید ذهن را برای اندیشیدن فرا دهیم و هنر راه آن است.

عضو شورای کلانشهر تبریز، بر اهمیت ممانعت از هزینه های پرت در شورای شهر و هدایت منابع مالی به سمت فرهنگ و هنر تاکید کرد.




نظرات کاربران