در حال بارگذاری ...

گروه تئاتر آینا برنده ی نشان «مروارید خزر» فستیوال تئاتر قزاقستان

گروه آینا در فستیوال بین المللی کاسپین قزاقستان موفق شد بهترین عنوان جشنواره را از آن خود کند.

به گزارش روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی، گروه تئاتر آینا که با نمایش روبینسون و کروزو به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی و با بازی علی فتوحی و رشاد معینی برای شرکت در فستیوال بین المللی تئاتر کاسپین به کشور قزاقستان سفر کرده بود دیروز پس از اتمام این فستیوال از طرف هیئت داوران شایسته دریافت عنوان مروارید خزر شناخته شد .

سایر اعضای گروه شلاله باحجب قدسی و فاطمه عبدویسیان میباشد و اتابک نادری از طرف مرکز هنرهای نمایشی کشور این گروه را همراهی می کرد.

علی فتوحی سرپرست گروه ضمن تشکر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان شرقی و مرکز هنرهای نمایشی کشور که مقدمات حضور در این فستیوال را فراهم نمودند گفت: حضور در این فستیوال و استقبال خوب تماشاگران اثبات کرد تئاتر تبریز و ایران حرفهای زیادی برای گفتن دارد.

به گفته وی، در یک نشست رسمی بین هیئت داوران و شرکت کنندگان و منتقدان فستیوال، تئاتر ایران مورد تحسین قرار گرفت.

فتوحی به نقل از هیئت داوران فستیوال بین المللی کاسپین قزاقستان اظهار داشت: در این فستیوال با بیان اینکه گروه آینا تبریز با نمایش روبیسون و کروزو یک اتفاق مهم و اجرای جریان ساز و متفاوت در عرصه بازیگری است تاکید شد که تئاتر ایران را باید بیشتر از سایر کشورها مورد دقت و بررسی قرار دهیم.

به گفته ی بازیگر نمایش روبینسون و کروزو، آنچه در این فستیوال مشهود بود بازیگری در ایران با قدرت بیشتر و نگاه جدید روزهای روشن خوبی در پیش دارد.

در پایان این فستیوال گروه آینا از تبریز توسط مدیر و سرپرست تئاتر ترکیه پروفسور اردال کوچوککومورجو جهت حضور در فستیوال بین المللی ترکیه دعوت شد.

گفتنی است فستیوال بین المللی تئاترکاسپین  مختص کشورهای حوزه دریای خزر برای اولین بار در شهر آکتائو قزاقستان برگزار شد.




نظرات کاربران