در حال بارگذاری ...

«اتابک پارکنین تراژدی سی» هم‌زمان با سالروز صدور فرمان مشروطیت در تهران اجرا می شود

همزمان با سالروز صدور فرمان مشروطیت، نمایش «اتابک پارکینین تراژدیسی» که آخرین لحظات ستارخان در پارک اتابک را به نمایش می گذارد، در تهران به روی صحنه می رود.

به گزارش روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی، سرپرست حوزه هنری استان آذربایجان شرقی گفت: نمایش «اتابک پارکینین تراژدیسی» در به مناسبت سالروز صدور فرمان مشروطه در تالار مهر حوزه هنری مرکز ( تهران) به روی صحنه می رود.

جواد کریم نژاد ادامه داد: نمایش «اتابک پارکینین تراژدیسی» روز یکشنبه ۱۵ مرداد امسال به مدت ۵۰ دقیقه در تالار مهر حوزه هنری مرکز ( تهران) به روی صحنه می رود.

وی افزود: نمایش اتابک پارکینین تراژدیسی به زبان ترکی بوده و سعی دارد لحظات پر تب و تاب مبارزات قهرمانانه‌ ستارخان سردار ملی را پس از مجروح شدنش در پارک اتابک به تصویر بکشد.

وی تصریح کرد: این نمایش حاصل دغدغه‌ پنج ساله‌ آفرینندگان اثر بوده که پس از دو سال کار پژوهشی از لحظات آخر ستارخان در باغ اتابک تهران و بازنگری استادان تاریخ و نمایش، نوشته شده تا جنبه‌های مختلف آن برهه از تاریخ مشروطیت را به نمایش گذارد.

کریم نژاد گفت: نمایش فوق سعی دارد زوایای مختلف دلیل عزیمت مجاهدان تبریزی به تهران، نقش استعمار و استبداد، خلع سلاح و در نهایت شهادت آنان را به نمایش گذارد.

وی خاطر نشان کرد: نمایش اتابک پارکینین تراژدیسی به نویسندگی سید مرتضی هاشمپور و کارگردانی سیروس مصطفی روی صحنه خواهد رفت و همچنین دراماتورژی این نمایش نیز بر عهده‌ هومن جلالی است.

وی در پایان گفت: بازیگران این نمایش را نیز ابراهیم عباسعلی زاده، محمدرضا قنبری، رامین بوستانی، فرید ادهمی، میثم حبیبی، بابک قره خانلو و عاشیق عیسی قره خانلو تشکیل می‌دهند.




نظرات کاربران