در حال بارگذاری ...
امیر حجازی:

باید تئاتر شهر فرو ریزد تا جایش بنایی بسازند به نام: تالار جانباختگان تئاتر تبریز!

کارگردان منتقد تبریزی با اظهار گلایه از مسئولان استان، در نقد آنچه بی توجهی به فرهنگ و هنر خواند گفت: باید روزی ساختمان فرسوده ی تئاتر شهر تبریز فرو بریزد و سپس به جایش بنایی ساخته شود به نام: جانباختگان تئاتر تبریز!

به گزارش روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی، امیر حجازی در گفتگویی افزود: با اینکه ساختمان تئاتر شهر تبریز با مجموعه ی استانداری تنها ۱۴۰ گام فاصله دارد است اما تاکنون این مجموعه نه تنها شاهد حضور استانداران بلکه معاونان و حتی مدیران میانی این نهاد هم در سالن های اجرای تئاتر نبوده است.

وی با اشاره به اینکه ساختمان قدیمی و فرسوده ی تئاتر شهر تبریز سرشار از خطراتی است که هر آن احتمال دارد شبیه حادثه ی پلاسکو در آن به وقع بپیوندد ادامه داد: معلوم است وقتی مدیران ارشد استانی حتی یکبار هم در چنین فضاهایی حضور نمی یابند نباید انتظار بهبود اوضاع را داشت.

این کارگردان تبریزی تصریح کرد: ای کاش مسئولان محترم یکبار همراه خانواده در اجراهای تئاتر شهر حضور یافته و با عبور هر خودرو و لرزش ساختمان، عمق فاجعه را با پوست و خون درک نمایند.

حجازی با بیان اینکه در دولت قبل، از مدیرانی با فضای فکری مشخص انتظاری به بهبود اوضاع نبود اظهار داشت: اما در دولتی که بسیاری از اهل فرهنگ و هنر حامی آن بوده و مسئولانشان را از خود می دانیم، این انتظار و گلایه به جا و کاملا وارد است.

این کارگردان تبریزی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه نباید مدیران ارشاد را برای حل مشکلات این حوزه تنها گذاشت گفت: وقتی بودجه ی یک مجموعه تنها ۳۰۰ میلیون تومان است چگونه می تواند پاسخگوی خیل انتظارات و نیازهای اهالی فرهنگ و هنر باشد؟

حجازی با بیان اینکه تبریز نیازمند احداث سالن های متعدد چندمنظوره برای برنامه های تئاتر و فیلم و موسیقی است تصریح کرد: باید نمایندگان، مدیران ارشد استانی و حتی شورای شهر و شهرداری پای کار باشند تا حداقل نیازهای سخت افزاری این خطه مرتفع گردد.

وی در عین حال از حضور فرماندار، نایب رئیس مجلس، شهردار و برخی از اعضای شورای شهر در برنامه های تئاتر شهر قدردانی کرد.

حجازی در ادامه با اشاره به اینکه کهن شهر تبریز در سال آینده شاهد رویدادی تاریخی خواهد بود گفت: تبریز ۲۰۱۸ یک رویداد فرهنگی است اما به نظر می رسد فرهنگ و هنر در برنامه های یاد شده جایگاه چندانی ندارد!

وی ادامه داد: در برگزاری مراسم مختلف، همگان تلاش می کنند به برنامه ی خود جنبه ملی و فرا ملی دهند اما عده ای در تبریز با طرح تبریز۹۷ به جای تبریز ۲۰۱۸ این رخداد مهم تاریخی را به کوچکترین سطح خود رسانده و به نظر می رسد هنوز مفهوم آن را درک نکرده اند!




مطالب مرتبط

پس از حضور در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» در تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت
پس از حضور در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» در تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت

نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» به نویسندگی محمد چرمشیر، بهمن عباسپور، شهرام گیل‌ آبادی و تهیه کنندگی عباس خلیفه‌لو و کارگردانی نسیم عمو‌زاده کاری از گروه نمایش سارای، با استقبال پر شور تماشاگران در تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت.

|

به کارگردانی حسین اصل عبداللهی

اجرای نمایش «مستاجر جدید» در تئاتر شهر تبریز تمدید شد
به کارگردانی حسین اصل عبداللهی

اجرای نمایش «مستاجر جدید» در تئاتر شهر تبریز تمدید شد

نمایش «مستاجر جدید» به نویسندگی اوژن یونسکو و کارگردانی حسین اصل عبداللهی که از اول بهمن ماه در سالن استاد صادقی تئاتر شهر تبریز به اجرا درآمد، به دلیل استقبال مخاطبان تا پایان بهمن ماه تمدید شد.

|

نظرات کاربران