در حال بارگذاری ...
حسین آذرنیا:

تولید آثار فاخر بهترین الگو برای جوانان است

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز با تاکید بر اینکه عرصه ی فرهنگ جای تسویه حساب شخصی نیست تاکید کرد: نباید به بهانه ی اختلاف سلیقه، اجازه ی دخالت نامحرمان در این عرصه داده شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی، حسین آذرنیا در آئین رونمایی از پوستر نمایش "اتابک پارکنین تراژدیسی" اظهار داشت: عده ای در حوزه فرهنگ و هنر به بهانه ی اختلاف سلیقه، به دامان گروه های سیاسی پناه می برند که این بزرگترین آفت این عرصه است.

وی با تاکید بر اینکه باید به تفاوت سلایق احترام گذاشت گفت: در صورت بروز اختلاف نظر هم باید مشکلات موجود درون خانواده ی فرهنگ و هنر حل و فصل شده و اجازه ی دخالت نامحرمان را ندهیم.

آذرنیا با انتقاد شدید از سوءاستفاده برخی افراد از نام فرهنگ و هنر گفت: اگر با یک نفر مشکل دارید چرا تمام فرهنگ و هنر تبریز را زیر سئوال می برید؛ این بی انصافی و ظلم در حق زحمتکشان فرهنگی است.

وی با بیان اینکه اهالی فرهنگ و هنر حجب حیا داشته و صدایشان بلند نمی شود گفت: این دلیل نمی شود که عده ای از این وضعیت سوءاستفده کنند.

آذرنیا در ادامه سخنان خود با تقدیر از زحمات عوامل نمایش "اتابک پارکنین تراژدیسی" گفت: چنین آثاری نمایانگر این است که جبهه ی دیار پرافتخار آذربایجان از ستارخان و باقرخان تا مدنی ها و طباطبایی ها و باکری ها و شهدای حرم در صیانت از ایران اسلامی خالی نخواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه تاریخ ایران اسلامی همواره مملو از الگوهای جاودان برای احیای هویت دینی و ملی بوده است گفت: بهترین راه ارائه ی الگوهای مناسب برای زندگی جوانان امروز، آثار فاخر فرهنگی و هنری است.

آذرنیا با اشاره تلاش های مردم برای پاسداری از میراث انقلاب مشروطه و تلاش به جنبه های مختلف آن گفت: هر اقدامی که با همت خود مردم و هنرمدان همراه شود در یاد و خاطره شهروندان خواهد ماند و بی شک این نمایش نیز از آن زمره است.

وی با بیان اینکه خودجوش بودن هر اثر هنری و اقدام فرهنگی نوعی عمل به تکلیف است اظهار داشت: همه ما به عنوان شهروندان تبریزی مسئولیتی در برابر گذشته پر افتخارمان داریم و باید نسبت به پاسداشت آن اقدام کنیم.

 




نظرات کاربران