در حال بارگذاری ...

اختصاص ردیف بودجه ویژه برای هنرهای نمایشی تبریز

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز گفت: به منظور کاهش مشکلات و دغدغه مالی هنرمندان تئاتر در بودجه شهر ردیف بودجه ی در ۱۷ محور تدوین و سعی شده از سال بعد حمایتهای مالی از هنرمندان بیشتر شود.

به گزارش تئاتر شهر تبریز، سعید حاجی زاده در آیین اختتامیه دومین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی با بیان اینکه تئاتر 117 ساله تبریز از قدمت و شان والایی برخوردار است، گفت: خوشحالم که امروز استقبال از هنر انقدر بین مردم رواج یافته و مردم تا این اندازه قدر و جایگاه هنر را در بهبود زنگی انسان مدرن درک می کنند  و این آگاهیها باعث شده که جشنواره ای در این سطح برگزار شود.

حاجی زاده با بیان اینکه تبریز بعد از تهران دومین شهری است که در این سطح جشنواره برگزار می کند، تصریح کرد: هرچه برای حمایت از هنرمندان و توسعه فرهنگی تبریز اقدام کرده باشیم باز هم کم کار کرده ایم باید بیش از این تلاش می شد، باید بیش از این کار کرده و با عمل دلسوزی و همدلیهایمان را نشان دهیم.

سعید حاجی زاده خاطرنشان کرد: کمیسیون فرهنگی شورای شهر از روز اول در کنار هنرمندان بوده و تلاش کردیم برای حمایت و کاهش مسکلات هنرمندان هرچه لازم بود انجام دهیم، قطعا در برنامه های تئاتر اولین دغدغه انجمن هنرهای نمایشی دغدغه مالی دارد و امسال برای کاهش این مسائل در بودجه شهر ردیف بودجه ی در 17 محور تدوین و سعی شده از سال بعد حمایتهای مالی از هنرمندان بیشتر شود.

وی امکانات سخت افزاری را یکی از مشکلات این عرصه عنوان کرد و گفت: برخلاف وعده من که قرار بود سالن تئاتر شهر در مجموعه لاله پارک تبریز احداث شود، بنا به مسائلی عملی نشد، امیدواریم زمین مورد نظر در اختیار قرار گیرد و در ردیف بودجه ای دیگر اقدام به اجرای این پروژه شود اما اعتبار مورد نظر نیز به سالن همایشهای بین المللی جابجا شده و به زودی شاهد افتتاح این سالن بوده و رفع مشکلات هنرمندان عزیز خواهیم بود.

گفتنی است در این مراسم همچنین از شهردار تبریز، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تبریز، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، معاون سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، رئیس امور هنری، کارشناس هنرهای نمایشی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، مدیر هاتف شهر، به جهت همکاری های صمیمانه ی آنها در طول برگزاری جشنواره با تقدیم لوح تقدیر و تندیس ارک تقدیر شد.

همچینین به عکاسان منتخب نمایشگاه عکس تئاتر نیز 5 میلیون ریال جایزه نقدی به همراه تندیس ارک اهدا شده و آثار فرناز مطلوبی، لیلا فیصلی و ناطق زاده به عنوان عکس برتر انتخاب شد.

دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر استانی آذربایجان شرقی با حضور هفت گروه نمایشی از 24 تا 28 دی در تبریز برگزار شد.

در این دوره، 3 گروه نمایشی از تهران، 2 گروه از زنجان و آمل، یک گروه از جمهوری آذربایجان و یک گروه از تبریز به اجرای نمایش پرداختند.

 




نظرات کاربران