در حال بارگذاری ...
شهردار تبریز:

هنرمندان تئاتر تبریز، لایق بهترین امکانات هستند

شهردار تبریز گفت: هنرمندان تئاتر تبریز به عنوان میراث داران پیشینه پرافتخار تئاتر کشور با قدمتی نزدیک به ۱۲۰ سال لایق بهترین امکانات و بهترین مکان ها هستند.

به گزارش تئاتر شهرتبریز، صادق نجفی در آئین اختتامیه دومین جشنواره تئاتر فجر آذربایجان شرقی با قدردانی از تمام کسانی که تلاش می کنند، آذربایجان شرقی و تبریز را در دنیا در حوزه فرهنگی و تمام عرصه هایی که حرفی برای گفتن دارد، مطرح کنند، گفت: این نشان می دهد ما آذربایجانی ها انسان هایی با فرهنگ، پرتلاش، خستگی ناپذیر، هدفمند و با پیشینه تمدن کهن هستیم.

وی با اشاره به افرادی که دنبال مانع تراشی در استان هستند، حرکت آن ها را مانند کسانی دانست که به قطار در حال حرکت سنگ می زنند و تأکید کرد: بعضی ها سعی دارند، تبریز را از عرصه بیرون کنند تا خودشان دیده و شنیده شوند و این وظیفه ما است با حمایت از حوزه فرهنگ مانع از این امر شویم.

نجفی افزود: انتظار هنرمندان تئاتر برای حمایت، کاملا به حق است، چرا که همین افراد چراغ این هنر را 120 سال روشن نگه داشته اند.

 وی تاکید کرد: واضح است که با حمایت از قشر هنرمند، برخی از معضلاتی که جوانان ما را گرفتار کرده و در نهایت منجر به از دست دادن هویت ایرانی و اسلامی ما شده است، به مرور از بین می رود

دکتر صادق نجفی، سال 2018 را آغاز توسعه تبریز دانست و خاطرنشان کرد: برای میزبانی از تبریز 2018، پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی، انتظار داریم هر شهروند تبریزی یک میزبان باشد و فرهنگ سازی این امر باید با زبان هنر مطرح شود، زیرا هنرمند فردی با احساس و آگاه است و در کمتر کسی می توان این خصیصه ها را همزمان یافت

شهردار تبریز با ابراز تأسف از اینکه هنری به این بزرگی و تاریخ درخشنده، در مکانی  ساده و کوچک برگزار می شود، گفت: این وضع مایه تأسف من و تمام متولیان فرهنگی استان است.

وی ادامه داد: البته جای امیدواری و خوشحالی است که سالن کنفرانس بین المللی تبریز به زودی افتتاح می شود و بطور همزمان بیش از دو هزار نفر می توانند از امکانات و زیرساخت های فرهنگی و هنری، آموزش ها، کارگاه ها و اجرای موسیقی، تئاتر و نمایشگاه ها استفاده کنند.

نجفی با تأکید بر این جمله مقام معظم رهبری که مردم تبریز را مردمی زمان شناس و موقع شناس عنوان کرده بود، خاطرنشان کرد: تنها انسان های آگاه و عالم به موقعیت زمان و مکان خویش مطلع هستند، می توانند در شرایط حاضر بهترین تدابیر را اتخاذ کنند و به حق تبریز شایسته میزبانی از پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی، و فرهنگ منطقه گویای همت والای مردم استان است.

وی تأکید کرد: وظیفه ما تأمین زیرساخت ها برای هنرمندان است و ما همواره باید در حرکت باشیم، هر چیزی در صورت راکد ماندن نابود خواهد شد. آب زلال نیز در صورت سکون، لجن زاری متعفن می شود، این آب جاری با صدای خروشان خود در اثر برخورد با موانع و عبور از آن ها زندگی را زیبا می کند. صدای توسعه، پیشرفت و آوازه بلند تبریز نیز باید همچون این خروش در گوش جهانیان طنین انداز شود.

گفتنی است در این مراسم همچنین از شهردار تبریز، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تبریز، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، معاون سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، رئیس امور هنری، کارشناس هنرهای نمایشی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، مدیر هاتف شهر، به جهت همکاری های صمیمانه ی آنها در طول برگزاری جشنواره با تقدیم لوح تقدیر و تندیس ارک تقدیر شد.

همچینین به عکاسان منتخب نمایشگاه عکس تئاتر نیز 5 میلیون ریال جایزه نقدی به همراه تندیس ارک اهدا شده و آثار فرناز مطلوبی، لیلا فیصلی و ناطق زاده به عنوان عکس برتر انتخاب شد.

دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر استانی آذربایجان شرقی با حضور هفت گروه نمایشی از 24 تا 28 دی در تبریز برگزار شد.




مطالب مرتبط

ابراهیم عادل‌نیا کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای محل محک و شکوفایی هنرمندان است
ابراهیم عادل‌نیا کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای محل محک و شکوفایی هنرمندان است

ابراهیم عادل‌نیا کارگردان نمایش «اخته» می‌گوید جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای مانند یک دورهمی می‌مانند، مبادله افکار و نوآوری‌های تئاتری بین اهالی تئاتر و محلی برای محک و شکوفایی‌شان است.

|

الهام حیدریان، کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح کرد

کمبود بلک باکس و نور از کاستی‌ سالن‌های تئاتر کشور است
الهام حیدریان، کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح کرد

کمبود بلک باکس و نور از کاستی‌ سالن‌های تئاتر کشور است

الهام حیدریان کارگردان نمایش «کافه سایه» در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند می‌گوید در استان‌ها همچنان مشکلاتی مانند کم بودن لاین‌های نورپردازی یا نبود بلک باکس استاندارد از جمله کاستی‌های مشترک سالن‌های تئاتر در کشور است.

|

پس از یک دوره بیماری

تمنا یوسفی هنرمند تئاتر آذربایجان شرقی دار فانی را وداع گفت
پس از یک دوره بیماری

تمنا یوسفی هنرمند تئاتر آذربایجان شرقی دار فانی را وداع گفت

تمنا (زهرا) یوسفی، هنرمند جوان تئاتر اهل ملکان پس از تحمل یک دوره بیماری 2 آبان ماه 1402 درگذشت، هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی پیام تسلیتی را در این خصوص منتشر کرد.

|

نظرات کاربران