در حال بارگذاری ...

برگزاری موفق جشنواره فجر استانی حاصل همدلی مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر بود

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی، با تقدیر از حضور هنرمندان تئاتر کشور و جمهوری آذربایجان در این شهر، گفت: به عنوان دبیر دومین جشنواره تئاتر استانی فجر آذربایجان شرقی، خوشحالم که مسئولان و متولیان فرهنگ این شهر امروز با همدلی و صداقت در کنارهنرمندان گرد آمده اند و برای برگزاری هرچه باشکوه این جشنواره و درخشش نام تبریز در کنار مردم ایستاده اند.

به گزارش تئاتر شهر تبریز، بابک نهرین در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر فجر استانی آذربایجان شرقی افزود: در دومین دوره ی این جشنواره هفت گروه نمایشی از داخل و خارج از کشور مهمان ما بودند که به عنوان یکی از 7 استان برگزار کننده جشنواره فجر استانی بودیم و به جرات می توان گفت بهتر از دیگر استانها برگزار شد.

وی افزود: 3 گروه نمایشی مطرح کشور از تهران با همت اتابک نادری، مدیر هماهنگی تئاتر استان‌های هنرهای نمایشی که به قول خودشان شهروند افتخاری تبریز هستند، به تبریز آمدند و اجرای خوبی با استقبال پرشور مردم هنردوست تبریز ارائه کردند.

بابک نهرین تصریح کرد: دومین جشنواره تئاتر فجر استانی آذربایجان شرقی با استقبال خوب هنرمندان و اهالی هنر بسیار منظم و با کیفیتی بالا برگزار شد که به جرات این امر را مدیون مردم، مسئولان فرهنگی، مدیرکل و حراست اداری کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، متولیان فرهنگ و هنر، مدیران شهری، شهردار کلانشهر تبریز و مدیر تئاتر موزیکال باکو هستیم که در این مسیر ما را همراهی کردند.

دبیر دومین جشنواره تئاتر فجر استانی آذربایجان شرقی گفت: تئاتر تبریز با پشتوانه ای نزدیک به 120 سال اولین تئاتر کشور را دارد و من افتخار می کنم که امروز در این عرصه کهن فرهنگ در خدمت مردم و هترمندان عزیز شهرم هستم.

بابک نهرین ادامه داد: امیدواریم این حرکتها ادامه یابد، نه تنها آذربایجان شرقی بلکه گروههایی از دیگر کشورها بیایند، هنرمندان تبریز با تبادل افکار و آثار با هنرمندان دیگر کشورهای دنیا در رونق و توسعه تئاتر منطقه گامهای موثری بردارند.

وی در ادامه از شهردار تبریز، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر، مدیرعامل و معاون سازمان فرهنگی و هنری شهرداری و قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برای حضور در مراسم اختتامیه دومین جشنواره تئاتر فجر استانی تشکر کرد.

در ادامه این مراسم همچنین از شهردار تبریز، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تبریز، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، معاون سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، رئیس امور هنری، کارشناس هنرهای نمایشی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، مدیر هاتف شهر، با تقدیم لوح تقدیر و تندیس ارک تقدیر شد.

همچینین به عکاسان منتخب نمایشگاه عکس تئاتر نیز 5 میلیون ریال جایزه نقدی به همراه تندیس ارک اهدا شده و آثار فرناز مطلوبی، لیلا فیصلی و ناطق زاده به عنوان عکس برتر انتخاب شد.

گفتنی است دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر استانی آذربایجان شرقی با حضور هفت گروه نمایشی از 24 تا 28 دی در تبریز برگزار شد.

در این دوره، 3 گروه نمایشی از تهران، 2 گروه از زنجان و آمل، یک گروه از جمهوری آذربایجان و یک گروه از تبریز به اجرای نمایش پرداختند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران