در حال بارگذاری ...

جشنواره بین المللی تئاتر فجر استانی آذربایجان شرقی به کار خود پایان داد

با برگزاری مراسمی ویژه در تالار اصلی تئاتر شهر تبریز، دومین جشنواره تئاتر فجر استانی آذربایجان شرقی به کار خود پایان داد.

به گزارش تئاترتبریز، قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در آئین اختتامیه دومین جشنواره تئاتر فجر آذربایجان شرقی، تأثیر هنر بر روح انسان را تأثیری عمیق و ماندگار دانست و گفت: هنر نمایش و موسیقی به دلیل قابلیت نفوذ و درک سریع توسط مخاطب، بهترین ابزار برای انتقال پیام های فرهنگی است.

علی پیروز منش هنر نمایش را هنری فراتر از تمامی هنرها عنوان کرد و افزود: آدمی از دیرباز به داستان سرایی، قصه پردازی و بازآفرینی افسانه های کهن اهتمام ورزیده است، به طوری که می توان روند تکامل فرهنگ و هنر را همراه و همسو  با روند تکامل بشر دانست.

وی با تأکید بر اینکه نمی توان منکر اشاعه لذت و اندیشه ورزی در تمامی سطوح جامعه شد، هنر نمایش را عجین شده با تمام لحظات زندگی انسانی دانست.

پیروز منش با بیان اینکه هنرمند در بازی هر نقش، در حقیقت آن را زندگی می کند، نمایش را قطعه ای از زندگی و سینما را عکسی از آن بیان کرد و افزود: بسترسازی محیط اجتماعی برای شکوفایی، رشد، بالندگی و انتقال هنر، وظیفه خطیری است که بر دوش ما خادمان فرهنگ قرار گرفته است و باید با همدلی و همزبانی بیشتر با هنرمندان، آن ها را در این مسیر همراهی کنیم.

وی آگاه سازی جهانیان نسبت به مبانی و اهداف انقلاب اسلامی ایران، گسترش مناسبات فرهنگی با ملل و اقوام مسلمان و ایجاد وحدت بین مسلمین را از ضرورت های جامعه امروز اعلام کرد و یادآور شد: با استفاده از زبان هنر به خصوص هنر نمایش می توان به این اهداف جامه عمل پوشاند.

پیروز منش ادامه داد: با دعوت از مردم با تبلیغ و اطلاع رسانی صحیح رخدادهای نمایشی می توان با زیباسازی و بهره وری پایدار از فضای واقعی چه در صحنه نمایش و چه بعد از آن، جامعه ای پویا و جوان داشت.

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد  اسلامی استان با قدردانی از زحمات مدیران آذربایجان شرقی و تبریز در برگزاری جشنواره تئاتر استانی فجر، بسترسازی برای نمایش های مردمی و فاخر را قدمی محکم در توسعه پایدار فرهنگی جامعه عنوان کرد و گفت: بسترسازی برای جلب حمایت حامیان مادی و معنوی در عرصه فرهنگ و هنر رسالتی بزرگ بر شانه هنرمندان است

وی در ادامه از شهردار تبریز، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر، مدیرعامل و معاون سازمان فرهنگی و هنری شهرداری و قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برای حضور در مراسم اختتامیه دومین جشنواره تئاتر فجر استانی تشکر کرد.

گفتنی است در این مراسم همچنین از شهردار تبریز، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تبریز، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، معاون سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، رئیس امور هنری، کارشناس هنرهای نمایشی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، مدیر هاتف شهر، به جهت همکاری های صمیمانه ی آنها در طول برگزاری جشنواره با تقدیم لوح تقدیر و تندیس ارک تقدیر شد.

همچینین به عکاسان منتخب نمایشگاه عکس تئاتر نیز 5 میلیون ریال جایزه نقدی به همراه تندیس ارک اهدا شده و آثار فرناز مطلوبی، لیلا فیصلی و ناطق زاده به عنوان عکس برتر انتخاب شد.

دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر استانی آذربایجان شرقی با حضور هفت گروه نمایشی از 24 تا 28 دی در تبریز برگزار شد.

در این دوره، 3 گروه نمایشی از تهران، 2 گروه از زنجان و آمل، یک گروه از جمهوری آذربایجان و یک گروه از تبریز به اجرای نمایش پرداختند.

 




مطالب مرتبط

شیرزاد عسگری کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

تئاتر تریبون تاثیرگذار فرهنگی است
شیرزاد عسگری کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

تئاتر تریبون تاثیرگذار فرهنگی است

شیرزاد عسگری نویسنده و کارگردان نمایش خیابانی «ترسه یول»، تئاتر را تریبون تاثیرگذار فرهنگی دانست و گفت طبق فرمایش مقام معظم رهبری، هنر تئاتر هم منبر است و تاثیر زیادی روی مخاطب دارد.

|

ابراهیم عادل‌نیا کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای محل محک و شکوفایی هنرمندان است
ابراهیم عادل‌نیا کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای محل محک و شکوفایی هنرمندان است

ابراهیم عادل‌نیا کارگردان نمایش «اخته» می‌گوید جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای مانند یک دورهمی می‌مانند، مبادله افکار و نوآوری‌های تئاتری بین اهالی تئاتر و محلی برای محک و شکوفایی‌شان است.

|

الهام حیدریان، کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح کرد

کمبود بلک باکس و نور از کاستی‌ سالن‌های تئاتر کشور است
الهام حیدریان، کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح کرد

کمبود بلک باکس و نور از کاستی‌ سالن‌های تئاتر کشور است

الهام حیدریان کارگردان نمایش «کافه سایه» در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند می‌گوید در استان‌ها همچنان مشکلاتی مانند کم بودن لاین‌های نورپردازی یا نبود بلک باکس استاندارد از جمله کاستی‌های مشترک سالن‌های تئاتر در کشور است.

|

پس از یک دوره بیماری

تمنا یوسفی هنرمند تئاتر آذربایجان شرقی دار فانی را وداع گفت
پس از یک دوره بیماری

تمنا یوسفی هنرمند تئاتر آذربایجان شرقی دار فانی را وداع گفت

تمنا (زهرا) یوسفی، هنرمند جوان تئاتر اهل ملکان پس از تحمل یک دوره بیماری 2 آبان ماه 1402 درگذشت، هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی پیام تسلیتی را در این خصوص منتشر کرد.

|

نظرات کاربران