در حال بارگذاری ...

اولین حضور تئاتر موزیکال باکو در تبریز

مدیر تئاتر موزیکال باکو از حضور در جشنواره تئاتر فجر استانی آذربایجان شرقی در تبریز اظهار خرسندی کرد و گفت: به طور حتم یکی از مهمترین روزهای حرفه ای خود را تجربه خواهیم کرد.

به گزارش تئاتر تبریز، علی قسمت لالایف در آیین گشایش دومین جشنواره تئاتر فجر استانی اظهار داشت: عشق ما به تبریز همواره در قلبمان وجود داشته و 70 سال تلاش کمونیسم هم باعث نشد این محبت به فراموشی سپرده شود.

وی با اشاره به اینکه تئاتر موزیکال باکو با نمایش هایی مانند "زن و شوهر" ، "مشهدی عباد" و "آرشین مال آلان" به اقصی نقاط جهان سفر کرده و در جشنواره های مختلفی حضور داشته است افزود: با اینحال اما اولین حضور ما در تبریز افتخار بزرگی برای ما به شمار می آید.

لالایف در توضیح نمایش کمدی "زن و شوهر" که طی دو روز در جشنواره فجر استانی آذربایجان شرقی به اجرا در خواهد آمد گفت: این نمایش اثر "اوزییر حاجی بی اف" نمایش نامه نویس بزرگ جمهوری آذربایجان است.

به گفته وی، نمایش "زن و شوهر" قدمتی 107 ساله دارد و تاریخ تئاتر باکو نیز از همین اثر آغاز شده است.

مدیر تئاتر موزیکال باکو با اشاره به کیفیت بالای جشنواره تئاتر فجر در ایران گفت: هفت سال پیش نیز با نمایش کمدی "مشهدی عباد" در جشنواره فجر تهران حضور یافته ایم که با استقبال گسترده ای مواجه شد بطوریکه برای دو روز متوالی در تالار وحدت تمدید شد.

علی قسمت لالایف در پایان از زحمات دکتر ابراهیمی رایزن فرهنگی ایران در باکو تقدیر کرد و گفت: ایشان در ایجاد تعامل تئاتر تبریز و باکو و انعقاد تفاهمنامه ی فی مابین نقش بی بدیلی ایفا نمودند.

وی همچنین از بابک نهرین، رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی به عنوان هنرمند بزرگی یاد کرد که در جمهوری آذربایجان نیز شناخته شده و به اندازه ایران محبوب است.




نظرات کاربران