در حال بارگذاری ...

دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر استانی آذربایجان شرقی گشایش یافت

دومین جشنواره تئاتر فجر استانی آذربایجان شرقی شامگاه جمعه با حضور مسئولان، هنرمندان و عاقمندان به تئاتر در سالن اصلی تئاتر شهر تبریز گشایش یافت.

به گزارش  تئاتر تبریز، در این دوره از جشنواره ی تئاتر فجر استانی آذربایجان شرقی، هفت گروه نمایشی از استان های کشور و جمهوری آذربایجان شرکت دارند.

در این جشنواره که از ۲۴ تا ۲۸ دی در تبریز برگزار می‌شود، سه گروه نمایشی از تهران، یک گروه از آمل، یک گروه از جمهوری آذربایجان و یک گروه از تبریز به اجرای تئاتر می پردازند.

بابک نهرین، دبیر دومین جشنواره تئاتر فجر استان آذربایجان شرقی، در آیین گشایش این جشنواره گفت: برگزاری این رویداد مهم فرهنگی و هنری با حضور هنرمندانی از جمهوری آذربایجان، تهران و دیگر استانهای کشور برای توسعه تئاتر این خطه از میهن اسلامی مثبت و ارزشمند است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی گفت: برگزاری همزمان جشنواره بین المللی تئاتر فجر برای دومین سال پیاپی در دیگر شهرستانها به منظور تمرکز زدایی فعالیت های هنری، اقدامی شایسته است که با رویکردی یکسان به تمام شهرها علاوه بر وجهه آموزشی و آشنایی با هنر دیگر شهرها و کشورها، موجب توسعه همتراز هنر تئاتر خواهد بود.

مدیر تئاتر شهر تبریزبا بیان اینکه امسال آذربایجان شرقی جزو هفت استان برگزار کننده جشنواره تئاتر فجر استانی است یادآور شد: در عین حال تبریز تنها شهری است که اجرای تئاتر به صورت بین المللی و با حضور هنرمندان و گروههای خارجی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به رونق هنرهای نمایشی در آذربایجان شرقی گفت: در یک سال گذشته حدود 30 هزار نفر با حضور در مجموعه تئاتر شهر تبریز آثار اجرا شده توسط هنرمندان استان در این مجموعه را تماشا و استقبالی گسترده از هنر تئاتر داشته اند.

بابک نهرین، با تاکید بر همراهی و همدلی هنرمندان و مسئولان متولی فرهنگی استان آذربایجان شرقی، تصریح کرد: این موفقیت در سایه همکاری صادقانه اهالی تئاتر و مسئولان فرهنگی شهر رخ داده که در این میان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد، شهردار کلانشهر تبریز، رئیس محترم کمیسیون فرهنگی و شورای شهر، مدیرکل روابط عمومی شهرداری تبریز و مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری، همواره در کنار ما بوده اند.

دبیر دومین جشنواره تئاتر فجر استان آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود همچنین از زحمات دکتر ابراهیمی رایزنی فرهنگی ایران در باکو، هیئت نظارت و ارزشیابی تئاتر، خدایار خدایی مدیر حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، و آقایان رامین راستی و احمد رجب پور به عنوان هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی در برگزاری هرچه بهتر این جشنواره قدردانی کرد.

 

عکس از: فرناز مطلوبی




مطالب مرتبط

نظرات کاربران