در حال بارگذاری ...

تئاتر شهر تبریز نوسازی می شود

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی اعلام کرد: عملیات تعمیر ساختمان و نوسازی تمام تجهیزات فرسوده تئاتر شهر تبریز به اتمام رسیده است.

به گزارش تئاتر تبریز، بابک نهرین گفت: تجهیزات ساختمان قدیمی تئاتر شهر تبریز به دلیل عدم رسیدگی طی سالیان گذشته، فرسوده شده و با مشکلات بسیاری مواجه بود.

وی با بیان اینکه بدلیل محدودیت اعتبارات اداره کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، در حد امکان به بنای تئاتر شهر تبریز پرداخت شده است گفت: به دلیل کمبود اعتبارات، امکان تعمیر ساختمان و تجهیز سیستم های مدرن در این مجموعه میسر نبوده و نمی توان بدلیل محدودیت های مالی، از اداره کل محترم فرهنگ و ارشاد نیز انتظارات زیادی داشت.

نهرین با بیان اینکه از تیرماه امسال مسئولیت تئاتر شهر تبریز را پذیرفته است گفت: از بدو آغاز به فعالیت، در پی تامین منابع مالی برای این مجموعه بوده ام و خوشبختانه اعضای محترم شورای شهر از جمله رئیس کمیسیون فرهنگی و نیز شهردار فرهنگ دوست تبریز به یاری اهالی تئاتر آمده اند.

او با تشریح اقدامات انجام شده برای نوسازی و تجهیز تئاتر شهر تبریز طی دو ماه گذشته گفت: مهمترین مشکل این مجتمع، فرسوده بودن شیروانی و چکه کردن سقف تئاتر شهر بود که با حمایت های صورت گرفته، به طور کلی تعویض شد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی همچنین ادامه داد: نصب کفپوش های ضد خش و ضد آتش برای سالن اصلی تئاتر شهر، تعمیر و رنگ آمیز دیوارهای فرسوده، خرید و نوسازی سیستم صوتی تالارهای سه گانه تئاتر شهر، تعمیر صندلی های سالن اصلی، تعویض تمامی پرده های قدیمی، تعمیر و نوسازی سیستم های نورپردازی و خرید برخی تجهیزات مورد نیاز از جمله اقدامات صورت گرفته در این مجموعه بوده است.

او از همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تبریز برای نصب دو سازه آماده برای تبلیغ آثار نمایشی در مقابل ساختمان تئاتر شهر قدردانی کرد و گفت: همچنین با همکاری مدیرعامل محترم این سازمان قرار بر این شده که تعدادی از لایت باکس های سطح شهر تبریز برای تبلیغ نمایش های درحال اجرای اهالی تئاتر بطور رایگان در اختیار تئاتر شهر قرار گیرد.

مدیر تئاتر شهر تبریز ساماندهی انبار لباس را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدت عنوان کرد و گفت: به دلیل نیازهای مداوم به تامین لباس نمایش های مختلف، انبار لباس تئاتر شهر تبریز ساماندهی شده و ضمن خرید انواع تجهیزات مانند چرخ خیاطی صنعتی، دستگاه اتو پرس و ... نسبت به سفارش و خرید لباس اقدام خواهد شد.

او در ادامه از اضافه شدن یک سالن دیگر به مجموعه ی سالن های سه گانه تئاتر شهر خبر داد و گفت: با مدیریت فضا و نیز تغییر دکور در برخی سالن های این ساختمان، سالن جدیدی به تئاتر شهر اضافه شده که تحت عنوان سالن استاد مرحوم قبه زرین، در ایام جشنواره تئاتر استانی به بهره برداری رسید.

مدیر تئاتر شهر تبریز همچنین با بیان اینکه نمای بیرونی این ساختمان به هیچ عنوان شایسته نام خود و چهره شهری نیست گفت: طرح نهایی نمای تئاتر شهر و نورپردازی آن با استفاده از المان های تاریخی و تئاتری آماده شده که به زودی اجرایی خواهد شد.

نهرین، با اشاره به محرومیت فعالان هنرهای نمایشی از امکانات لازم گفت: در سایه همکاری فعالان تئاتر و نیز مسئولان فرهنگی و علاقمندان این خطه، امیدواریم شمع تئاتر آذربایجان شرقی و کهن شهر تبریز را در میان مشکلاتی چون کمبود اعتبار و گاهی بی رغبتی مسئولان نگه داریم.

مدیر تئاتر شهر تبریز در پایان از حمایت های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهردار و اعضای شورای شهر به ویژه رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز تقدیر کرد.

 




مطالب مرتبط

ابراهیم عادل‌نیا کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای محل محک و شکوفایی هنرمندان است
ابراهیم عادل‌نیا کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای محل محک و شکوفایی هنرمندان است

ابراهیم عادل‌نیا کارگردان نمایش «اخته» می‌گوید جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای مانند یک دورهمی می‌مانند، مبادله افکار و نوآوری‌های تئاتری بین اهالی تئاتر و محلی برای محک و شکوفایی‌شان است.

|

پیشکسوت تئاتر تبریز مطرح کرد

ابراهیم عباسعلیزاده: روند برگزاری اولین روز جشنواره سهند مطلوب بود
پیشکسوت تئاتر تبریز مطرح کرد

ابراهیم عباسعلیزاده: روند برگزاری اولین روز جشنواره سهند مطلوب بود

پیشکسوت عرصه تئاتر تبریز روند اجرای نخستین روز از برگزاری جشنواره تئاتر مناطقه‌ای سهند در تبریز را مطلوب دانست و با ابراز امیدواری درباره توسعه امکانات در تئاتر استان‌ها گفت امید که شاهد موفقیت‌های بیش از پیش باشیم.

|

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

در نشست خبری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح شد

حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند از هشت استان کشور در آذربایجان شرقی
در نشست خبری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح شد

حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند از هشت استان کشور در آذربایجان شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، در نشستی خبری، از حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند از هشت استان کشور در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند به میزبانی تبریز خبر داد.

|

نظرات کاربران