در حال بارگذاری ...
دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی عنوان کرد

استفاده از تمام پتانسیل های تئاتر تبریز

به گزارش آذربایجان شرقی و به نقل از روابط عمومی چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی؛ احمد رجب پور دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی در گفت وگو با سایت ایران تئاتر در خصوص روند اجرایی این جشنواره گفت: برگزاری جشنواره به خودی خود امر مبارکی است. حال آن که این جشنواره به نام امام رضا (ع) مزین شده باشد.

احمد رجب پور دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی در گفت وگو با سایت ایران تئاتر در خصوص روند اجرایی این جشنواره گفت: برگزاری جشنواره به خودی خود امر مبارکی است. حال آن که این جشنواره به نام امام رضا (ع) مزین شده باشد.

به گزارش آذربایجان شرقی و به نقل از روابط عمومی چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی؛ احمد رجب پور با اشاره به میزبانی آذربایجان شرقی در این جشنواره به عنوان خادمین مهمانان رضوی تصریح کرد: اکثریت سیزده دوره قبلی این جشنواره در خراسان شمالی برگزار شده بود، ولی امسال این افتخار نصیب استان ما شد و امیدوارم بتوانیم میزبان شایسته ای برای این جشنواره و مهمانان رضوی باشیم. دبیرخانه چهاردهمین جشنواره تئاتر رضوی از لحظه تاسیس با شناسایی افراد کارآمد و متخصص سعی بر آن داشت تا تیم اجرایی این دوره از جشنواره را در قد و قواره های این جشنواره ملی انتخاب و معرفی کند.

دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره تئاتر رضوی با اشاره به وجود دانشگاه های هنری و آموزشگاه های متعدد تئاتری در تبریز افزود: به خاطر داشتن 2 دانشگاه هنر در عرصه نمایش و آموزشگاه های متعدد تئاتری، نیرو های متخصص فراوانی در عرصه تئاتر در تبریز تربیت کرده است؛ که ما در دبیر خانه و امور اجرایی این جشنواره از این نیرو های متخصص استفاده کرده ایم. یکی از برنامه های انجمن هنر های نمایشی، رغبت به همکاری با تمامی هنرمندان تئاتر استان و استفاده از پتانسیل های آن ها در این جشنواره است. این توانایی ها وقتی یک جا جمع شوند می توان وحدت بین هنرمندان و افزایش توانایی های آن ها  را شاهد بود. تمام تلاش ما در انجمن نمایش و دبیرخانه جشنواره رضوی این است که برگزاری این جشنواره باعث وحدت و انسجام هنرمندان شود.

وی گفت: با توجه به وضعیت تئاتر شهر ما اکنون بعضی سالن های اجرایی را از دست دادیم، ولی پلاتو رادی و ساعدی دانشگاه نبی اکرم (ص) ، پلاتو میرک هنرستان میرک، پلاتو مستقل و سالن اقبال آذر موسسه الف، با رایزنی و همکاری این نهاد ها در اختیار دبیرخانه جشنواره قرار گرفته است که در طول جشنواره مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رجب پور در خصوص تشکیل و تاسیس دبیرخانه این دوره از جشنواره نیز گفت: با محول کردن برگزاری این جشنواره به آذربایجان شرقی، کش و قوس هایی بود که باعث شد زمان زیادی را صرف برخی رایزینی ها کنیم و این اتلاف زمان باعث شد دبیرخانه جشنواره دیر تشکیل شود اما در هر صورت با سرعن عمل بالا سعی در جبران این زمان از دست رفته کردیم که موفقیت هایی نیز حاصل شد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی با اشاره به کمیته های تشکیل شده در این جشنواره تصریح کرد: ما سعی کردیم از نیروهای مستعد برای  این کمیته ها استفاده کنیم. کمیته های تشکیل شده عبارتند از؛ کمیته تشریفات، دبیرخانه، روابط عمومی و امور تبلیغات، تصویربرداری، تدارکات، نقد و بررسی آثار، کمیته امور مالی، انتظامات، حراست، کمیته فنی، بخش خیابانی و کارگردانی افتتاحیه و اختتامیه است. سعی و نگاه ما بر این بود تا در این کمیته ها از پتانسیل فارغ التحصیلان رشته تئاتر به بهترین صورت ممکن استفاده کنیم.

در آخر رجب پور با اشاره به اجراهای بخش خیابانی گفت:همزمان با میلاد امام رضا (ع) اجراهای بخش خیابانی در 4 نقطه از شهر تبریز آغاز خواهد شد که در اخبار، مکان ها و ساعت های آن به استحضار علاقه مندان به نمایش خیابانی رسیده است. دبیر خانه جشنواره تئاتر رضوی با این نمایش ها به استقبال بخش رقابتی جشنواره تئاتر رضوی می رود که از 6 الی 9 مرداد در تبریز برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

نظرات کاربران