در حال بارگذاری ...
امیرعطا جولایی:

جشنواره میرزا آقا تبریزی ابزاری موثر برای احیای تئاتر بومی در آذربایجان شرقی

پژوهشگر، مدرس دانشگاه و هنرمند بنام عرصه هنرهای نمایشی عنوان کرد: جشنواره ملی نمایشنامه نویسی میرزا آقا تبریزی می تواند ابزار موثری برای احیای تئاتر بومی در آذربایجان شرقی باشد

به گزارش تئاتر آذربایجان شرقی، امیر عطا جولایی برگزاری  نخستین جشنواره ملی میرزاآقا تبریزی در تبریز را اتفاقی مبارک دانست و افزود: این رویداد برای حوزه هنرهای نمایشی تبریز به ویژه تئاتر یک نیاز ضروری بود که به همت انجمن دانش آموختگان تئاتر تبریز به مرحله اجرا رسید.

وی در خصوص اهمیت برگزاری این رویداد توضیح داد: برگزاری جشنواره میرزا آقا تبریزی در ارجاع به تاریخ درام ایرانی است به طور عام و آغاز درام در عصر مشروطه در تبریز به طور خاص، همچنین دانشجویان تئاتر این شهر به این واسطه تلاش می کنند با زمانه خود و فضای عمومی تئاتر ایران ارتباط برقرار کنند.

جولایی افزود:بار آموزشی در کنار هیجان طبیعی برگزاری یک مسابقه و داوری شدن می تواند خروجی چند منظوره‌ای داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: جشنواره ملی نمایشنامه نویسی میرزا آقا تبریزی می تواند ابزار موثری برای احیای تئاتر بومی در آذربایجان شرقی باشد و شاید هم بالعکس، در هر صورت برگزاری این رویداد بسیار مفید است و ضرری به تئاتر تبریز نمی رساند.

جولایی در پایان خاطر نشان کرد: در ضمن ریشه های نمایشی متنوعی در فرهنگ عامه اذربایجان وجود دارد که می توان آنها را یافت و با پرداخت به هر کدام شان و به موازات برگزاری چنین رویدادهایی، بر کمیت تئاترهای بومی هم افزود.




نظرات کاربران