در حال بارگذاری ...
مدرس دانشگاه و کارشناس تئاتر استان بیان کرد:

جشنواره میرزا آقا تبریزی اتفاق مبارکی است

حسین اصل عبدالهی برگزاری جشنواره میرزا آقا تبریزی را در آذربایجان شرقی اتفاقی مبارک دانست و گفت: موضوع نمایشنامه نویسی در اغلب استان های کشور با آسیب جدی همراه است و عمدتا فعالان این عرصه در پایتخت متمرکز شده اند از این رو برگزاری فستیوال هایی که منجربه تولید در این حوزه خواهد شد اقدامی تحسین برانگیز است.

به گزارش آذربایجان شرقی، به نقل از دبیرخانه جشنواره میرزا آقا تبریزی؛ حسین اصل عبدالهی برگزاری جشنواره میرزا آقا تبریزی را در آذربایجان شرقی اتفاقی مبارک دانست و گفت: موضوع نمایشنامه نویسی در اغلب استان های کشور با آسیب جدی همراه است و عمدتا فعالان این عرصه در پایتخت متمرکز شده اند از این رو برگزاری فستیوال هایی که منجربه تولید در این حوزه خواهد شد اقدامی تحسین برانگیز است.

 

وی ابراز کرد: طبعتا با برگزاری این جشنواره نتایج درخشان آن را در استان شاهد خواهیم بود، حتی این اتفاق مبارک برخی از نویسندگان را تشویق خواهد کرد تا کار خود را جدی تر از پیش انجام دهند.

 

مدیر گروه رشته تئاتر دانشگاه نبی اکرم(ص) ثمره جشنواره میرزا آاقا تبریزی را کشف استعدادهای نو دانست و افزود: طبیعتا فستیوال های این چنینی محفلی برای کشف استعدادهای نو از بین نسل جوان در حوزه هنرهای نمایشی به ویژه تئاتر است.

 

عبدالهی ادامه داد: همچنین جوانان می تواند پس از شناسایی، فعالیت خود را در این عرصه دوچندان کرده و تئاتر را به سمت و سوی موفقیت های بیش از پیش سوق دهند.

 

کارگردان بنام تبریزی اضافه کرد: از سوی دیگر این جشنواره محلی برای تدوام فعالیت گسترده کسانی است که سالیان سال در حوزه نمایشنامه نویسی زحمت کشیده اند.

 

وی در خصوص رونق تئاترهای بومی عنوان کرد: بخشی از جشنواره میرزا آقا تبریزی متعلق به آذربایجان است که به رونق تئاترهای بومی کمک بسیاری خواهد کرد.

 

عبدالهی مکتوب شدن تاریخ آذربایجان را در قالب نمایشنامه ضروری خواند و اظهار کرد: تاریخ آذربایجان در تمامی زمینه ها لازم است به صورت نمایشنامه مکتوب شده و برای نسل های آینده منتقل شود و به صحنه رفتن این آثار فرهنگ بومی را به نوعی در منطقه حفظ می کند.

 

این هنرمند تبریزی در خصوص برگزاری فراملی جشنواره میرزا آقا تبریزی اذعان داشت: این رویداد می تواند در دوره های بعدی به صورت بین المللی برگزار شود منتهی باید حمایت از این جشنواره بیشتر شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: جشنواره میرزا آقا تبریزی توسط انجمن دانش آموختگان تئاتر تبریز برگزار می شود که همه اعضای آن از هنرمندان باتجربه عرصه هنرهای نمایشی است، این تشکل مستقل بوده و به هیچ نهادی وابسته نیست همین امر موجب شده تا با فکر خود پیش روند و به دور از سفارشات خاص کارهای خود را بصورت موفقیت آمیز انجام دهند.

 

عبدالهی در خصوص حمایت دانشگاه نبی اکرم (ص) از این جشنواره اضافه کرد: دانشگاه با همکاری حوزه هنری استان آذربایجان شرقی در راستای چاپ کتاب جشنواره میرزا آقا تبریزی سهیم شده است.

 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با حسین اصل عبداللهی، مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر

برای شناخت بهتر، انسان را در پرانتز قرار دادم
گفت‌وگو با حسین اصل عبداللهی، مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر

برای شناخت بهتر، انسان را در پرانتز قرار دادم

حسین عبداللهی، مدرس و کارگردان تئاتر با نقل این جمله هوسرل که «برای شناخت هر پدیده‌ای، باید آن را در پرانتز قرار بدهیم»، می‌گوید برای شناخت و گذاشتن ذات انسانی در بوته آزمایش، در نمایش «پرانتز باز انسان پرانتز بسته»، وجود و ماهیت انسان را در پرانتز قرار داده است.

|

به کارگردانی حسین اصل عبداللهی

اجرای نمایش «مستاجر جدید» در تئاتر شهر تبریز تمدید شد
به کارگردانی حسین اصل عبداللهی

اجرای نمایش «مستاجر جدید» در تئاتر شهر تبریز تمدید شد

نمایش «مستاجر جدید» به نویسندگی اوژن یونسکو و کارگردانی حسین اصل عبداللهی که از اول بهمن ماه در سالن استاد صادقی تئاتر شهر تبریز به اجرا درآمد، به دلیل استقبال مخاطبان تا پایان بهمن ماه تمدید شد.

|

پیشکسوت تئاتر تبریز مطرح کرد

ابراهیم عباسعلیزاده: روند برگزاری اولین روز جشنواره سهند مطلوب بود
پیشکسوت تئاتر تبریز مطرح کرد

ابراهیم عباسعلیزاده: روند برگزاری اولین روز جشنواره سهند مطلوب بود

پیشکسوت عرصه تئاتر تبریز روند اجرای نخستین روز از برگزاری جشنواره تئاتر مناطقه‌ای سهند در تبریز را مطلوب دانست و با ابراز امیدواری درباره توسعه امکانات در تئاتر استان‌ها گفت امید که شاهد موفقیت‌های بیش از پیش باشیم.

|

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

پیام استاندار آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام استاندار آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

استاندار آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، این رویداد را محلی برای نمایش تنوع و تعدد نگرش‌ها و ‌اندیشه‌ها دانست که فضایی مناسب را فراهم می‌کند تا اصحاب هنر در کنار هم قرار بگیرند.

|

نظرات کاربران