در حال بارگذاری ...
نوروز پر شور تئاتر آذربایجان شرقی

برگزاری نمایش هایی با محتوای آیینی سنتی در پارک های آذربایجان

انجمن هنر های نمایشی آذربایجان شرقی قصد دارد تا به سیاق سال های قبل فعالیت هایی را در زمینه تئاتر و در بخش های مختلف برای گرامی داشت روز جهانی تئاتر و همچنین نکو داشت آیین های سنتی و ملی در نوروز انجام دهد. برگزاری جشنواره نوروزی در کلیه شهرستان های آذربایجان شرقی در دستور کار انجمن هنرهای نمایشی جای دارد که نمایش های آیینی و تئاتر های خیابانی در راس این برنامه ها قرار دارند.

از برنامه های تئاتر آذربایجان شرقی در نوروز رونمایی شد

به گزارش آذربایجان شرقی – مهرداد خردمند؛ انجمن هنر های نمایشی آذربایجان شرقی قصد دارد تا به سیاق سال های قبل فعالیت هایی را در زمینه تئاتر و در بخش های مختلف برای گرامی داشت روز جهانی تئاتر و همچنین نکو داشت آیین های سنتی و ملی در نوروز انجام دهد. برگزاری جشنواره نوروزی در کلیه شهرستان های آذربایجان شرقی در دستور کار انجمن هنرهای نمایشی جای دارد که نمایش های آیینی و تئاتر های خیابانی در راس این برنامه ها قرار دارند.

گروه های مختلف تئاتری برنامه های نوروزی خود را در حالی آغاز کرده اند که قرار است فعالیت های نوروزی در آذربایجان شرقی تا آخرین روز نوروز 98 ادامه داشته باشد.

آیین تکم گردانی در تبریز و در محل مجتمع فرهنگی تفریحی پتروشیمی این شهر، همچنین در پارک های تاریخی ائل گلی و مقبره الشعرای تبریز برگزار خواهد شد. همچنین مراکز خرید لاله پارک ، اطلس و ستاره باران تبریز میزبان تکم گردانان استانی در ایام نوروز خواهند بود.

حضور گروه تکم و نیلوفران  در جشنواره نوروزی فیروز کوه با نمایش های تکم و آغ قویون، قره قویون و همچنین اجرای این نمایش ها در اماکن متعدد تفریحی شهرستان تبریز یکی دیگر از برنامه های نوروزی در این شهر خواهد بود.

برگزاری مراسماتی در نکو داشت روز جهانی تئاتر از جمله مراسناتی است که قرار است در شهرستان های مختلف آذربایجان شرقی برگزار شود.

برگزاری ششمین دوره جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس از 7 الی 1 فروردین مهمترین رویداد تئاتری آذربایجان شرقی در نوروز سال جدید خواهد بود که در بخش های مختلفی قرار است میزبان مخاطبان، گردشگران و علاقه مندان تئاتر این منطقه خواهد بود.

اجراهای آیینی و سنتی، جشنواره بازی های محلی، اجرای تئاتر کودکان در قالب تئاتر های عروسکی و اجرای بخش مسابقه از جمله مراسماتی خواهد بود که مسئولین جشنواره تئاتر ارس برای گردشگران و اهالی این منطقه تدارک دیده اند.

همچنین قرار است مراسم تکم گردانی و اجرای نمایش خیابانی و نمایش های آیینی سنتی، توسط گروه تئاتر شب اهر در شهرستان های اسکو و کلیبر در روزهای نخست سال نو ادامه داشته باشد.

اجرای گروه های مختلف تئاتر استان در قالب جنگ های شادی و نمایش های خیابانی در فضاهای رو باز از دیگر برنامه های انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی در ایام نوروز خواهد بود.




مطالب مرتبط

پیشکسوت تئاتر تبریز مطرح کرد

ابراهیم عباسعلیزاده: روند برگزاری اولین روز جشنواره سهند مطلوب بود
پیشکسوت تئاتر تبریز مطرح کرد

ابراهیم عباسعلیزاده: روند برگزاری اولین روز جشنواره سهند مطلوب بود

پیشکسوت عرصه تئاتر تبریز روند اجرای نخستین روز از برگزاری جشنواره تئاتر مناطقه‌ای سهند در تبریز را مطلوب دانست و با ابراز امیدواری درباره توسعه امکانات در تئاتر استان‌ها گفت امید که شاهد موفقیت‌های بیش از پیش باشیم.

|

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

پیام استاندار آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام استاندار آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

استاندار آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، این رویداد را محلی برای نمایش تنوع و تعدد نگرش‌ها و ‌اندیشه‌ها دانست که فضایی مناسب را فراهم می‌کند تا اصحاب هنر در کنار هم قرار بگیرند.

|

گفت‌وگو با حسین اصل عبداللهی، مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر

برای شناخت بهتر، انسان را در پرانتز قرار دادم
گفت‌وگو با حسین اصل عبداللهی، مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر

برای شناخت بهتر، انسان را در پرانتز قرار دادم

حسین عبداللهی، مدرس و کارگردان تئاتر با نقل این جمله هوسرل که «برای شناخت هر پدیده‌ای، باید آن را در پرانتز قرار بدهیم»، می‌گوید برای شناخت و گذاشتن ذات انسانی در بوته آزمایش، در نمایش «پرانتز باز انسان پرانتز بسته»، وجود و ماهیت انسان را در پرانتز قرار داده است.

|

نظرات کاربران