در حال بارگذاری ...
دبیر اجرایی ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس عنوان کرد

نگاه تئاتر ایران به اولین رخداد تئاتری کشور در سال جدید

ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس در حالی فروردین ماه سال ۱۳۹۸ همزمان با روز جهانی تئاتر آغاز به کار خواهد کرد که در اولین سال سراسری بودن خود ۱۶۱ اثر از ۲۰ استان متقاضی شرکت در این جشنواره بودند

به گزارش آذربایجان شرقی - مهرداد خردمند؛ رامین راستی دبیر اجرایی ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس در گفتگویی با سایت ایران تئاتر ضمن اشاره به تلاش دبیرخانه این جشنواره برای هرچه بهتر برگزاری آن بیان کرد: 31 گروه در سه بخش مختلف حضور خواهند یافت که برای هر چه منظم اجرا شدن اجرا ها، برنامه ریزی دقیقی صورت گرفته است. وی در همین رابطه افزود: با تمام توان برای برگزاری این جشنواره تئاتر خیابانی ارس تلاش خواهیم کرد و این توان و همت از طرف تمامی ارگان ها و ادارات منطقه آزاد تجاری ارس وجود دارد. راستی گفت: طی جلسه ایی با حضور اعضای ستاد اجرایی به ریاست نصیری، دبیر جشنواره ارس ابعاد حضور 161 اثر از 20 استان مختلف کشور مورد بررسی قرار گرفت و کمیته های مختلفی از قبیل حمل و نقل، ایاب و ذهاب، تشریفات گروه ها، کمیته مالی و کمیته اسکان برای با شکوه برگزار شدن جشنواره ششم ارس تشکیل شد. مقصود از تشکیل این جلسه و شکل گیری چنین کمیته هایی استقبال در خور از گروه هایی است که موفق شده اند به بخش اصلی جشنواره راه یابند. دبیر اجرایی جشنواره ارس افزود: امسال وظیفه ما در ستاد اجرایی بسیار سنگین تر از سال های قبلی است؛ چرا که جشنواره تئاتر خیابانی ارس در اولین سال سراسری شدن خود و با پذیرش 161 اثر نشانگر میزان اعتمادی است که تئاتری های ایران به این جشنواره دارند و می توان گفت چنین نگاهی جشنواره ارس را تبدیل به برند کرده است. رامین راستی همدلی و همگرایی اعضای دبیرخانه و ستاد اجرایی را از ویژگی های بارز بخش اجرایی جشنواره دانست و گفت: برای انجام چنین کارهای بزرگی با این وسعت و حجم علاوه بر همدلی اعضا، برنامه ریزی صحیح اصلی ترین رکن برگزاری اولین رخ داد تئاتری کشور در سال آینده است که دبیرخانه جشنواره ارس به این مهم دست یافته است و با جلسه ایی که شامگاه سه شنبه در ستاد اجرایی تشکیل شد همگی اعضا برای هرچه با شکوه تر برگزاری جشنواره تئاتر ارس همدل و هم قسم شدند. دبیر اجرایی جشنواره ارس برگزاری این جشنواره همزمان با عید نوروز را موجب ایجاد شور در این منطقه و در کل تئاتر ایران دانست و گفت: اینکه این جشنواره همزمان با روز جهانی تئاتر آغاز به کار خواهد کرد و اولین رخ داد تئاتری کشور در سال جدید نیز خواهد بود از جمله ویژگی هایی ایست که نگاه تئاتر ایران را معطوف به این جشنواره خواهد کرد. راستی افزود: نگاه ما در دبیرخانه معطوف به برگزاری تنها دور ششم این جشنواره نیست و هدف ایجاد بستری است تا این جشنواره در سال های آینده پر حجم تر و قطور تر از سال های قبل برگزار شود  و نوروز و تعطیلات خوشی هم برای عموم گردشگران پر تعداد این منطقه رقم بزند؛ چرا که منطقه آزاد ارس در ایام نوروز میزبان میلیون ها گردشگر می شود و قرار است گردشگران این منطقه طی 4 روز 100 اجرا را تماشا کنند. راستی خاطر نشان کرد: در بخش آیینی جشنواره مخاطبان با آیین های آذربایجانی ایرانی مختلفی آشنا خواهند شد که علاوه بر بعد هنری و سرگرمی شناساندن این آیین ها از اهداف مهم جشنواره امسال است. وی در پایان نوید یک جشنواره منظم و منسجم را داد و گفت: این جشنواره به زیبایی و خوبی برگزار نخواهد شد مگر با همدلی و همکاری دستگاه های مختلف منطقه آزاد تجاری ارس و مردم مهمان نواز این منطقه.

 

لازم به ذکر است ششمین دوره جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس از 7 فروردین و همزمان با روز جهانی تئاتر در منطقه توریستی آزاد تجاری ارس آغاز به کار خواهد کرد و پس از اجرای 100 نمایش خیابانی طی 4 روز، دهم فروردین به کار خود پایان خواهد داد.




مطالب مرتبط

با حضور اسرافیل فرج‌‎اللهی

آیین گرامی‌داشت روز جهانی تئاتر در تبریز برگزار شد
با حضور اسرافیل فرج‌‎اللهی

آیین گرامی‌داشت روز جهانی تئاتر در تبریز برگزار شد

آیین گرامی‌داشت روز جهانی تئاتر با حضور مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور و جمعی از پیشکسوتان، اساتید و هنرمندان استان آذربایجان شرقی در خانه پروین اعتصامی در تبریز برگزار شد.

|

با معرفی هیئت انتخاب آثار

آثار راه یافته به ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی و فضای باز «تبریزیم» معرفی شدند
با معرفی هیئت انتخاب آثار

آثار راه یافته به ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی و فضای باز «تبریزیم» معرفی شدند

ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی و فضای باز «تبریزیم» با حضور ۱۵ اثر در بخش مسابقه، ۶ اثر در بخش کودک و نوجوان و ۳ اثر در بخش آئینی سنتی ۵ الی ۷ آبان‌ ماه به میزبانی شهر تبریز برگزار خواهد شد.

|

نظرات کاربران