در حال بارگذاری ...
با دعوت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند از فعالان تئاتری این شهرستان

نشست هم اندیشی فعالان تئاتر مرند برگزار شد

با تشکیل جلسه ی هم اندیشی در حضور ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از کارگردانان و فعالین نمایشی مرند، پیرامون موضوعات تخصصی در حوزه هنرهای نمایشی شهرستان بحث و تبادل نظر شد.

با تشکیل جلسه ی هم اندیشی در حضور ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از کارگردانان و فعالین نمایشی مرند، پیرامون موضوعات تخصصی در حوزه هنرهای نمایشی شهرستان بحث و تبادل نظر شد.

 

به گزارش آذربایجان شرقی و به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند ، با تشکیل جلسه ی هم اندیشی در حضور ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از کارگردانان و فعالین نمایشی مرند، پیرامون موضوعات تخصصی در حوزه هنرهای نمایشی شهرستان بحث و تبادل نظر شد.

 

در این جلسه مهران فرجی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند طی سخنانی ضمن تقدیر از زحمات و فعالیت های گروه های نمایشی، به تقویت شدن جایگاه نمایش در شهرستان اشاره کرد و گفت : با برنامه ریزی های صورت گرفته‌ و همراهی و همدلی گروه های نمایشی شهرستان ، امروز شاهد فضایی هستیم که گفتمان تئاتر در شهرستان ایجاد شده است و از سوی نهادها و سازمان های مختلف دولتی و خصوصی، شاهد این موضوع هستیم که به دنبال حل معضلات اجتماعی با زبان گویای تئاتر هستند و این ویژگی را باید حفظ و تقویت نماییم.

 

فرجی در ادامه گفت: وقتی نگاهی به آمارهای تکان دهنده از آسیب های اجتماعی می اندازیم باید همه گروه های هنرمندان احساس وظیفه نموده و وارد میدان شوند و با آثار ارزشمندشان نسل جدید را هوشیار کنند تا از بروز آسیب های آتی جلوگیری شود ، البته جای بسی امیدواریست که  هنر نمایشی و مخصوصا تئاتر خیابانی با ماهیتی اجتماعی همیشه چنین اهدافی را دنبال کرده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، با بیان اینکه در پانزدهمین جشنواره تئاتر جوان مرند با رویکرد جدیدش سعی بر آن است تا با همکاری گروه های نمایشی ، جامعه جوان و نوجوان را مخاطب مستقیم خود قرار دهیم گفت: در این جشنواره نمایش ها بیشتر به صورت خیابانی و در محیط دانشگاه ها و مدارس و محیط های عمومی برگزار خواهد شد تا در این مسیر مردم به واسطه این آثار با مقوله تئاتر جدی و اجتماعی نیز آشنا شوند.

 

در این جلسه آقایان احمدی مرند، یحیایی، یوسفی زاده ، اجاق زاده، کبودچشم، پاداش اصل و ...  به بیان دیدگاه های خود پرداخته و موضوعاتی از قبیل اجرای نمایش نامه خوانی در کافه های سطح شهر، ایجاد همدلی بیشتر و صمیمیت در بین هنرمندان، شناخت و کشف استعدادهای نمایشی در سطح گروه های نوپا و نحوه جذب خیرین به مباحث هنری و به ویژه تئاتر و تمرین های گروه های نمایشی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.




مطالب مرتبط

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

نظرات کاربران