در حال بارگذاری ...
پناهی در نشست خبری نمایش در حضور باد مطرح کرد

« در حضور باد » مناسب حال جامعه است

عصر روز پنجشنبه، عوامل نمایش « در حضور باد »، میزبان اهالی رسانه و عکاسان تبریزی بودند.

به گزارش آذربایجان شرقی – مهرداد خردمند؛ عصر روز پنجشنبه، عوامل نمایش « در حضور باد »، میزبان اهالی رسانه و عکاسان تبریزی بودند.

بهنام پناهی، کارگردان نمایش « در حضور باد » در مورد تازه ترین اثر خود گفت: حدود 10 سال پیش بود که متن استاد بیضایی را خوانده بودم. آن روز ها هنرجوی تئاتر بودم و با جهان بیضایی هنوز آشنایی چندانی نداشتم. وی در ادامه افزود: من همیشه دوست داشتم کارهای متفاوتی را کارگردانی کنم و اصلی ترین شاخصه ام برای انتخاب، متنی است که برایم متفاوت باشد با هر آنچه که خوانده و دیده ام. پناهی ضمن اشاره به مدت زمان تمرینات و آماده سازی کار افزود: 4 ماه از زمانی که کار را بستیم و تا به امروز که به روی صحنه خواهیم برد زمان داشتیم؛ سعی کردیم از این زمان کم، بهترین استفاده را ببریم و تمرینات را گاها فشرده برگزار کردیم. ضمن اینکه حضور و کمک تهیه کننده کار، فرزام طبیبی از همان روزهای اول در روند کار تاثیر گذار بود.

کارگردان نمایش « در حضور باد » در مورد شاخصه های آثار بیضایی گفت: آثار استاد بیضایی ویژگی خاص خود را دارند. بیضایی همواره جامعه را مورد نقد قرار داده است اما در حضور باد مقیاس بزرگتری نسبت به بقیه آثاری دارد که در آن بیضایی به نقد جامعه ایرانی پرداخته است. پناهی خاطرنشان کرد: 50 سال از نگارش « در حضور باد » گذشته است؛ اما طراوت اثر هنوز پا بر جا مانده است که این خود نشانگر نگاه جهان شمول بیضایی است که آثارش را در همه ادوار زنده نگه داشته است. بهنام پناهی در پایان افزود: در کنار جنبه های زیبا شناسی متن بیضایی، به نقد نهفته در این اثر هم توجه داشته ام و آگاهانه به سراغ « در حضور باد » رفته ام.

 

لازم به ذکر است نمایش « در حضور باد » نوشته استاد بهرام بیضایی، به کارگردانی بهنام پناهی و با بازی شراره سهیلی، جلال خاکزاد و مهدی علیپور اصل با تهیه کنندگی فرزام طبیبی قرار است از 9 دی ماه 97 و در پلاتو استاد صادقی مجموعه تئاتر شهر تبریز، هر روز از ساعت 18 میزبان مخاطبان و علاقه مندان به تئاتر باشد.




مطالب مرتبط

برای حضور در هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی

نمایش «دل لرزه» در تئاتر شهر تبریز روی صحنه می‌رود
برای حضور در هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی

نمایش «دل لرزه» در تئاتر شهر تبریز روی صحنه می‌رود

نمایش «دل لرزه» به نویسندگی سیدعلی موسویان، دراماتورژی حامد ترابی نهاد و کارگردانی فاطمه (مهسا) بایرام زاده برای حضور در هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی بار دیگر در تئاتر شهر تبریز روی صحنه می‌رود.

|

پس از حضور در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» در تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت
پس از حضور در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» در تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت

نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» به نویسندگی محمد چرمشیر، بهمن عباسپور، شهرام گیل‌ آبادی و تهیه کنندگی عباس خلیفه‌لو و کارگردانی نسیم عمو‌زاده کاری از گروه نمایش سارای، با استقبال پر شور تماشاگران در تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت.

|

به کارگردانی حسین اصل عبداللهی

اجرای نمایش «مستاجر جدید» در تئاتر شهر تبریز تمدید شد
به کارگردانی حسین اصل عبداللهی

اجرای نمایش «مستاجر جدید» در تئاتر شهر تبریز تمدید شد

نمایش «مستاجر جدید» به نویسندگی اوژن یونسکو و کارگردانی حسین اصل عبداللهی که از اول بهمن ماه در سالن استاد صادقی تئاتر شهر تبریز به اجرا درآمد، به دلیل استقبال مخاطبان تا پایان بهمن ماه تمدید شد.

|

نظرات کاربران