در حال بارگذاری ...
توسط مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی صورت گرفت

تقدیر از منتخبین راه یافته به جشنواره تئاتر فجر

مراسم تقدیر از منتخبین تئاتر آذربایجان شرقی در بخش های مختلف سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با حضور مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان، هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی و گروه های منتخب برگزار شد

به گزارش روابط عمومی انجمن هنر های نمایشی  آذربایجان شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، مراسم تقدیر از منتخبین تئاتر آذربایجان شرقی در بخش های مختلف سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با حضور مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان، هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی و گروه های منتخب برگزار شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌‌شرقی در نشست تقدیر از گروههای تئاتر راه یافته به مرحله‌ ی نهایی سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: نگرش و به تبع آن رفتار نهادهای تصمیم‌ساز در حوزه‌ی فرهنگ و هنر باید تغییر یابد.

محمد محمدپور اظهار داشت: متاسفانه نگر‌ش‌ها به حوزه‌ی فرهنگ و هنر مبتنی بر کارکردهای موثر این حوزه نیست  و اگراین  نگرش‌ها تغییر یافته و مناسب شود‌، به تبع آن رفتار نهادهای تصمیم‌ساز در این حوزه نیز تغییر خواهد یافت.

وی تصریح کرد: در دنیا نگرش متفاوتی به حوزه‌ی فرهنگ و هنر وجود دارد، به نحوی که فرهنگ و هنر را حوزه‌ای مطمئن برای اقتصاد می‌دانند که ثروت‌خیز است و آورده‌ی اقتصادی دارد، اما متاسفانه این نگرش در کشور ما کم‌رنگ است و می‌بایست تغییر یابد.

این مقام مسئول تاکید کرد: فعالان فرهنگی و هنری باید تولید کننده باشند و آحاد مردم از تولیدات آنان منتفع گردند و به عبارتی هم باید تولید خوب انجام گیرد و هم در موازات آن تغییر نگرش اتفاق بیفتد تا شاهد تعالی و بالندگی این حوزه باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در استان آذربایجان‌شرقی تنها دو سانتی‌متر فضای فیزیکی فرهنگی به ازای هر نفر وجود دارد، گفت: متاسفانه فضای فیزیکی فرهنگی در استان بسیار کم است و با توجه به استانداردهای جهانی با توسعه‌ی فرهنگی  فاصله‌ی زیادی داریم اما تلاش می‌کنیم که زمینه را برای افزایش آن فراهم ‌نماییم.

محمدپور،‌ با اشاره به روند احداث پروژه‌ی تالار شهر ،‌از اختصاص سالن ویژه و منطبق بر استاندارد‌های جهانی برای تئاتر و موسیقی در این مجموعه خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه ورود بخش خصوصی به مثابه تحولی در مدیریت برنامه های فرهنگی و هنری است ، گفت:  این تحول در حوزه‌ی هنر سینما اتفاق افتاده است و هنرمندان تئاتر نیز می‌توانند با تولید آثار فاخر و تاثیرگذار موجب ایجاد انگیزه و زمینه‌ساز حضور بخش خصوصی در این حوزه باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه تاکید کرد: هنر نمایش شیوه ای ارتباطی و پدیده ای فراگیر و جهانشمول است که همواره چون ابزاری موثر جهت برقراری تعاملات فرهنگی و اجتماعی محسوب شده و  بهترین قالب برای طرح مضامین مختلف اجتماعی و انسانی است.

وی افزود: تئاتر می‌تواند در سبک و کیفیت زندگی مردم تاثیر بگذارد  و این تاثیر زمانی می‌تواند اتفاق بیفتد که هنرمند تئاتر به نقش و کارکرد خود باور داشته باشد.

محمدپور تصریح کرد:  با توجه به اهمیت و نقش این هنر در بهبود و ارتقای ویژگی های شخصیتی و زندگی  انسان، باید  بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان راهیابی هنرمندان تئاتر استان به مرحله‌ی نهایی سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را مایه‌ی مباهات تئاتر استان عنوان کرد و گفت: نمایش‌هایی که از لحاظ محتوا  و کیفیت مناسب بوده و با محوریت فرهنگ و هویت ایرانی و اسلامی تولید شده باشند مورد حمایت قرار خواهند گرفت .

وی همچنین از اهتمام اداره‌ی کل برای ایجاد زمینه جهت حضور گروههای نمایش استانی در عرصه‌ی بین‌المللی خبر داد.

محمدپور همچنین، خواستار همراهی و همکاری بیش از پیش هنرمندان با این اداره کل شد و گفت: اگر مسئولین و متولیان فرهنگی با هنرمندان همسویی بیشتری داشته باشند و در کنار هم و در یک مسیر حرکت کنند شاهد تعالی فرهنگ و هنر خواهیم بود.

در این نشست از علی کاظمی‌وند کارگردان نمایش «پرسه‌های موازی»، مهدی صالحیار کارگردان نمایش «سوگلین» و  محمد یوسفی‌زاده کارگردان نمایش «ماشین زمان»  که به مرحله‌ی  نهایی سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافته‌اند تقدیر شد.

 

 

 




مطالب مرتبط

پس از حضور در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» در تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت
پس از حضور در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» در تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت

نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» به نویسندگی محمد چرمشیر، بهمن عباسپور، شهرام گیل‌ آبادی و تهیه کنندگی عباس خلیفه‌لو و کارگردانی نسیم عمو‌زاده کاری از گروه نمایش سارای، با استقبال پر شور تماشاگران در تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت.

|

نظرات کاربران