در حال بارگذاری ...
کارگردان تبریزی حاضر در جشنواره مقاومت:

موضوع جشنواره مقاومت یک دغدغه انسانی و بدون مرز است

جشنواره مقاومت با موضوعی برگزار می شود که این موضوع یک دغدغه انسانی از دیرباز تاکنون است و شامل مرز و محدوده های جغرافیایی نیست، لذا پرداخت کیفی به این جشنواره بسیار مهم و ضروری است. وی همچنین ضمن اشاره به اینکه آثار حاضر در این دوره از جشنواره از کیفیت بالایی برخوردار هستند افزود: انتظار میرود در بخش تبلیغات و جذب مخاطبان اقدامات خوبی انجام گیرد.

ایران تئاتر، مهرداد خردمند؛ گروه تئاتر اوینار از سال ١٣٨٠ تاسیس شده است و تاکنون در ٤ فستیوال بین المللی در کشورهای هندوستان، اذربایجان، گرجستان و ارمنستان با نمایش‌های میدانی مختلف حضور داشته است. همچنین در شش دوره از جشنواره بین المللی تئاتر فجر، هفت دوره از جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، سه دوره از جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران و چهار دوره از جشنواره بین المللی تئاتر ایینی و سنتی تهران و بسیاری از جشنواره های ملی و منطقه ای داخلی حضور داشته است
اعضای این گروه حالا مشغول اجرا در آوردگاهی به نام جشنواره تئاتر مقاومت هستند. به همین منظور گفتگوی کوتاهی با مهدی صالحیار، کارگردان جوان و سرپرست گروه اوینار انجام داده ایم که در ادامه خواهید خواند.

مهدی صالحیار کارگردان نمایش " انشای متولد ٨٤" در مورد این نمایش گفت: این نمایش درمورد دختر دانش آموزی است که قرار است انشایی با موضوع مقاومت بنویسد اما با برادرش در این موضوع به اختلاف نظر رسیده اند. با ورود مادر، روایت هایی از گذشته و انقلاب و دفاع مقدس بیان می شود.
 صالحیار همچنین در مورد کلیات جشنواره مقاومت بیان کرد: جشنواره مقاومت با موضوعی برگزار می شود که این موضوع یک دغدغه انسانی از دیرباز تاکنون است و شامل مرز و محدوده های جغرافیایی نیست، لذا پرداخت کیفی به این جشنواره بسیار مهم و ضروری است. وی همچنین ضمن اشاره به اینکه آثار حاضر در این دوره از جشنواره از کیفیت بالایی برخوردار هستند افزود: انتظار می‌رود در بخش تبلیغات و جذب مخاطبان اقدامات خوبی انجام گیرد. از آنجایی که برخی از اثار نوشتاری بنده در حوزه ادبیات نمایشی است و محتوای مقاومت را شامل می شود، به همین دلیل تصمیم داشتیم کاری با این محتوا برای تولید داشته باشیم.

کارگردان تبریزی در مورد عوامل نمایش اشاره داشت: در این نمایش مسعود نیازی، رقیه ولیپورو معصومه عباسی به ایفای نقش پرداخته اند و علی احمدی و ناصر ولایی و نقی یحیایی به عنوان عوامل فنی و کارگردانی در کنار گروه هستند.
وی برنامه های آتی گروه اوینار را مستمر دانست و تصریح کرد: گروه ما در کنار این نمایش، بخش کودک و عروسکی این جشنواره نیز با نمایش "خوخان ناغیلی" اجرا داریم. از طرفی نمایش تکبازی "ناگهان زود" در شهر تبریز به اجرای عموم خواهد رفت.

همچنین در چندماه اینده با نمایشی فولکلوریک در فستیوالی در کشورترکیه حضور خواهیم یافت،  مهدی صالحیار در آخر به نقد امکانات سخت افزاری در شهر های غیر از تهران پرداخت و افزود: متاسفانه در شهر تبریز و البته بقیه شهرستانها، هیچ امکاناتی  برای تولید و اجرای عمومی تئاتر فضای باز و خیابانی وجود ندارد.

با وجود مذاکرات با دفتر تئاتر خیابانی کل کشور و اصرار بر همکاری مسئولین امر در استانها، در این راستا هیچ اقدامی صورت نکرفته است و تنها جشنواره های تئاتر خیابانی موجود در آذربایجان شرقی تبدیل به ابزاری برای تبلیغ و دورهمی و یارکشی افرادی خاص شده است..
 




مطالب مرتبط

پس از حضور در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» در تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت
پس از حضور در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» در تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت

نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» به نویسندگی محمد چرمشیر، بهمن عباسپور، شهرام گیل‌ آبادی و تهیه کنندگی عباس خلیفه‌لو و کارگردانی نسیم عمو‌زاده کاری از گروه نمایش سارای، با استقبال پر شور تماشاگران در تئاتر شهر تبریز روی صحنه رفت.

|

به کارگردانی حسین اصل عبداللهی

اجرای نمایش «مستاجر جدید» در تئاتر شهر تبریز تمدید شد
به کارگردانی حسین اصل عبداللهی

اجرای نمایش «مستاجر جدید» در تئاتر شهر تبریز تمدید شد

نمایش «مستاجر جدید» به نویسندگی اوژن یونسکو و کارگردانی حسین اصل عبداللهی که از اول بهمن ماه در سالن استاد صادقی تئاتر شهر تبریز به اجرا درآمد، به دلیل استقبال مخاطبان تا پایان بهمن ماه تمدید شد.

|

نظرات کاربران