در حال بارگذاری ...
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

هیچ عاملی نمی تواند مانع برگزاری جشنواره تئاتر استانی شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی عنوان کرد: هیچ عاملی نمی تواند مانع برگزاری جشنواره تئاتر استانی شود.

به گزارش روابط عمومی سی امین جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی، محمد محمدپور در آیین اختتامیه این رویداد ضمن قدردانی از عوامل اجرایی به ویژه دبیر جشنواره اظهار کرد: برای تمامی هنرمندان استان آذربایجان شرقی آرزوی توفیق داشته و امید براین دارم همه ساله شاهد بهبود این جشنواره و موفقیت های روزافزون هنرمندان استان باشیم.

وی با بیان اینکه تئاتر استان طی سال های اخیر رونق یافته است، ادامه داد: تئاتر تبریز طی سال های اخیر جهش صعودی داشته که این امر با نقش تمامی هنرمندان برجسته تر از گذشته شده است، حمایت و همدلی هنرمندان که از عمق بینش و تفکر آنان نشات گرفته شده حتما این آثار شایسته از حوزه برای آیندگان به یادگار خواهد گذاشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان داشت: هرکسی از هنر تئاتر کناره گری کند طبیعتا روزی پشیمان خواهد شد چراکه این هنر همواره پله های ترقی را برای موفقیت پیش رو گرفته است.

محمدپور پیشرفت تئاتر را اتفاقی مبارک برای استان دانسته و افزود: با استناد به آمار سال 85 تاکنون می توان به پیشرفت چشمگیر تئاتر اشاره کرد چراکه در سال های نخست با سالن های خالی از مخاطب مواجه می شدیم و هیچ تماشاگری جز عده ی محدودی از تئاتر حمایت نمی کردند.

وی ادامه داد: تئاتر طی سال های اخیر با تلاش انجمن هنرهای نمایشی رونق بسیاری فراوانی یافته ولی فضای فیزیکی جوابگوی اجرای نمایش در تبریز نیست و باید برای این امر چاره اندیشی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ابراز کرد: در طول سال 96 شاهد اجرای عمومی 157 اثر نمایشی بوده ایم که از سوی سازمان برای به صحنه بردن آثار مجوز دریافت کردند که بالغ بر یک هزار و 800 اجرا شده بود (یعنی برای هر روز 6 الی 7 نمایش به صحنه می رفت) و تمامی این عوامل نشان از موفقیت تئاتر استان دارد.

محمدپور با بیان اینکه سال گذشته 15 گروه و امسال 38 گروه نمایشی به ثبت رسیده اند، ادامه داد: تمامی بخش های هنری تقاضای حضور در حوزه فرهنگ و هنر دارند که این استقبال گویای موفقیت این عرصه است.

وی ورود بخش خصوصی به عرصه تئاتر را گامی مثبت دانسته و عنوان کرد: برای نخستین بار ورود بخش خصوص به حوزه تئاتر نقطه قوت این عرصه به شمار می رود چراکه سرمایه گذاری برای حوزه فرهنگ پشیمانی به دنبال نمی آورد.

محمدپور یادآورشد: 98 نمایش با بیش از یک هزار و 100 اجرا طی 5 ماه گذشته سال جاری شاهد بودیم که نشان از افزایش تولیدات آثار در این زمینه دارد.

وی بهسازی مجموعه تئاتر شهر تبریز را امری ضروری دانسته و اظهار کرد: فضای فیزیکی تئاتر باید بهسازی شود  تا اجراهای بهتر و بیشتری از قبل را در این حوزه شاهد باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی عنوان کرد: اتفاقات مبارک حوزه تئاتر نشات گرفته از تلاش های انجمن نمایشی است که برگزاری این جشنواره تا هنگام مدیریت من برعهده این نهاد خواهدبود چراکه زحمات فراوانی برای این عرصه کشیده و موفقیت های ارزشمندی به ارمغان آورده اند.

محمدپور عنوان کرد: با وجود هر سنگ اندازی و اخلالی تئاترهمچنان به کار خود ادامه خواهد داد و به برکت وجود هنرمندان کِشتیِ تئاتر استان شتاب یافته و با سرعت در حال حرکت است.

وی با بیان اینکه حوزه تئاتر سخنگوی فرهنگ و هنر استان آذربایجان شرقی است، ادامه داد: امید بر آن دارم کیفیت کارهای آینده افزایش یافته و تولیدات جدیدی را در این عرصه مشاهده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: آذربایجان پر از محتوا و اسطوره های تاریخی است که هنرمندان می توانند در این حوزه به تولید آثار پرداخته و تئاتر را در راستای موفقیت ها پیش برند.




مطالب مرتبط

ابراهیم عادل‌نیا کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای محل محک و شکوفایی هنرمندان است
ابراهیم عادل‌نیا کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای محل محک و شکوفایی هنرمندان است

ابراهیم عادل‌نیا کارگردان نمایش «اخته» می‌گوید جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای مانند یک دورهمی می‌مانند، مبادله افکار و نوآوری‌های تئاتری بین اهالی تئاتر و محلی برای محک و شکوفایی‌شان است.

|

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

در نشست خبری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح شد

حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند از هشت استان کشور در آذربایجان شرقی
در نشست خبری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح شد

حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند از هشت استان کشور در آذربایجان شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، در نشستی خبری، از حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند از هشت استان کشور در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند به میزبانی تبریز خبر داد.

|

نظرات کاربران