در حال بارگذاری ...
نقدی بر آثار سی‌امین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی/

خیلی محرمانه تماشاگران را میخکوب کرد

نمایش «خ م ،خیلی محرمانه» به نویسندگی و کارگردانی میر میلاد مهدی زاده  و با بازی شاهین کاظم نژاد و کوثر صالحی  در قالب سی امین جشنواره تئاتر استان آذربایجانشرقی بر روی صحنه رفت.

به گزارش تئاتر آذربایجان شرقی، مهدی زاده با نمایش "خ م، خیلی محرمانه" پس از دو سال دوری از فضای تئاتر تبریز به صحنه بازگشته است.

در ابتدای ورود به سالن طراحی صحنه چشمگیر مخاطب را میخکوب می کند، کارگاهی که در ادامه  متوجه می شویم مربوط به کارگاه مجسمه سازی پیرمردی بریده از جامعه است.

داستان پیرمردی که بیست سال است بنا به دلایلی خود را در دخمه ای زندانی کرده و افسر زنی که ناگاه وارد این دخمه می گردد. کشمکش داستان از ابتدا مخاطب را درگیر کرده و تا پایان مخاطب را به دنبال خود می کشد.

در نقد این اثر نمی توان از کنار گریم زیبای رضا فلاحیان به آسانی عبور کرد، فلاحیان با هنرمندی بازیگری بیست و چند ساله را به  پیرمردی با سه برابر سنش بدل می کند.

طراحی لباس این نمایش نیز همچون همیشه بر عهده خود مهدی زاده است. طراحی لباس متناسب با شخصیت های داستان شکل گرفته و مخاطب را در شخصیت شناسی داستان یاری می کند.

در نهایت مهدی زاده به گروه نادرستان -آخرین نمایش خود- وفادار مانده و بار دیگر شاهین کاظم نژاد و کوثر صالحی را در کنارش دارد که بازی روان و چشم نواز کاظم نژاد و بالاخص صالحی در ارائه نمایشی بی نقص یاری می کند که در مقام مقایسه می تواند بالاتر از نادرستان قرار بگیرد.




نظرات کاربران