در حال بارگذاری ...
هنرمندپیشکسوت تبریزی عنوان کرد:

کمبود اجرای نمایش های شاد در آذربایجان شرقی

هنرمند بنام تبریزی تشریح کرد: اجرای نمایش های مفرح باعث کناره گیری مخاطب از دغدغه و مشکلات شخصی اش می شود که در استان آذربایجان شرقی شاهد کاهش این نوع آثار هستیم.

به گزارش روابط عمومی سی امین جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی، هاشم چاوشی در خصوص این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری استان اظهار کرد: قطعا هر جشنواره کم و کاستی های خاص خود را داراست ولی به نظر این دوره با موفقیت بی نظری به پایان خواهد رسید چراکه در مراسم افتتاحش حضور پیشکسوتان تئاتر و مدیران استانی نوعی دلگرمی در عرصه هنر محسوب می شود.

وی با بیان اینکه طبق شنیده ها برخی از گروه ها در سی امین دوره از جشنواره انصراف داده اند، ادامه داد: تاکنون هیچ اطلاعی از انصراف گروه های نمایشی قوی نداشته ام ولی امید بر آن دارم هنر استان همواره موفقیت های بیشتری را شاهد باشد.

این هنرمند تبریزی حضور کاراولی ها و نسل جدید تئاتر را در جشنواره امری مهم دانسته و افزود: فرصت دهی به جوانان امری ضروری است ولی برای بهبودی شرایط باید اداره فرهنگ و ارشاد و انجمن هنرهای نمایشی استان همراه این هنرمندان باشد تا با حمایت های مالی و معنوی هنر را در مسیر موفقیت پیش برند.

پیشکسوت سینما و تئاتر آذربایجان شرقی تشریح کرد: تنها فرصت دادن به نسل جدید لازمه تئاتر نیست بلکه از لحاظ مالی هم باید جوانان حمایت شوند زیرا سرمایه آنچنانی برای موفقیت در هنر ندارند.

چاوشی ادامه داد: در زمینه تئاتر کمبود منابع مالی بیشتر از هر موضوعی دغدغه اصلی هنرمندان است و همین دلیل باعث شده گروه های بسیاری به دکور صحنه خود توجه نکرده و از تجهیزات کمتری استفاده کنند تا با هزینه های آنچنانی روبه رو نشوند، در حوزه تئاتر هم حرف اول دکور و سپس گریم و متن است.

وی در رابطه با هئیت داوران سی امین جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی ابراز کرد: داوران باید بی طرف، بدون حاشیه و جهت گیری قضاوت کنند، شناخت کافی از هیئت داوری این دوره ندارم ولی امیدوارم قضاوت خوبی نسبت به آثار داشته باشند.
چاوشی در رابطه با افزایش کیفیت تئاتر استان نسبت به سال های پیشین اظهار کرد: طی سال های اخیر استقبال از هنر تئاتر کم رنگ تر بود ولی اینک با حجم انبوهی از تماشاگران مواجه است که نشان دهنده علاقه زیاد مخاطبان به تئاتر است.

وی با بیان اینکه تئاتر نباید این مخاطب را ارزان از دست دهد، ادامه داد: برای اینکه بتوانیم تعداد تماشاگران را دوچندان کنیم نیازمند برخی کارها چون رسیدگی به سالن های نمایشی، کاهش قیمت بیلیط ها و... هستیم.

هاشم چاوشی ضمن ابراز امیدواری در خصوص موفقیت و توسعه تئاتر استان آذربایجان شرقی اذعان داشت: اگر هئیت بازبینی دید خود را نسبت به تئاتر مثبت کرده و تغییر دهند طبیعتا این هنر میرا نفسی تازه به خود می گیرد.

وی با بیان اینکه اجرای نمایش های مفرح باعث کناره گیری مخاطب از دغدغه و مشکلات شخصی اش می شود، گفت: اجرای نمایش موزیکال، تئاترهای طنز و شاد موجب افزایش مخاطبان می شود که متاسفانه در استان ما کم ترین اجرا در این زمینه است.

این هنرمند پیشکسوت تئاتر و تلویزون خاطرنشان کرد: امید بر ان دارم که با حمایت ها مالی از جوانان و اجرای نمایش های شاد تئاتر استان مخاطبان بسیاری را به خود جدب کند.

 




مطالب مرتبط

ابراهیم عادل‌نیا کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای محل محک و شکوفایی هنرمندان است
ابراهیم عادل‌نیا کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای محل محک و شکوفایی هنرمندان است

ابراهیم عادل‌نیا کارگردان نمایش «اخته» می‌گوید جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای مانند یک دورهمی می‌مانند، مبادله افکار و نوآوری‌های تئاتری بین اهالی تئاتر و محلی برای محک و شکوفایی‌شان است.

|

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

در نشست خبری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح شد

حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند از هشت استان کشور در آذربایجان شرقی
در نشست خبری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح شد

حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند از هشت استان کشور در آذربایجان شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، در نشستی خبری، از حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند از هشت استان کشور در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند به میزبانی تبریز خبر داد.

|

نظرات کاربران