در حال بارگذاری ...
کارشناس ارشد تئاتر اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

راه‌اندازی مرکز پژوهش تئاتر کوتاه کشور در اهر ضروری است

کارشناس ارشد تئاتر اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه‌اندازی مرکز پژوهش تئاتر کوتاه کشور را در شهرستان ضروری دانست گفت: در سال ۹۸ قرار است جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران کار پژوهشی در مورد تئاتر انجام دهد.

به گزارش تئاتر آذربایجان شرقی، عباس شاه‌محمدزاده اظهار داشت: رویدادهای فرهنگی و هنری و جشنواره‌هایی که در شهرستان‌ها اجرا می‌شود و نسبت به جشنواره‌هایی که در پایتخت اتفاق می‌افتد مطمئناً تفاوت‌هایی در نحوه اجرایی، حمایت‌های دولت و دیده شدن هنرمندان شهرستان و پایتخت وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران(قره‌داغ) در شهرهای اهر، هریس، ورزقان، کلیبر، هوراند و روستاهای هم‌جوار برگزار می‌شود نعمتی برای این منطقه است، افزود: این‌طور نیست که صرفاً تئاتری برگزار و به اتمام می‌رسد بلکه این جشنواره می‌تواند آثار مثبتی از نظر پیشرفت هنرمندان، تبادل آثار، دیده شدن منطقه ارسباران در سطح کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.
کارشناس ارشد تئاتر اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تفاوت‌هایی که بین میزبانی از جشنواره‌ها در شهرستان‌ها و پایتخت عمدتاً در مسائل مالی است چراکه شهرستان‌های محروم همچون اهر توان گرفتن بودجه لازم را ندارد و این تفکر که چون بودجه‌ای تعلق نمی‌گیرد نباید شهرستان‌ها جشنواره‌ای برگزار کنند درست نیست.
شاه‌محمدزاده ابراز داشت: یکی از شاخصه‌هایی که جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران را با سایر جشنواره‌های فرهنگی و هنری متمایز می‌کند حمایت مردم است، در حالی که اغلب منتظر می‌مانند تا بودجه هنگفتی تخصیص یابد تا آن‌ها بتوانند جشنواره‌ای برگزار نمایند اما در این میان توان خود شهرستان‌ها و حمایتی مردمی از جشنواره شهرستان‌ها ارزش میلیاردها بودجه دارد.
وی تاکید کرد: 80 درصد از مردم و مسئولان شهرستانی از جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران حمایت می‌کنند و حمایت اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها 20 درصد است.




نظرات کاربران