در حال بارگذاری ...

«سیستم گرون هلم» در تبریز به صحنه می رود

نمایش سیستم گرون هلم به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی از ۱۳ اردیبهشت در مجتمع فرهنگی و هنری ۲۹ بهمن تبریز به روی صحنه می رود.

به گزارش تئاتر آذربایجان شرقی، علیرضا کوشک جلالی در نشست خبری نمایش سیستم گرون هلم با بیان اینکه انسان ها برای خوشبختی خود وقت می گذارند، اظهار کرد: هر آدمی با وقت گذاشتن به کارهای خود می تواند دنیای بهتر و متفاوت تری را برای خود به ارمغان آورند، ما در مدتی که داشتیم سعی برآن کردیم کارهایی را انجام دهیم که موجب خوشی شود ولی در این راه سونامی های بسیاری را شاهد بودیم.

وی تشریح کرد: تولید یک اثر هنری در ایران با مشکلاتی همراه است ولی معجزه ای در این راستا دیده شده و تئاتر ایران را استوار نگه داشته ، نمی دانم بخاطر وضعیت اقتصادی است یا اجتماعی؛ گاهی کار به جایی می رسد که در ذهن خود می پندارم که شاید این آخرین کار باشد ولی عشقی که گروه اجرایی و مخاطبان در روح من ایجاد می کنند به نوعی در راه رسیدن به اهداف قوی تر می شویم.

کارگردان نمایش سیستم گرون هلم در خصوص آثار خود توضیح داد: نمایش رستم و سهراب که در آلمان به صورت موزیکال اجرا شد، داستانی راجع به شهریار و برخی دیگر از نمایشها بومی در کشور آلمان از آثار من به شمار می رود همچنین نمایش سیاوش که چندین سال است در پی تحقیق داستان آن هستم در دراز مدت تولید می شود.

این کارگردان ایرانی مقیم آلمان در رابطه با موضوع نمایش سیستم گرون هلم تشریح کرد: نمایش سیستم گرون هلم اسپانیایی است که برای نخستین بار در سال ۲۰۰۳  نوشته شده و اصلی ترین محور آن به بزرگترین معضلات جامعه بشری می پردازد، آدمی برای رسیدن به هدف شغلی قادر به شکست مرزها برای پیروزی در کار خود است.

وی ادامه داد: این نمایش که بر اساس یک اتفاق واقعی نوشته شده، بسیار دقیق مشکلات زمان را به نمایش در آورده است ، می توان گفت موضوع این نمایش به نوعی سیستم درنده و ضد انسانی بازار کارجامعه بشری را کالبدشکافی می کند.

کوشک جلالی در رابطه با برخی از مشکلات تئاتر ایران افزود: بیشترین موضوعی که در ایران اهمیت آنچنانی ندارد دیالوگ بوده چراکه ما در کشوری زندگی می کنیم که مونولوگ محور بر همه زمینه ها حاکم شده است، همچنین در جامعه ما پرداختن به حاشیه از مهم ترین مشکلات تئاتر محسوب می شود.

کارگردان بنام ایرانی مقیم آلمان در رابطه با موفقیت های بین المللی هنر ایران متذکر شد: تئاتر ایران برای رشد و خلاقیت نیازمند  رفت و آمدهای بین المللی است چراکه با حضور در فستیوال های جهانی روز به روز استعدادها شکوفاتر و هنر کشور به جهانیان شناسانده می شود.

کارگردان نمایش سیستم گرون هلم یکی از معضلات هنر ایران را سواد سینمایی کم مردم عادی دانست و گفت: مردم به تماشای فیلم های خوب می نشینند ولی با شیوه های مختلف فیلمسازی کارگردان آشنایی ندارند، دیدن یک تئاتر موجب ایجاد برخی کارها و ساخت آن در ذهن کارگردان می شود علاوه بر این تئاتر اجرای زنده است و عدم دیدن تئاترهای زنده بین المللی نشانگر سواد تئاتری پایین است.

کوشک جلالی با بیان اینکه دولت کشور آلمان برای هنر سرمایه گذاری می کند، ابراز کرد: در کشور آلمان دولت برای بخش های مختلف فرهنگی سرمایه گذاری سنگینی می کند به نوعی بیشترین وظایف و پشتیبانی از وظایف دولت به شمار می رود و در این راستا هنرمندان دغدغه مالی ندارند.

کارگردان نمایش سیستم گرون هلم با بیان اینکه تئاتر آلمان از نظر امکانات استراتژیکی مجهزتر از ایران است، تشریح کرد: اگر امکانات سخت افزاری و آموزش لازم  به کارگردان و بازیگر ایرانی ارائه شود طبیعتا با استعدادهای شکوفای بسیاری مواجه خواهیم شد چراکه این پتانسیل در تئاتر ایران و بازیگران آن وجود دارد.

گفتنی است نمایش سیستم گرون هلم به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی از ۱۳ تا ۲۶ اردیبهشت همه روزه از ساعت ۲۰ در سالن استاد اقبال آذر مجتمع فرهنگی ۲۹ بهمن تبریز به روی صحنه می رود.




مطالب مرتبط

ابراهیم عادل‌نیا کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای محل محک و شکوفایی هنرمندان است
ابراهیم عادل‌نیا کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای محل محک و شکوفایی هنرمندان است

ابراهیم عادل‌نیا کارگردان نمایش «اخته» می‌گوید جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای مانند یک دورهمی می‌مانند، مبادله افکار و نوآوری‌های تئاتری بین اهالی تئاتر و محلی برای محک و شکوفایی‌شان است.

|

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

در نشست خبری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح شد

حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند از هشت استان کشور در آذربایجان شرقی
در نشست خبری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح شد

حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند از هشت استان کشور در آذربایجان شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، در نشستی خبری، از حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند از هشت استان کشور در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند به میزبانی تبریز خبر داد.

|

شیرزاد عسگری کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

تئاتر تریبون تاثیرگذار فرهنگی است
شیرزاد عسگری کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

تئاتر تریبون تاثیرگذار فرهنگی است

شیرزاد عسگری نویسنده و کارگردان نمایش خیابانی «ترسه یول»، تئاتر را تریبون تاثیرگذار فرهنگی دانست و گفت طبق فرمایش مقام معظم رهبری، هنر تئاتر هم منبر است و تاثیر زیادی روی مخاطب دارد.

|

نظرات کاربران