در حال بارگذاری ...
معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تبریز:

اجرای ۱۷۰ گروه نمایشی در دوره پنج ماهه جشنواره تبریزیم، روند کم‌نظیر در میان رویدادهای هنری است

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تبریز، با اشاره به پیشینه هنر نمایش در شهر تبریز گفت: در پنج ماه دوره برگزاری این جشنواره، ۱۷۰ نمایش گروه نمایشی، آثار خود را ارائه کردند که یک روند کم‌نظیر در میان رویدادهای مشابه به شمار می‌رود.

به گزارش تئاتر آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام حمیدی در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های خیابانی و فضای باز تبریزیم، خاطرنشان کرد: جشنواره‌ای که پنج ماه، مدت اجرایش طول کشیده است، قطعاً با دشواری‌های مضاعفی همراه است اما دستاوردهای آن، قطعاً یک نقطه ارزشمند در حوزه فرهنگ و هنر تبریز است و تلاش‌های بی‌وقفه مدیریت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز و عوامل اجرایی در این مسیر، قابل‌تقدیر است.

وی اضافه کرد: افتخار داریم که ۹۷ گروه در این جشنواره حضور داشتند. در این میان، ۵۶ گروه در این پنج ماه، نمایش اجرا کردند.

حجت‌الاسلام حمیدی افزود: ۱۴گروه نمایشی در این جشنواره از  شهر تبریز شرکت داشتند و به امید خدا از ظرفیت‌های این گروه‌ها در برنامه‌های مختلف هنری استفاده می‌شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تبریز، ادامه داد: در پنج روز گذشته، ۳۱ گروه از این جشنواره، در محلات مختلف شهر برنامه اجرا کردند که لازم است از استاندار محترم و شهردار فرهنگدوست‌مان به خاطر بسترسازی برای اجرای این جشنواره قدردانی کنیم.

وی اظهار داشت: تبریز، شهر علما و عرفا و شعرا و هنرمندان و هنردوستان است و مطابق آثاری که در موزه عصر آهن باقی است، قدمتی ۵ هزار ساله دارد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز نیز در این مراسم گفت: «تبریزیم» در جایگاه جشنواره ای بالغ و توانمند در پنجمین گام خود، توانسته به شکلی بین المللی، مخاطبان و هنرمندان بسیاری را جلب نماید و زمینه ساز توسعه فرهنگ شهروندی با زبان هنر باشد.

حسین آذرنیا  اظهار داشت: امروز شاهد اتمام فعالیت پنج ماهه جشنواره ای هستیم که در مدت برگزاری، با سپری نمودن بخشهای مرور، مذهبی و ملی، سلامت و مقاومت، آیینی و سنتی، به بخش رقابتی و بین المللی رسید و در این مدت، دهها اجرا با حضور صدها هنرمند را تجربه کرد.

وی تاکید کرد: خرسندیم که به لطف خدا و با همراهی مدیران ارشد شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز، تلاش اهالی فرهنگ و هنر و دلسوزان شهرمان شاهد برگزاری یکی از طولانی ترین جشنواره های کشور بودیم.

آذرنیا یادآور شد: به عنوان یک خادم فرهنگی که سابقه حضور در ده‌ها برنامه فرهنگی و هنری دارم، در این جشنواره، با بی‌مهری‌ها و دشواری‌های کم‌نظیری مواجه بودم؛ البته این دشواری ها نه به خاطر سختی کار، بلکه به خاطر، کاستی‌هایی است که در حوزه فرهنگ احساس می‌شود، چرا که معتقدم رویدادهای مثل تبریزیم، باید هر ماه در شهر برپا باشد و محدود به یکبار در سال نباشد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز، اظهار داشت: در شب‌های برگزاری جشنواره، شاهد سرمای هوا و بارش‌های پیاپی بودیم اما هیچ یک از این عوامل باعث نشد استقبال شهروندان از جشنواره تبریزیم کم شود.

وی خاطرنشان کرد: برای برگزاری مطلوب این جشنواره، دوستانی در کنارمان بودند که بدون چشم‌داشت وارد عمل شدند و تنها توفع‌شان از ما بسترسازی برای برگزاری مطلوب جشنواره بود.

آذرنیا با اشاره ه این‌که شفاف‌سازی در هزینه‌کرد این جشنواره، مورد توجه بوده است، تصریح کرد: تمام هزینه‌های این رویداد، از هزینه‌های قرارداد با تیم اجرایی گرفته تا نشست خبری، به همت مجموعه‌ای از نهادهای دوستدار فرهنگ و هنر تامین شده و سازمان فرهنگی و هنری، هزینه ویژه‌ای در این خصوص متحمل نشده‌است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز،  ادامه داد:  دوستان بزرگواری هستند که در بخش قراردادها، هنوز به مطالبه خود نرسیده‌اند، اما کماکان پشتیبان‌مان هستند و به جرات می‌توانم بگویم مجموع قراردادهای تبریزیم در دوره پنجم، قطعاً قابل قیاس با ارقام جشنواره های مشابه در سایر شهرها نیست.

وی تاکید کرد: نیازمند همراهی بیش‌از پیش اصحاب فرهنگ و هنر هستیم و به صراحت اعلام می‌کنیم که این شما هنرمندان هستید که برای رسیدن جشنواره به نقطه ایده‌ال، باید دست‌مان را بگیرید.

 




مطالب مرتبط

ابراهیم عادل‌نیا کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای محل محک و شکوفایی هنرمندان است
ابراهیم عادل‌نیا کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای محل محک و شکوفایی هنرمندان است

ابراهیم عادل‌نیا کارگردان نمایش «اخته» می‌گوید جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای مانند یک دورهمی می‌مانند، مبادله افکار و نوآوری‌های تئاتری بین اهالی تئاتر و محلی برای محک و شکوفایی‌شان است.

|

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

در نشست خبری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح شد

حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند از هشت استان کشور در آذربایجان شرقی
در نشست خبری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح شد

حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند از هشت استان کشور در آذربایجان شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، در نشستی خبری، از حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند از هشت استان کشور در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند به میزبانی تبریز خبر داد.

|

نظرات کاربران