در حال بارگذاری ...
دبیر پنجمین جشنواره بین المللی نمایش های خیابانی و فضای باز تبریزیم عنوان کرد؛

«تبریزیم» جزو بی سابقه ترین کارها در حوزه فرهنگ و هنر استان است

دبیر پنجمین جشنواره بین المللی نمایش های خیابانی و فضای باز تبریزیم عنوان کرد: تبریزیم یکی از تخصصی ترین جشنواره های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز است.

به گزارش تئاتر آذربایجان شرقی، یعقوب صدیق جمالی، در خصوص پنحمین دوره از جشنواره بین المللی نمایش های خیابانی و فضای باز تبریزیم اظهار کرد: عمده ترین تفاوت این دوره نسبت به دوره های قبل حضور 11 نمایش از کشورهای خارجی بود که موجب شد این جشنواره در سطح بین المللی برگزار شود.

وی همچنین در رابطه با حضور نمایش های خارجی در پنجمین دوره از جشنواره نمایش های خیابانی و فضای باز تبریزیم نیز توضیح داد و گفت: یکی از بی سابقه ترین کارها در حوزه فرهنگ و هنر استان،  دعوت از گروه های نمایشی کشورهای خارجی برای شرکت در یک جشنواره جهانی است .

دبیر پنجمین جشنواره بین المللی نمایش های خیابانی و فضای باز تبریزیم ادامه داد: با همت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز جشنواره نمایش های خیابانی و فضای باز تبریزیم در سطح بین المللی برگزار شد که در این رویداد 11 نمایش از کشورهایی چون تاجیکستان، ایتالیا، قزاقستان، آلمان، اتریش، جمهوری آذربایجان، ترکیه، مقدونیه و گرجستان اجرا شد.

صدیق جمالی با بیان اینکه استقبال مردمی در این دوره چشمگیرتر از چهار دوره گذشته بود، ابراز کرد: استقبال چشمگیر مردمی با این حجم به دور از انتظار ما بود و این امر  موجب خوشحالی است،

وی ادامه داد: علاوه بر استقبال چشمگیر مردم هنردوست تبریز، سطح اجرایی نمایش ها نیز بسیار عالی و با کیفیت بالا ارائه شده بود که این نیز یکی دیگر از نقاط قوت و رضایت مندی مخاطبان به شمار می رود.

دبیر پنجمین جشنواره بین المللی نمایش های خیابانی و فضای باز تبریزیم در خصوص جذب مخاطب به این جشنواره نیز توضیح داد و گفت: اطلاع رسانی در فضاهای مجازی، رسانه ها، تبلیغات محیطی در سطح شهر در جذب مخاطب تاثیر بسزایی داشته است.

وی همچنین محل برگزاری این جشنواره را بسیار مناسب ارزیابی کرد و افزود: برگزاری جشنواره نمایش های خیابانی و فضای باز در فضایی همچون پارک ائل گلی که همواره مردم در آنجا رفت و آمد نیز باعث افزایش چشمگیر در جذب مخاطب شده است.

دبیر پنجمین جشنواره بین المللی نمایش های خیابانی و فضای باز تبریزیم اذعان داشت: این جشنواره یکی از تخصصی ترین جشنواره هایی به شمار می رود که سازمان فرهنگی و هنری شهرداری با محوریت شهر و شهروندی برگزار کرده است.

صدیق جمالی با بیان اینکه این رویداد فرهنگی، فرصتی برای تئاتر تبریز ایجاد کرده تا استعدادهای نهفته را ارزیابی کند، خاطر نشان کرد: برگزاری این جشنواره فرصتی برای محک زدن تئاتر تبریز با نمایش های کشورهای خارجی است تا استعدادهای شکوفای تبریزی ها در این جشنواره نمایان شود.

وی در رابطه با برگزاری این جشنواره و تاثیر آن در جذب گردشگران رویداد تبریز 2018 نیز توضیح داد و گفت: برگزاری این گونه جشنواره ها گام های مثبتی برای جذب گردشگران بوده و امید است جشنواره های این چنینی تداوم داشته و باعث پویایی هرچه بیشتر حوزه فرهنگ و هنر استان و به ویژه تئاتر شود.




مطالب مرتبط

ابراهیم عادل‌نیا کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای محل محک و شکوفایی هنرمندان است
ابراهیم عادل‌نیا کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند:

جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای محل محک و شکوفایی هنرمندان است

ابراهیم عادل‌نیا کارگردان نمایش «اخته» می‌گوید جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای مانند یک دورهمی می‌مانند، مبادله افکار و نوآوری‌های تئاتری بین اهالی تئاتر و محلی برای محک و شکوفایی‌شان است.

|

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

در نشست خبری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح شد

حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند از هشت استان کشور در آذربایجان شرقی
در نشست خبری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح شد

حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند از هشت استان کشور در آذربایجان شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، در نشستی خبری، از حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند از هشت استان کشور در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند به میزبانی تبریز خبر داد.

|

نظرات کاربران