در حال بارگذاری ...
اصغر همت عنوان کرد:

گیشه جای اندیشه را گرفته است

مدیرعامل خانه تئاتر کشور در آیین افتتاح انجمن دانش آموخته های تئاتر اعلام کرد: تئاتر کشور بدلیل سیاست های نادرست سالیان گذشته در تلاطم امواج طوفانی گیر کرده و وضعیت اسفباری را تجربه می‌کند.

به گزارش تئاتر آذربایجان شرقی، اصغر همت شامگاه شنبه در آئین افتتاح انجمن دانش آموخته های تئاتر تبریز ادامه داد: با این اوضاع، نمی دانیم تئاتر و هنرهای نمایشی کشور چه موقع از روند کنونی خلاص شده و به ساحل نجات خواهد رسید.

وی با بیان اینکه برخی مسئولان در سالهای گذشته به تئاتر کشور "ظلم" کرده اند گفت: تئاتر ایران هرگز اوضاع بسامانی نداشته ولی در سال های بعد از انقلاب وضعیت بدتر شده است.

اصغر همت یادآور شد: برای انقلابی که بر اساس مسایل فرهنگی استوار شده، وضعیت امروز حوزه فرهنگ و هنر به هیچ عنوان زیبنده نیست.

مدیرعامل خانه تئاتر کشور اظهار داشت: امیدواریم با وجود مردان و زنان فرهیخته ای که در راس امور قرار می گیرند، کاستی های سالیان گذشته به زودی مرتفع و عقب ماندگی های موجود جبران مافات شود.

وی در ادامه سخنان خود، نگاه تجاری به مقوله فرهنگ و هنر به ویژه تئاتر را آسیب جدی به این حوزه دانست و گفت: اینکه عده ای انتظار دارند تئاتر به هنری سودآور تبدیل شده و بتواند خودش هزینه های خودش را در بیاورد جای تعجب دارد!

وی با بیان اینکه هیچ جای دنیا نگاه اقتصادی به تئاتر ندارند تصریح کرد: تئاتر برای تنویر افکار عمومی همواره نیازمند حمایت و سوبسید ارگان های دولتی و عمومی است تا جامعه و اقتصاد و فرهنگ بهتری داشته باشیم و کمتر آسیب پذیر باشیم.

اصغر همت تاکید کرد: فکر خامی از دهه گذشته در کشور حاکم شده که گیشه دارد جای اندیشه می گیرد و این روند تنها ابتذال را در حوزه هنرهای نمایشی گسترش خواهد داد چراکه برخی کیفیت را فدای مسایل اقتصادی خواهند کرد.

این کارگردان و بازیگر مطرح کشور با تاکید بر اینکه اگر سیاست های نادرست اصلاح نشود، بیراهه رفته ایم گفت: باید اذعان داشت که در حوزه فرهنگ و هنر چهار دهه عقب مانده ایم و باید به سرعت کاستی های موجود را مرتفع سازیم.

وی در ادامه سخنان خود با انتقاد شدید از دولتی سازی تئاتر در کشور یادآور شد: راه اندازی انجمن های هنرهای نمایشی با هدف دولتی کردن این حوزه یکی از بدترین کارهای ممکن بود که در دولت وقت صورت گرفت و امیدواریم دولت تدبیر و امید نسبت به اصلاح آن اقدام نماید.

اصغر همت با اشاره به تغییر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت جدید گفت: یک "صالح" رفته و یک"صالح" دیگر آمده و امیدواریم روندی که اواخر دولت گذشته آغاز شده بود، در دوران جدید با جدیت ادامه یابد.

 

 

 




نظرات کاربران