در حال بارگذاری ...
با حضور مسئولین شهرستان؛

جلسه شورای سیاستگذاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارسباران برگزار شد

شورای سیاستگذاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارسباران با حضور معاونت امورر هنری اداره کل فرهنگ و ارساد اسلامی استان آذربایجان شرقی ، مسئولین شهرستان اهر و به ریاست معاون فرماندار این شهر، جلسه شورای سیاستگذاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از آذربایجان شرقی؛ رسول خدابخش فرماندار شهرستان اهر در این جلسه گفت: جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران بزرگ‌ترین رویداد در سطح منطقه و استان به شمار می‌رود و اجرای این جشنواره برای پانزدهمین دوره اهمیت جشنواره را دوچندان می‌کند.

وی خواستار به ‌کارگیری تمامی امکانات شهرستان اهر در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران شد و افزود: همه دستگاه‌ها بر این تلاش باشند تا جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران نسبت به سال‌های گذشته باشکوه‌تر باشد.

در ادامه این جلسه علی محرمی معاون هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز با تأکید بر اینکه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران تنها متعلق به یک نفر یا گروه خاصی نیست بلکه متعلق به مردم ارسباران و آذربایجان شرقی است، اظهار داشت: روند رو به رشد و اجرای پانزدهمین دوره جشنواره لزوم همکاری هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی شهرستانی برای انجام این رویداد مهم است.

وی با بیان اینکه این جشنواره فرصتی است منتغم برای شناساندن فرهنگ این خطه به سرارسر کشور، افزود: در منطقه ارسباران جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی به شمار می‌رود و این رویداد نشان‌گر وجود ظرفیت‌های عظیم فرهنگی و هنری و مردمی است و این صرفا یک رویداد نیست بلکه بایستی مخاطبان نیز ظرفیت داشته و در این جشنواره سهیم باشند.

او با اشاره به اینکه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر در روابط بین مردم، زندگی مردم اثرگذاری بالایی دارد، اضافه کرد: رغبت شایسته‌ای که هنرمندان، پیشکسوتان و مردم ‌دارند باعث می‌شود تا توجه تمامی مسئولان به جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر جلب شود.

محرمی در پایان اظهار داشت: اکنون بایستی همه مسئولان تلاش کنیم تا مردم و نهادهای مردمی برای برگزاری جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر پای ‌کار بیایند و اگر به این نتیجه رسیده‌ایم که جشنواره تئاتر ظرفیت‌های منطقه بکر و مهم ارسباران را تبیین کرده و به دنیا بشناساند باید تمامی مسائل و موضوعات معطوف به منطقه ارسباران باشد.

در ابتدای این جلسه نیز ممی پور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر ضمن عرض خیر مقدم به ارائه گزارشی از چهاردهمین جشنواره که به علت شیوع بیماری کرونا با شیوه‌ای متفاوت در دو بخش نمایشنامه نویسی و مقاله نویسی برگزار شد و روند پیش از اجرای جشنواره پانزدهم ارسباران پرداخت.

عباس خلیفه لو عضو هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی و دبیر منتخب پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران هم ضمن ارائه گزارش از روند اجرایی جشنواره پانزدهم، در خصوص نحوه برگزاری این دوره به صورت حضوری و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و همچنین از آثار ارسالی و استقبال بی نظیر هنرمندان سراسر کشور و روند بازبینی آثار و شیوه برگزاری جشنواره سخن گفت.

خلیفه لو همچنین با پر اهمیت دانستن جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران برای آذربایجان و منطقه از تمام دستگاه‌ های اجرایی و ادارات شهرستان اهر و شهرستان‌های همجوار برای حمایت و شرکت در هر چه بهتر برگزار کردن این جشنواره دعوت به همکاری کرد.

در ادامه این جلسه هر کدام از مدیران ارشد شهرستان اهر با ارائه نظرات،گزارشی از پتانسیل واحد‌های اجرایی خود، برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر جشنواره پانزدهم ارسباران اعلام آمادگی کردند.

گفتنی است پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران به عنوان پایتخت تئاتر کوتاه ایران،از ۲۹ مهر الی ۲ آبان ماه در منطقه ارسباران با مرکزیت اهر و به دبیری عباس خلیفه لو برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

با حضور اسرافیل فرج‌‎اللهی

آیین گرامی‌داشت روز جهانی تئاتر در تبریز برگزار شد
با حضور اسرافیل فرج‌‎اللهی

آیین گرامی‌داشت روز جهانی تئاتر در تبریز برگزار شد

آیین گرامی‌داشت روز جهانی تئاتر با حضور مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور و جمعی از پیشکسوتان، اساتید و هنرمندان استان آذربایجان شرقی در خانه پروین اعتصامی در تبریز برگزار شد.

|

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

با حضور اساتید، هیئت داوران جشنواره و هنرمندان تئاتر

زنگ افتتاح سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی نواخته‌شد
با حضور اساتید، هیئت داوران جشنواره و هنرمندان تئاتر

زنگ افتتاح سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی نواخته‌شد

زنگ افتتاح سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی با حضور پر شور هنرمندان و هنردوستان استان آذربایجان شرقی توسط محمود اخی پیشکسوت عرصه سینما و تئاتر استان نواخته شد.

|

نظرات کاربران